Torsdag

Så synd, håper du/dere får mulighet til det med neste baby:)<3 Selvom det er lite trøst, nå som Hermine skal begynne i bhgen. Tror hu kommer til og stortrives i bhgen:)
De fleste barn gjør jo det, men vil jo likevel ha henne hjemme istedet! ;):p MEN viser det seg at hun mistrives så tar jeg mer perm fra masteren og blir hjemme med henne ulønna! Utdannelsen er ikke mer verdt enn ungen min! ;)

*Surfer mobilt*

Strikker forresten ennå på sparkebuksa:p trenger tolkehjelp på oppskrifta nå;) skal strikke kilen til skrittet 23cm fra bæresykket, er det fra toppen av bærestykket eller bunnen (over rompa)???

*Surfer mobilt*
Hm... Jeg tror det er fra toppen foran?
Hvilken størrelse strikken du?

Oi, litt av en badetur, ikke rart hun var trett nei:D:):rolleyes:
Hvor skal dere feriere?

*Surfer mobilt*
Nei, jeg skjønner ikke at hun holdt ut så lenge! Sikkert kjempekjekt, for de dro sammen med søstra til mannen og tre av barna hennes.:)
Vi skal kjøre ned til Kongsberg til tanta mi og være der ei uke, så skal vi videre til Jönköping og være der sammen med svigerfamilien ei uke, også vender vi snuten hjemover, men stopper sikkert i Charlottenberg og overnatter hos et vennepar som camper der.:)

God kveld :D

Dagen her startet med å våkne av at Emira satt å sang på naborommet kl 7:30 :P:D <3 Liana våknet litt etter det ;) Jeg sto opp med dem, ga Liana flaska si, og badet hun og dusjet Emira før frokosten kl 9 (eller noe) :P

Jeg Emira og pappa/bestefar reiste til en liten seter som heter Selstali Seter idag, mens Liana var hjemme med pappan sin :) Og det var nok spennende for Emira å se litt andre typer dyr enn hund og katt :P:D Bare synd hestene ikke var der.. Hadde med oss litt mat fra konditoriet/bakeriet her, for tenkte meg at det ikke var så mye mat der for Emira (og meg) :P Så med andre ord, vi har kost oss idag :D

Litt bilder fra turen har jeg også ;):)

Kuene ligger strødd utover gresset:P
Vis vedlegget 21952

Vis vedlegget 21951

Høner og kyllinger :) også Emira da :P
Vis vedlegget 21953

Utsikt over Gaustadtoppen (fra siden/baksiden)
Vis vedlegget 21954

Vis vedlegget 21955

Klappe de fine kalvene var litt små-skummelt men veldig stas :)
Vis vedlegget 21958

Så smakte vi på noe som het Sauplapp eller noe :P:)
Vis vedlegget 21956

Vis vedlegget 21957
Oi, så fint det var der da!!:)
Ser ut til at Emira koser seg skikkelig.

Nei, jeg skjønner ikke at hun holdt ut så lenge! Sikkert kjempekjekt, for de dro sammen med søstra til mannen og tre av barna hennes.:)
Vi skal kjøre ned til Kongsberg til tanta mi og være der ei uke, så skal vi videre til Jönköping og være der sammen med svigerfamilien ei uke, også vender vi snuten hjemover, men stopper sikkert i Charlottenberg og overnatter hos et vennepar som camper der.:)
Jenny er litt av en badenymfe da! :)
Vi var i badeland i Sverige og Hermine var trøtt og lei etter 1,5 time hun, da hadde vi tilogmed hatt skumpinnepause på bassengkanten ;):p
Dere som vi får altså litt av en rundreise med bil i sommer:D kjekt det, iallfall om de små trives i bilen! :) Tips om det er sol i varmt: fest en klut eller et håndkle på ruta (mellom ruta og bildøra) og lukk vinduet, og dytt det så opp i håndtaket som er i taket over døra. Når Jenny så sovner er det bare å dra ned kluten så blir det helt solfritt og litt dempet for inn/utsyn! Funker iallfall myyye bedre enn sånne solskjermer synes vi;) har det også, men synes ikke de gir nok skygge når hun sover!

*Surfer mobilt*

Jenny er litt av en badenymfe da! :)
Vi var i badeland i Sverige og Hermine var trøtt og lei etter 1,5 time hun, da hadde vi tilogmed hatt skumpinnepause på bassengkanten ;):p
Dere som vi får altså litt av en rundreise med bil i sommer:D kjekt det, iallfall om de små trives i bilen! :) Tips om det er sol i varmt: fest en klut eller et håndkle på ruta (mellom ruta og bildøra) og lukk vinduet, og dytt det så opp i håndtaket som er i taket over døra. Når Jenny så sovner er det bare å dra ned kluten så blir det helt solfritt og litt dempet for inn/utsyn! Funker iallfall myyye bedre enn sånne solskjermer synes vi;) har det også, men synes ikke de gir nok skygge når hun sover!

*Surfer mobilt*
Hun har ikke holdt ut så lenge i bassenget før (lunsj inkl), så det var nok stas å være med de eldre søskenbarna. Skal love deg at hun sovna momentant når hun blei satt i bilstolen.;)
Takk for tipset, det skal vi ha i bakhodet. Vi har sota ruter og Ole Brum-solskjerm, men den sola kan være voldsom skarp. Greit å få ei pause fra den når man sover.:)

Så flotte bilder:D
Haha, morsomt med de kyrne som lå strødd som fluer da! :p

*Surfer mobilt*

haha ja var ikke så mye action i dem akkurat :P:) hehe.. men helt greit for meg, siden de gikk løs :P

Oi, så fint det var der da!!:)
Ser ut til at Emira koser seg skikkelig.

Ja var veldig koselig og fin natur :) blir nok fler turer dit seinere.. tok bare 30-40 min å kjøre :)
Hun storkoste seg! hehe har masse mer bilder, men finns grenser på hvor mye jeg skal belaste forumet :P hahaha

God kveld :D

Dagen her startet med å våkne av at Emira satt å sang på naborommet kl 7:30 :p:D <3 Liana våknet litt etter det ;) Jeg sto opp med dem, ga Liana flaska si, og badet hun og dusjet Emira før frokosten kl 9 (eller noe) :p

Jeg Emira og pappa/bestefar reiste til en liten seter som heter Selstali Seter idag, mens Liana var hjemme med pappan sin :) Og det var nok spennende for Emira å se litt andre typer dyr enn hund og katt :p:D Bare synd hestene ikke var der.. Hadde med oss litt mat fra konditoriet/bakeriet her, for tenkte meg at det ikke var så mye mat der for Emira (og meg) :p Så med andre ord, vi har kost oss idag :D

Litt bilder fra turen har jeg også ;):)

Kuene ligger strødd utover gresset:p
Vis vedlegget 21952

Vis vedlegget 21951

Høner og kyllinger :) også Emira da :p
Vis vedlegget 21953

Utsikt over Gaustadtoppen (fra siden/baksiden)
Vis vedlegget 21954

Vis vedlegget 21955

Klappe de fine kalvene var litt små-skummelt men veldig stas :)
Vis vedlegget 21958

Så smakte vi på noe som het Sauplapp eller noe :p:)
Vis vedlegget 21956

Vis vedlegget 21957

Så utrolig flotte bilder av Emira<3
Og skikkelig kult med bildene av kuene:D Elsker kuer, er ett av ynglingsdyrene mine:) Vi er så heldige vi har sauer gående på beite i skogen her vi bor og på denne tia pleier det og komme kuer også:p Spent på og se om de kommer i år:)Så ut som Emira storkoste seg:)

Så utrolig flotte bilder av Emira<3
Og skikkelig kult med bildene av kuene:D Elsker kuer, er ett av ynglingsdyrene mine:) Vi er så heldige vi har sauer gående på beite i skogen her vi bor og på denne tia pleier det og komme kuer også:p Spent på og se om de kommer i år:)Så ut som Emira storkoste seg:)

takk :D
haha ja kuer er morsomme dyr :P men kan se litt dumme ut iblandt, hvertfall når dem stikker tunga opp i nesa :P:D hahah.. du får slippe kuene og sauene inn i hagen deres :P Emira storkoste seg igår :)

Ett år!
Hverken jeg eller mamma skjønte det:p
*Surfer mobilt*
Jeg mener jeg målte fra toppen av bærestykket foran, på brystet på en måte. Du kan jo måle Hermine fra øverst på brystet og til skrittet for å se om det blir helt feil?

takk :D
haha ja kuer er morsomme dyr :P men kan se litt dumme ut iblandt, hvertfall når dem stikker tunga opp i nesa :P:D hahah.. du får slippe kuene og sauene inn i hagen deres :P Emira storkoste seg igår :)

Det er inngjerding, men kunne jaggu.meg finni på og gjort det:p super gressklipper a gitt:D:D:D meeeen, da tar de vel bare blåbærene, jordbærene og bringebærene mine:eek::p så det går ikke, nei;) synes de er så fiiine og gode:rolleyes: skjønner jeg godt hu gjorde:D:D:D

Det er inngjerding, men kunne jaggu.meg finni på og gjort det:p super gressklipper a gitt:D:D:D meeeen, da tar de vel bare blåbærene, jordbærene og bringebærene mine:eek::p så det går ikke, nei;) synes de er så fiiine og gode:rolleyes: skjønner jeg godt hu gjorde:D:D:D

haha ja supre gressklippere da! både sauer og kuer :P:D men er nok som du sier, de hadde nok først gått amokk på bærene først :P

Jeg mener jeg målte fra toppen av bærestykket foran, på brystet på en måte. Du kan jo måle Hermine fra øverst på brystet og til skrittet for å se om det blir helt feil?

vi måtte måle, teller og regne før vi kom fram til det du sier ;) :P OOOOG så må den strikkes litt ekstra lang, siden jeg har holdt på med den siden hun var 7 måneder :P :rolleyes:

vi måtte måle, teller og regne før vi kom fram til det du sier ;) :P OOOOG så må den strikkes litt ekstra lang, siden jeg har holdt på med den siden hun var 7 måneder :P :rolleyes:
Jeg tok bare sjansen på det første som falt meg inn jeg :-p
Må bare strikke bærestykket litt lenger ja!
Det skal jeg gjøre med dressene jeg strikker til Eskil og kompisen!

Back
Topp