Jeg har trent!!! Har for første gang levert Daniel fra meg i barnepassen på Elixia - og det gikk helt glimrende!!
Flinke damen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har trent!!! Har for første gang levert Daniel fra meg i barnepassen på Elixia - og det gikk helt glimrende!!
Vi skal egentlig på besøk til tanta mi, men når den lille, søte, blide, jenta mi plutselig har bestemt seg for at i dag skal hun være sur, så blir vi nok hjemme og prøver å bli blidehadde hjelpt med litt soving så håper hun sovner snart. Hun er full i utslett så det er nok det som er grunnen, og det verste er at det er vår feil ;-( sendte mannen for å kjøpe skyllemiddel og han kjøpte vaskemiddel så klærne hun har brukt de siste dagene har vært fulle i vaskemiddel. Jeg tenkte at det var rry skyllemiddelet var blankt for det bruker å være hvitt, men klarte ikke bruke hjerna så mye at jeg leste før i går kveld..det går nok over men det er ikke gøy å klø! Fikk rota frem litt sommerklær i str 74 vi har arva og lagt bort siden hun bruker 74 nå og det er vinter. Jammen glad jeg ikke kasta de!
Phu, nå måtte jeg sette meg ned med lunch, var helt svimmel.
Har ryddet endel for små klær i skapet til Lillebror, og hentet ned litt nytt.
Fant endel sengetøy som antakeligvis er fra jeg var liten, hjemmesydd. Vi har nok sengetøy, men jeg skulle jo sy siklesmekker, så da har jeg plutselig en haug av stoff til det
Har fått ryddet kontoret/gjesterommet ganske greit, må bare tørkes støv og støvsuges så er det klart for besøk i morgen
Lillebror sover enda i vognen, ellers hadde jeg nok ikke fått gjort noenting![]()

Husk at morsmelk er utrolig næringsrikt og det er absolutt ikke sikkert at babyer sover lenger av annen mat
Men så synd han har vondt i magen![]()
DET blei det ikkeDet var tett program i dag, får håpe dere får en bedre dag på babysvømminga![]()
Hermine fikk velling kl 20 i går, melkeflaske kl 22.30 og enda ville hun puppe kl 00.30, 02.30, 05.30 og 07 og så sto vi opp 08! Så det virker ikke som at fast føde hjelper på å sove noe lengre her hellerTror det blir hjemmedag her i dag. Det blåser stikker og strå ute, så trilletur frister liteAsle er fortsatt litt i ulage med den harde magen sin stakkars, men likevel ganske så blid
Prøvde å øke mengden sviskesaft i grøten i dag, men da ville han ikke ha den gitt
Hmmmm.. Det samme skjedde i går kveld da jeg forsøkte å øke mengden malt. Smaker ikke like søtt da, og det skulle ikke min lille majestet ha noe av, så det ble litt av en Stevie Wonder-forestilling i stolen her.. Hadde håpet grøt om kvelden skulle gi meg litt mer hvile på natta, men den gang ei. Leggetid kl 21 og amming 23:30, 2:00, 4:00, 6:30 og 8:00 før vi sto opp rett over kl 9.. Sliten!! Tror det blir en veldig så sløv dag i dag.
Hermine fikk velling kl 20 i går, melkeflaske kl 22.30 og enda ville hun puppe kl 00.30, 02.30, 05.30 og 07 og så sto vi opp 08! Så det virker ikke som at fast føde hjelper på å sove noe lengre her heller![]()
DET blei det ikkeSå nå er det slutt på babysvømming!
![]()
Ja, det er godt å vite at man ikke er de eneste som er oppe på nettene!Det er kanskje stygt å si, men jeg finner litt trøst i å vite at det det er flere av oss som er oppe og surrer halve netteneEn ting er liksom selve ammingen, men når det blir så mye så må jeg opp og bytte bleie på ham minst èn gang for at han ikke skal være våt opp til armhulene når jeg tar ham opp når det begynner å gry av dag, og det er da jeg sliter med å få sove igjen og gjerne såvidt har begynt å duppe av når det er dags for ny ammeøkt..
![]()
Håper nettene deres blir bedre!!
Jeg har fått sydilla i dag!!
Holder på med en forklekjole til ei lita venninne av Lillebror
Håper det blir bra!!
Ja, det er godt å vite at man ikke er de eneste som er oppe på nettene!...og en ting er ammingen, den har jeg ikke noe imot, men de siste nettene har hun begynt å gråte og kave på natterstid. Og det har vi aldri hatt noe av tidligere
Så da merker jeg VIRKELIG hvor mye all denne nattevåken sliter på humør, tålmodighet og psyke! Har liksom ikke energi til overs for å holde ut skrikinga på natta OG sutring på dagtid
![]()
Haaaaah *sukke* Har faktisk fått sovet 3,5 timer sammenhengende i nattDu er virkelig i det kreative hjørnet for tiden, med strikking, sying og islykterSkjønner ikke hvordan du får tid til alt jeg
Får ikke gjort et pøkk jeg
Skal jeg gjøre noe som ikke involverer Asle, så må jeg ta det etter at han har lagt seg for natten, men da er jeg egentlig rimelig dritlei av dagen, så da har jeg bare lyst å synke ned i sofakroken og sløve med PC'n i fanget ei lita stund før jeg tusler i seng
Uffda!Gråting i tillegg er jo helt forferdelig når man er helt utkjørt
Håper det slutter igjen snart!! Asle gråter når jeg tar ham med ut på stellebordet om natten, men det stopper heldigvis med en gang han kommer ordentlig ut av søvnen og skjønner hva som skjer. Da lyser han opp med det store smilet sitt og ligger og stirrer på nattlyset (takk for tipset, forøvrig!
) til vi er ferdige og tusler inn i sengen igjen. Så er det bare å mate ham og legge ham tilbake i sprinkelsengen, så sovner han heldigvis greit igjen
*bank i bordet* Håper lillefrøkna di blir litt mer tolerant overfor mat snart så du kan få fred på dagtid også!
![]()
Haaaaah *sukke* Har faktisk fått sovet 3,5 timer sammenhengende i nattSnuppa fikk velling kl 20, men ville likevel ha 130ml mm på flaske kl 23, og så sov hun til 02.30. Så amma hun på begge puppene, og da tenkte jeg at hun ville sove i 3 timer til, DER tok jeg feil for hun var klar for mer mat kl 04.30 og så 06.
Meeen det var ingen skriking mellom ammingene og kun 3 amminger så er i grunn fornøyd med natta! Veldig greit å ha lave forventninger til nattesøvnen, for da blir man så fort fornøyd med natta
![]()
![]()
Haaaaah *sukke* Har faktisk fått sovet 3,5 timer sammenhengende i nattSnuppa fikk velling kl 20, men ville likevel ha 130ml mm på flaske kl 23, og så sov hun til 02.30. Så amma hun på begge puppene, og da tenkte jeg at hun ville sove i 3 timer til, DER tok jeg feil for hun var klar for mer mat kl 04.30 og så 06.
Meeen det var ingen skriking mellom ammingene og kun 3 amminger så er i grunn fornøyd med natta! Veldig greit å ha lave forventninger til nattesøvnen, for da blir man så fort fornøyd med natta
![]()
![]()
Så bra at det gikk litt bedre i natt!Alt er så mye lettere uten skriking!
Her var det grøt kl 20 i går, og kveldsstell etterpå så han var i seng klokka 21:10. Så var det pupping 23:30, 1:30, 4:00 og siste gang rett før kl 7 (så det ble et par timer mellom hver her også) og så sto vi opp klokka 9
Bæsjebleia jeg har ventet på kom omsider i dag da, takk og lov!Juuuhuuuuu!
DA skulle jeg virkelig ønska faren var hjemme!!Asle har aldri vist no særlig interesse for snoppen sin før, men nå da familiejuvelene var dekket av bæsj tok han selvsagt tak med begge hendene innen jeg rakk å åpne bleien skikkelig
Og mens jeg stressa verre for å forhindre at han stappet hendene i munnen, plantet han ene hælen godt oppi bleia og strakk like godt foten helt ut oppi der mens han hadde sjansen, så han hadde bæsj på undersiden av hele beinet
Trygt å si det var bæsj over det meste til slutt og en av oss måtte dusje i vaske..
Det blir badings i kveld ja!!
AHAHAHAHAHAAAA!!!Så bra at det gikk litt bedre i natt!Alt er så mye lettere uten skriking!
Her var det grøt kl 20 i går, og kveldsstell etterpå så han var i seng klokka 21:10. Så var det pupping 23:30, 1:30, 4:00 og siste gang rett før kl 7 (så det ble et par timer mellom hver her også) og så sto vi opp klokka 9
Bæsjebleia jeg har ventet på kom omsider i dag da, takk og lov!Juuuhuuuuu!
DA skulle jeg virkelig ønska faren var hjemme!!Asle har aldri vist no særlig interesse for snoppen sin før, men nå da familiejuvelene var dekket av bæsj tok han selvsagt tak med begge hendene innen jeg rakk å åpne bleien skikkelig
Og mens jeg stressa verre for å forhindre at han stappet hendene i munnen, plantet han ene hælen godt oppi bleia og strakk like godt foten helt ut oppi der mens han hadde sjansen, så han hadde bæsj på undersiden av hele beinet
Trygt å si det var bæsj over det meste til slutt og en av oss måtte dusje i vaske..
Det blir badings i kveld ja!!
Sorry, men dette var underholdende lektyre, måtte lese høyt for mannen og så lo vi godt

Hehe, den der høres veldig kjent ut, bortsett fra at mi snuppe klarte å stappe handa med bæsj i munnen sin![]()
Den er ikke helt heldig! Klarte heldigvis å forhindre det, men han jobba jo som besatt med den ene foten han klarte å få oppi bleia mens jeg tørka bæsj av hendene hans for harde livet
Man blir på en måte litt mindre kresen etter hvert, merker jeg AHAHAHAHAHAAAA!!!Sorry, men dette var underholdende lektyre, måtte lese høyt for mannen og så lo vi godt
![]()
![]()
Mannen hadde en liknende hendelse med Hermine på stellebordet i går, da hun bæsja rett på håndduken...han ble så hjelpesløs da det plutselig var "sjokoladepudding" overalt at han måtte tilkalle forsterkninger![]()
![]()
Ikke verst at man er blidt så vant til maaange amminger på natta at man anser 2 timer for å være et greit opphold i spisinga på natta!![]()
![]()
Regner med det blir mer av slikt etter hvert 

nei dere har jo enda mm-bæsj, da er det jo ikke sååå illeFantastiske bæsjehistorier
Mannen har fått de værste bleieskiftene her...
Men de har ikke vært riktig så ille![]()
nei dere har jo enda mm-bæsj, da er det jo ikke sååå ille![]()