Torsdag og himmelsprett

lenemor

Forumet er livet
Her våkna August klokka sju i morges, og jeg synes vel det var litt i tidligste laget, men vi kosa litt på senga, og så satt han og lekte i badekaret mens jeg dusja, og så ble det en fin start på dagen allikevel. Nå sitter han og Johanna og ser baby einstein-film som Johanna fikk av Monsoon og Raphael på en av de første gaveringene vi hadde her inne.

I dag har jeg lovet Johanna at vi skal bake litt - jeg har planer om både rabarbrakake og sjokoladekake. Sjokoladekake fordi JOhanna hadde såååå lyst å bake det eller marsipankake (som ingen av oss andre er spesielt begeistret for), og rabarbrakake fordi vi har så mye rabarbra i hagen, og så skal vi på middag hos svigers som har besøk fra østlandet i morgen... da er det koselig å komme med litt dessert

Ellers ingen planer for i dag - leke med barna, tv-kveld i sofaen, legge seg tidlig... i morgen har vi jo også fri så...
 
Aslak har sovet i egen seng i natt.. Det er så herlig. Han våknet i 5 tiden og ville ha ny bleie.. men da vi skulle skifte så ville han ikke likevel hehe.

Solveig våknet i 7 tiden. Og da var det baluba på gangen.

I dag har vi tenkt å gå tur. Bygdelaget arrangerer tur med spårsmål her. Og så blir det grilling etterpå. Får håpe at det ikke blir like surt i været som i går.
 
God himmelsprett til dere alle.. :-D
Her starta vel dagen i 8 tida.. Da var det barne tv en liten time på senga (deilig for de store og spennende for de små). Jeg skal på jobb kl halv tre da, så vi gjør ikke så mye i dag.. Har dansa litt.. Dratt ned persiennene og spilt Bob Marley og forestilt oss at det er sommer.. :-D Ute regner det nemlig.. Enda.. MEN er meldt sol til helga så vi krysser det vi har! :-P Da blir det fjelltur på store og små! 
 
Fy så fort denne dagen har gått daemoticon Og så sløvt det har vært. Vi var oppe litt over 9, og har vel stort sett bare spist og slappet av idag. Er virkelig tiltaksløs for tia - men mye tankevirksomhet oppi toppen som egentlig tar mye av overskuddet mitt.....
En kjekk ting har vi gjordt idag da - bestilt tur til Bulgaria i sommer. En ukes tur i slutten av juli. Gleder oss allerede (nå må vi ut å skaffe pass til jentene....)emoticon
Ha en fin dag, det som er igjen :)
 
Fikk sove lenge i dag, jeg satt oppe og så på to filmer når jeg egentlig skulle legge meg, så ble sent kan en si...
Kjørte Raphael til en kompis, og da skulle de diskutere "klubben" de hadde starta, som det bare var lov med gutter i. Hihi, så veslevoksen :) Alannah ble litt lei seg da, hun ville jo ogås være med, hun leker stort sett bare med gutter, og proklamerte at "æ ælske Raphael" i bilen på veg hjem. Veldig kjekt at Olive og guttene stod i hagen da vi kom hjem, så ble det en liten lekestund med dem. De kommer til oss i morgen også, på middag, så det gler vi oss til :)

Ellers går det i Rockeulven på tv igjen, og Alannah vil ha vafler til middag. Vi får se, latskapen har tatt bolig i min kropp, så det er ikke umulig hun får viljen sin ;)

Lenemor: Så flott dere kan bruke den filmen fremdeles, husker Raphael elska de så mye :) (Alannah har likt sabeltann og sånne ting hele tiden hun, så ikke sett på de så mye med henne)
 
Her ligger jeg på sofaen og sløver. Har hatt en flott dag - tok med ungene ut et par timer, vi fikk lekt oss både i barnehagen og i egen hage. Rett etter at vi kom inn fikk vi besøk av ei ny venninne av meg som hadde med seg ettåringen sin. August og han lekte ganske fint, men August må passes på, han tror lillegutten er like stor som seg selv

Etter at gjestene var gått kom jeg på at vi hadde nybakt kake på spisskammeret (snakk om vertinne), så Johanna, G og jeg har spist kake til dessert.

Nå er vi voksne straks klare for senga - G skal på jobb i morgen, jeg og ungene skal kose oss hjemme, og så må det bli en tur ut i butikken, kanskje det blir kafe på oss også
 
Back
Topp