Torsdag morgen

lenemor

Forumet er livet
og jeg er hjemme med syk lillebror fremdeles - han sitter i saccosekken og smatter i seg druer og ser på LaVan og LaVolina på dvd - "Lavan e bestevennen min, mamma". Selv sitter jeg og drikker kaffe og prøver å få igjen varmen og kvikne til litt... har vært litt mye nattevåk her; lillebror var først våken i halv fire-tiden, og så begynte storesøsteren i fem-tiden og holdt det gående til litt over seks i morgen - hun var visstnok så forferdelig redd på rommet sitt... så til slutt tok jeg et pledd og en pyntepute og la meg på gulvet hennes for å stoppe den flyinga (og hindre at hun vekket lilelbror).. kan fortelle at soveromsgulvet hennes var både kaldt og hardt - ingen mirakelkur for mitt verkende bekken i alle fall!

I dag blir det stort sett tv-kos for lillebror og meg tror jeg, men om det blir sol tror jeg jammen vi skal bevege oss ut en tur - jeg tror formen hans kan tåle det.

I går fikk jeg julekortene mine forresten, og jeg er strålende fornøyd - nå må jeg bare prøve å rekonstruere julegavelista mi - den lå lagret på harddisken som krasjet... nåja, da risikerer vi at noen ikke får kort fra oss, men det får bare gå

Hva skjer hos dere i dag da????

god dag folkens!!

Her sitte jeg i sofan.. orker ikke stort i dag.. vært hos legen og sjekket blod% min.. den var ok.. men jernlageret mitt er helt på trynet. det ligger på under 3...så jeg er så slapp og svimmel.. men jeg tar jerntilskudd med ferskpresset appelsinjuice morgen og kveld, samt b12tilskudd,møllers trantabletter,spiser mye brokkoli til middag etc... men også spinat og asparges... er ikke så glad i rødt kjøtt.. men.. spiser det og til tider,så føler liksom at jeg skal få i meg litt via kosthold.. men kroppen min vil tydeligvis ikke ta det opp.. så nå skal jeg til legen igjen halv tolv..
Sliter jo også med å sove... i natt sovnet jeg ett.. så våknet julie halv to (som hun gjør hver natt... jeg blir gal.. da våknet selvsagt malin også) og da mente kroppen min at den hadde fått nok søvn.. så da var den våken!! sovnet igjen halv seks. så kom julie inn halv syv..og hun skulle jo bare turne.. fikk hun ikke til å sove igjen.. men jeg fikk ligge til kvart på åtte.. sa stod vi opp!

OJ.. for en klagesang dette ble.. men jeg er sååå trøtt så trøtt.. og ikke får jeg sove igjen nå heller.. har prøvd en times tid.. og nå er det bare en time til jeg skal til legen :P så da orker jeg ikke rpøve noe mer.

Huset skulle så absolutt vært ryddet ser jeg.. men jeg har ikke sjans gitt.. er helt utafor! men.. det får gå. fikk satt på en ullvask,og en oppvaskmaskin før jeg flatet ut på sofaen med pcen!!

Håper dere får en fin dag tross nattevåk lenemor,og god bedring til august.. håpe rhan snart er frisk! :)
August er herlig som har LaVan som bestevenn da.. :P :)

Uff, du altså, trillemor! Høres så slitsomt ut å ha det på den måten - jeg har så lyst å si til deg at du skal legge deg med sov-i-ro og la M ta ungene på natta, men vet hvor vanskelig det er å gjennomføre i praksis. Ønsker deg hvile og søvn i tiden som kommer! Og når det gjelder husarbeid - det skal du bare la ligge!!! Basta!!

Jeg har forresten fått vasket over gulvene for første gang på to uker - jeg merker at jeg jobber mye. August har sovet i halvannen time i vogna si nå, så jeg har fått tatt litt sårt tiltrengt husarbeid. Håper formen hans er fin når han våkner.

Skal snart igang med middag - skal lage kremet torsk (oppskrift HER - jeg har ikke i cottage cheese, jeg har bare creme fraiche i), prøvde den for første gang i forrige uke, og det var kjempegodt!! G og Johanna må ha mat med en gang de kommer hjem i dag, for de skal bare spise, så må de dra igjen - de skal ned i banken og tømme sparegrisen til Johanna før de drar videre på kino for å se Blåfjell-filmen - med 3d-briller og greier. August og jeg skal kose oss her hjemme i kveld - og det kjenner jeg skal bli litt deilig faktisk.

I morgen vurderer jeg å levere August i barnehagen - han er feberfri i dag, formen er bedre, men jeg skal se det an utover kvelden og i morgen tilig. Hadde vært greit å hatt han der i noen timer i alle fall, så kunne jeg fått unna litt handling - vi skal østover i barnedåp neste helg og jeg trenger en date med frisøren, handle gave, etc.

så koselig med blåfjell... den skal storesøster her i huset få se også.. skulle egentlig på+ festpremieren sist helg.. men da var vi i bryllup...

Lenemor: jeg sover med soviro... m hadde mer enn gjerne tatt ungene på natta... men.. jeg våkner for det.. og da er det kjørt! da får jeg ikke sove igjen..... :( ikke det at jeg sover kjempegodt i utgangspunktet heller.. sliter med rastløse nbein og.. haha.. gud som jeg elsker å være gravid.. jeg fatter ikke hvordan jeg taklet å jobbe med de samme plagene med julie... :P det går jo ikke! jeg hadde håpet at jeg skulle komme meg ut i en liten stilling igjen.. bare for å få litt sosialt.. men kan nok glemme det.. :( menb det kommer en tid etter svskapet.. heldigvis.. :)

den torskeoppskriften må prøves... :) må skrve den opp etterpå.. nå har vi akkurat spist kylling og bagel her med philadelphia ost, agurk og rødløk... nam nam... så nå skal jeg flate ut på sofaen litt mens morten leker med jentene og hunden på gulvet.. ganske herlig å ligge her og høre latteren dems... :)

ikke jeg heller...

Prøver igjen: her

Back
Topp