Torsdag 11.september

Haha Emira sier lekser er sååå kjedelig! Og hun har aldri hatt noen:P haha sånn er det å henge med tenårings-tanter:)

Hvordan gikk det på foreldremøte?
Du det samme sa 4-åringen til søstra mi etter å ha hørt på sine tenåringstanter. Søstra mi blei så irritert at hun kjefta på småsøtrene våre og sa at de ikke fikk si slikt i nærheten av en unge som ikke har begynt på skolen enda :p ;)

Det synes jeg er merkelig, de kan jo ikke lese eller skrive enda :eek: :p

Nei...
Men det er lette ting da, helt tilpasset hans nivå :)
Fast hver uke er å øve på ukens dikt.
Så har de en "leselekse" ut fra de bokstavene de har lært. De har lært hhv I S og V, så i dag skulle han prøve å lese VI, VIS og VIVI. Ikke noe han mestret helt :p
Og så har de mattelekse, de driver med sortering. Skal sette streker fra riktig antall til riktig tall osv.

Du det samme sa 4-åringen til søstra mi etter å ha hørt på sine tenåringstanter. Søstra mi blei så irritert at hun kjefta på småsøtrene våre og sa at de ikke fikk si slikt i nærheten av en unge som ikke har begynt på skolen enda :p ;)

Haha ja det er ikke noe poeng i få dem til å grue seg til lekser! Men Emira har nok overhørt når dem har måtte gjøre lekser:P

Haha man må jo bare synge med når man leser godmorgen-sangen :P

Det minner meg også på at dem bruker den i samlinga i barnehagen.. MED tegnspråk! :) trodde dem bare hadde noe enkelt greier av tegn-til-tale..men alle sangene og ord/bilder tar del også på tegnspråk:)
Hehe..Jeg satt her og sang av full hals da jeg skreiv det!;)
Fint at flere opplevde en positiv input på starten av dagen.:D

Så flott at barna lærer litt tegnspråk da! Det kunne jeg tenkt meg å kunne faktisk..

Takk :-)
Måtte ta en tablett i ettermiddag. Men borte raskt etterpå :-)
Hvordan er det med dere? :-)

Så bra:D

Bra med oss, takk :) dagene flyr fortere enn meg..haha.. må begynner jeg å bli småsår i halsen igjen? :confused: var jo akkurat forkjøla jo!

Hehe..Jeg satt her og sang av full hals da jeg skreiv det!;)
Fint at flere opplevde en positiv input på starten av dagen.:D

Så flott at barna lærer litt tegnspråk da! Det kunne jeg tenkt meg å kunne faktisk..

ja hadde vært gøy å lære seg det :) men tror ikke dem fortsetter med det på stor avdeling, så del glemmer det vel igjen! Meeeen dem begynte med det fordi det er en gutt på alderen til Liana som har downs, så er mulig hun som driver med dette følger etter han på stor avdeling når den tid kommer:)

ja hadde vært gøy å lære seg det :) men tror ikke dem fortsetter med det på stor avdeling, så del glemmer det vel igjen! Meeeen dem begynte med det fordi det er en gutt på alderen til Liana som har downs, så er mulig hun som driver med dette følger etter han på stor avdeling når den tid kommer:)
Tegn-til-tale de bruker, kanskje?
Vi har brukt det endel med Lillebror, faktisk :)
Man lærer oftere verbalt språk fortere med tegnbruk samtidig :)
Han drar pekefingeren nedover halsen og sier "tøch" når han er tørst, simulerer å styre et ratt når han vil si "bil" og litt andre ting :)

Surfer mobilt!

Tegn-til-tale de bruker, kanskje?
Vi har brukt det endel med Lillebror, faktisk :)
Man lærer oftere verbalt språk fortere med tegnbruk samtidig :)
Han drar pekefingeren nedover halsen og sier "tøch" når han er tørst, simulerer å styre et ratt når han vil si "bil" og litt andre ting :)

Surfer mobilt!

Jeg trodde det "bare" var tegn-til-tale.. men når jeg var med på samlingene så bruke hun ene ordentlig tegnspråk i sang, og ord for dyr og ting, og på hva dem skal gjøre :)

Ja. Tiden går fort.. skremmende..
Uff. Håper du ikke blir syk igjen...

Håper ikke jeg heller.. hehe.. men ikke blitt noe verre hvertfall! Så det er et godt tegn :)

Back
Topp