Torsdag 10.04

Anita87

Fulltidsmamma
Oktobermirakler 2013
September 2012
God morgen!

Idag er begge jentene i barnehagen, og det er litt godt med en vanlig dag ;):P hehe.. Når de andre dro, så satte jeg på en maskin med dyna til Liana + sengekanten og trekket til madrassen! Når den er ferdig, så skal jeg vaske puta, sengetøyet og håndklet hun lå på;) så får vi håpe det viktigste tørker til kvelden :P jeg har også fått dusjet, gitt Leoh flaske og badet han:) og ryddet og spist frokost:P så nå er det kaffe! :D
Ellers har alle barna sovet uten oppvåkninger;):D

Nå har jeg vært halvveis forkjøla i over 1 uke!:oops: Vil ikke gi seg eller bli verre..småsår hals og tett/snørrete i nesa:P menmen..

Hva har dere tenkt å finne på idag? Håper dere har sovet godt :)

Hei og hå! :D
T er i et merkelig humør om dagen, så det er litt lite hyggelige morgener her for tiden. Det plager meg litt, men det er sikkert noe som gjør at han er slik, vi må bare finne ut hva..
Lillebror og jeg har surret litt her hjemme etter levering av T i bhg, laget oss pannekaker på mandelmel og ugen hvetemel :D Lillebror spiste tre stykker, og de er veldig mektige :p
Nå har han sovnet etter å ha levert stort på potta. Han var så stolt etterpå at han reiste seg og stod og pekte med et bredt smil :D
Nå skal jeg slappe av litt. Kjenner jeg er sliten i dag og jeg skal egentlig til byen i kveld med noen kolleger. Nå ble jeg ringt etter for å jobbe istedet, så jeg sa jeg kunne det om ingen andre kunne, men ikke fra før 17.30 pga barnevakttrøbbel.
Så da får vi bare vente og se hve ettermiddagen bringer :D

Hei og hå! :D
T er i et merkelig humør om dagen, så det er litt lite hyggelige morgener her for tiden. Det plager meg litt, men det er sikkert noe som gjør at han er slik, vi må bare finne ut hva..
Lillebror og jeg har surret litt her hjemme etter levering av T i bhg, laget oss pannekaker på mandelmel og ugen hvetemel :D Lillebror spiste tre stykker, og de er veldig mektige :p
Nå har han sovnet etter å ha levert stort på potta. Han var så stolt etterpå at han reiste seg og stod og pekte med et bredt smil :D
Nå skal jeg slappe av litt. Kjenner jeg er sliten i dag og jeg skal egentlig til byen i kveld med noen kolleger. Nå ble jeg ringt etter for å jobbe istedet, så jeg sa jeg kunne det om ingen andre kunne, men ikke fra før 17.30 pga barnevakttrøbbel.
Så da får vi bare vente og se hve ettermiddagen bringer :D

Åssen humør er han i? Håper dete finner ut av det! Er ikke noe god tanke på at det kan være noe som plager barna..

Åssen humør er han i? Håper dete finner ut av det! Er ikke noe god tanke på at det kan være noe som plager barna..
Det er nok ikke noe alvorlig, men som regel er det ett eller annet som gjør han spent og han sliter med å konsentrere seg og å høre etter enkle beskjeder. Han skal bort på overnatting i helgen, så jeg regner egentlig med at han gleder seg veldig til det. Samtidig vet han jo at pappaen snart skal reise bort, så det kan godt være en kombinasjon av flere ting

Hallo :)
Jeg er på heldagskurs idag, kjenner det er veldig lenge siden jeg har vært på forelesning men det er godt å sitte og få servert masse nyttig lærdom på sølvfat uten å gjøre annet enn å drikke kaffe og notere litt :D

Påskefrokosten i bhg idag var kjempekoselig!!! God mat og hyggelig prat, Hermine responderte så mye bedre enn forventet og løp rundt med ei dukkevogn :D Fikk beskjed fra de ansatte at en dag i uken bør hun leveres ca kl 08 så hun får leke litt før frokost mens hele barnehagen er samlet og alle avdelingene åpne så hun blir kjent med alle de voksne og alle stedene i bhg :P er nok noe i det så det skal vi gjøre etter påske! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er nok ikke noe alvorlig, men som regel er det ett eller annet som gjør han spent og han sliter med å konsentrere seg og å høre etter enkle beskjeder. Han skal bort på overnatting i helgen, så jeg regner egentlig med at han gleder seg veldig til det. Samtidig vet han jo at pappaen snart skal reise bort, så det kan godt være en kombinasjon av flere ting
Det er kanskje litt greit å ikke analysere ihjel all atferden til barna våre og akseptere at de har perioder hvor de er litt sinte/frustrerte/usikre/ slitne osv osv uten at de nødvendigvis har noen spesiell grunn for det :P ;)

Det er kanskje litt greit å ikke analysere ihjel all atferden til barna våre og akseptere at de har perioder hvor de er litt sinte/frustrerte/usikre/ slitne osv osv uten at de nødvendigvis har noen spesiell grunn for det :P ;)

Ja det er greit nok det. Men jeg kjenner han ganske godt altså ;)
Du tenker jo også endel rundt hvorfor Hermine er slik og slik om ting ikke er helt som de pleier, eller hva? :)

Surfer mobilt!

Hei på dere! :)
Hvor lenge har deres barn vært plaga med tannebæsj?Jen sliter med magen for tiden..Har vekselsvis diaré og ekkel, slimete bæsj. Jeg har jo tenkt at det er tannebæsj, men det går jo ikke over og har vart i 9 dager nå.. Mannen ringte helsesøstra for å høre hvor lenge det er "normalt" å ha tannebæsj, og da fikk han beskjed om at det sikkert var et magevirus og at vi ikke hadde lest ei brosjyre vi hadde fått utlevert rett etter fødselen. Der står det at vi skal unngå melkeprodukter og kjøre på med blåbær, raspa eple, kokt ris og masse å drikke. Føler egentlig at vi har prøvd meste - bortsett fra at vi ikke har kutta ut melkeprodukter da..

Nå er det litt lek og kos før kveldsmaten står for tur.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hvor lenge har deres barn vært plaga med tannebæsj?Jen sliter med magen for tiden..Har vekselsvis diaré og ekkel, slimete bæsj. Jeg har jo tenkt at det er tannebæsj, men det går jo ikke over og har vart i 9 dager nå.. Mannen ringte helsesøstra for å høre hvor lenge det er "normalt" å ha tannebæsj, og da fikk han beskjed om at det sikkert var et magevirus og at vi ikke hadde lest ei brosjyre vi hadde fått utlevert rett etter fødselen. Der står det at vi skal unngå melkeprodukter og kjøre på med blåbær, raspa eple, kokt ris og masse å drikke. Føler egentlig at vi har prøvd meste - bortsett fra at vi ikke har kutta ut melkeprodukter da..

Vi har aldri hatt "tannebæsj" eller andre plager ved tannfrembrudd ;) Det er hovedsaklig de aller første tennene de plages med, resten kommer av seg selv uten nevnverdige plager. Men tenker at vi som foreldre kan ha en tendens til å fort skylde på tenner ved rølpete netter, vonde mager o.l. ;)

Det kan nok god hende at hun plages med et virus som ikke vil slippe taket. Og da er nok moment nr 1 å droppe melk noen dager, da det virker løsende ;) ...MEN om det ikke gir seg nå snart så ville jeg tatt henne til lege i morgen, for å sjekke at hun ikke er dehydrert e.l. Finnes også medikamenter man kan gi for å binde magen, vi har gitt flytende kull b.l.a. Det trekker bakteriene ut av magen og binder væske. Men snakk med lege først!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Ja det er greit nok det. Men jeg kjenner han ganske godt altså ;)
Du tenker jo også endel rundt hvorfor Hermine er slik og slik om ting ikke er helt som de pleier, eller hva? :)

Surfer mobilt!
Ja, hun har ikke vært seg selv på flere uker nå, redd og usikker. Men jeg har slått meg til ro med at det er en fase og at det nok blir å gå over ;) :p

Ja, hun har ikke vært seg selv på flere uker nå, redd og usikker. Men jeg har slått meg til ro med at det er en fase og at det nok blir å gå over ;) :p

Ja det gjør det helt sikkert. Det gjør det jo med T også.
Føler ikke at jeg overanalyserer han selvom jeg tenker på hva som gjør han urolig.. Når 5-åringen endrer atferd og ikke vil i Bhg så kjenner jeg det veldig igjen fra tidligere. Det er ikke så lett for han at pappaen er mye borte i perioder og da er det kjekt å være litt i forkant og å snakke med han om det...

Surfer mobilt!

Vi har aldri hatt "tannebæsj" eller andre plager ved tannfrembrudd ;) Det er hovedsaklig de aller første tennene de plages med, resten kommer av seg selv uten nevnverdige plager. Men tenker at vi som foreldre kan ha en tendens til å fort skylde på tenner ved rølpete netter, vonde mager o.l. ;)

Det kan nok god hende at hun plages med et virus som ikke vil slippe taket. Og da er nok moment nr 1 å droppe melk noen dager, da det virker løsende ;) ...MEN om det ikke gir seg nå snart så ville jeg tatt henne til lege i morgen, for å sjekke at hun ikke er dehydrert e.l. Finnes også medikamenter man kan gi for å binde magen, vi har gitt flytende kull b.l.a. Det trekker bakteriene ut av magen og binder væske. Men snakk med lege først!

Grunnen til at jeg mente at det var tannebæsj, er fordi hun hadde akkurat de samme symptomene ved første tannutbrudd. Da kom det seks eklebæsjer på en dag.. Så kom det ei tann ubemerka etter det, men nå tygger hun til tider mye på handa si og har den crap'en igjen. Syns bare den varer så lenge!
Hun spiser og drikker godt, og virker ikke til å være i dårlig form på noe vis. (Bortsett fra den ustabil magen da) :)

Ah okey, det er nok noe i det du sier ja.. høres ut som om han tenker på andre ting enn det som blir sagt på en måte?

Hallo :)
Jeg er på heldagskurs idag, kjenner det er veldig lenge siden jeg har vært på forelesning men det er godt å sitte og få servert masse nyttig lærdom på sølvfat uten å gjøre annet enn å drikke kaffe og notere litt :D

Påskefrokosten i bhg idag var kjempekoselig!!! God mat og hyggelig prat, Hermine responderte så mye bedre enn forventet og løp rundt med ei dukkevogn :D Fikk beskjed fra de ansatte at en dag i uken bør hun leveres ca kl 08 så hun får leke litt før frokost mens hele barnehagen er samlet og alle avdelingene åpne så hun blir kjent med alle de voksne og alle stedene i bhg :P er nok noe i det så det skal vi gjøre etter påske! :)

Det med å levere hun tidlig kan nok funke.. i bhgen vi bruker, så har dem dørene åpne mellom avdelingene fram til kl 8:30 så spiser dem kl 9.. og de merker forskjell på spesielt Emira om hun kommer til vanlig tid (7:30) og senere.. hun kan holde seg litt tilbake om hun blir levert etter mat.. hvertfall når hun var liten ;)

Jeg vet at om man er dårlig magen, så bør man hvertfall droppe søte melkeprodukter.. som yoghurt, prim, sjokolade osv.. husker vi gjorde den feilen med å gi Emira sjokolade litt etter hun hadde hatt omgangssyke en gang.. kom 2 skikkelig diarè-eksplosjoner:P

God kveld:)

Idag har jeg ikke gjort så mye:) Bare vaska gulv og rydda, laga wok til middag med kyllingkjøtt, ris og nudler. Handla, henta pakke på posten med litt bunadsølv, har nettopp kjøpt meg festdrakt:)

Mannen er ute og skrur på bilen, ungene er nybada og nettopp lagt:) Nelly er blitt så innmari mørkeredd de siste mndene, selvom hu og Mathea ligger på samme rom, så døren MÅ stå åpen!

Vi målte og veide Emmeth på sykehuset på tirsdag og han er nå 80,5 cm og veier 9.5 kg! Han legger ikke så bra på seg og virker som ørene plager han mye. så skal til ørespesialist skadtvett med både han og Nelly den 12 mai og sjekke for vann i ørene og sjekke nese og mandler, evt se etter polypper.

FruH: Håper T blir seg selv igjen snart, kanskje han bekymrer seg en del for at pappaen skal dra på jobb igjen og være borte fra dere? Eller at han gleder seg så innmari til og dra bort på besøk?:) Ikke rart du blir bekymret, det blir jo alle om ikke barnet er som det pleier og være<3

Anita: Usj, så kjipt med dårlig form, halsbetennelse som trenger antibiotika, kanskje? Eller har du ikke vondt hasen?
Uansett, god bedring:) Har 3 kløveret det bra?.)

Marianne: Så deilig med en studiedag:D
Er det ei stund siden eller har du hatt fri?:) Har Herminemor det fint?:)

God kveld :)

Her var det stille idag ;) hehe..
Jeg har fått gjort en del hjemme idag + vært å handlet! Liana hadde ikke sovet i bhgen idag, så hun var litt grinete etter hun kom hjem.. menmen! Nå sover hun søtt ;) Emira skal snart legge seg hun også.. og DA blir det kos med Burn og freia premium karamell:D mmmmm..

Leoh har foresten fått plass i barnehagen fra høsten av:)

Her sitter dem i hver sin sofa/stol og set på Frost :P hehe..
1397149694756.jpg

God kveld :)

Her var det stille idag ;) hehe..
Jeg har fått gjort en del hjemme idag + vært å handlet! Liana hadde ikke sovet i bhgen idag, så hun var litt grinete etter hun kom hjem.. menmen! Nå sover hun søtt ;) Emira skal snart legge seg hun også.. og DA blir det kos med Burn og freia premium karamell:D mmmmm..

Leoh har foresten fått plass i barnehagen fra høsten av:)

Her sitter dem i hver sin sofa/stol og set på Frost :p hehe..
Vis vedlegget 56943

Så søøøte de er<3
Koser seg alle 3 med barne-tv:)

Back
Topp