Tor. 12 juni

Det er jo utrolig bra!!:D ser ut som om det kommer til å forsvinne :)

Jeg tenkte også det samme som du skrev lenger opp ang kumelk... til og med mange voksne vil reagere på ren kumelk om man ikke er vandt med det..
Ja absolutt. Det er et godt poeng.
Vi bør nok prøve litt mer forsiktig. Hang meg bare opp i at legen sa vi burde prøve det vi hadde sett raskest reaksjon på først. Men om vi prøver en og en matvare med litt melk i, og venter en stund mellom hver testing (istedet for litt melk hele tiden) blir det sikkert lettere å se eventuelle reaksjoner.

Det var rart å ikke ha T hjemme hele dagen!
Er så nysgjerrig på hvordan det har gått med dem i barnehagen i kveld :)
Han var litt spent selv pga bleie og slikt, men har god avtale med ped.leder om å hjelpe han slik at de andre barna ikke skjønner noe. Etter hans eget ønske.
Tipper de er ganske slitne i morgen, må hente de før kl 12 :D Så da henter vi han etter at mannen har jobbet noen timer, kjører dem til min eldste søs slik at vi kan reise litt tidligere enn om mamma skulle hentet dem hos oss da hun jobber til litt utpå ettermiddagen. De skal da sove hos mampap i helgen og gleder seg veldig :D
VI pakker og ordner litt, jeg får nok ikke gjort så mye på morgenkvisten i morgen med Lillebror løpende rundt. I dag har han vært helt turbo! Vil alt og ingenting-humør!
Men vi har kost oss likevel :)

Ja absolutt. Det er et godt poeng.
Vi bør nok prøve litt mer forsiktig. Hang meg bare opp i at legen sa vi burde prøve det vi hadde sett raskest reaksjon på først. Men om vi prøver en og en matvare med litt melk i, og venter en stund mellom hver testing (istedet for litt melk hele tiden) blir det sikkert lettere å se eventuelle reaksjoner.

Ja jeg tenker at det kansje er mindre sjanse for reaksjon om man prøver matvarer med "behandlet" melk først, og om han ikke reagerer så prøve med litt yoghurt som du sier, eller vanlig melk :) men nå er jeg ikke noe ekspert på det området..haha

Ja jeg tenker at det kansje er mindre sjanse for reaksjon om man prøver matvarer med "behandlet" melk først, og om han ikke reagerer så prøve med litt yoghurt som du sier, eller vanlig melk :) men nå er jeg ikke noe ekspert på det området..haha
It makes sense ;)
Jeg fror legen mente at det var dumt å prøve mange matvarer med melk på en gang, at det var derfor en t-skje med yoghurt kunne være lurt. Nok til å eventuelt reagere, men samtidig ikke så mye at det gjør veldig stor skade på en måte.

Jaa. Jeg finner ut så mye forskjellig. Vår lege mente vi skulle prøve en t-skje yoghurt først, siden det var det han reagerte mest markant på. Han fikk jo en pølse med melk i her forleden og jeg mener han ble ganske løs i magen dagen etter. Men det har han kunnet bli innimellom uten grunn også, så det er så vanskelig å si...
Her har reaksjon kommet ca 30 minutter etter inntak!
Syntes bare vanlig melk hørtes litt ekstremt ut ;) :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har reaksjon kommet ca 30 minutter etter inntak!
Syntes bare vanlig melk hørtes litt ekstremt ut ;) :p

Ja, jeg er enig. Forklarte resonnementet til legen rett over her.

Det er jo utrolig bra!!:D ser ut som om det kommer til å forsvinne :)

Jeg tenkte også det samme som du skrev lenger opp ang kumelk... til og med mange voksne vil reagere på ren kumelk om man ikke er vandt med det..
Jeg får kjempevondt i magen av ren melk ja :P

Vi prøver litt forskjellig ting i små mengder med noen dagers mellomrom, så ser vi hva hun tåler og hva hun ikke tåler. Forsøker å venne henne til å fordøye melkeprotein sakte men sikkert. Går ikke rett på fløteisen liksom ;)

Det var rart å ikke ha T hjemme hele dagen!
Er så nysgjerrig på hvordan det har gått med dem i barnehagen i kveld :)
Han var litt spent selv pga bleie og slikt, men har god avtale med ped.leder om å hjelpe han slik at de andre barna ikke skjønner noe. Etter hans eget ønske.
Tipper de er ganske slitne i morgen, må hente de før kl 12 :D Så da henter vi han etter at mannen har jobbet noen timer, kjører dem til min eldste søs slik at vi kan reise litt tidligere enn om mamma skulle hentet dem hos oss da hun jobber til litt utpå ettermiddagen. De skal da sove hos mampap i helgen og gleder seg veldig :D
VI pakker og ordner litt, jeg får nok ikke gjort så mye på morgenkvisten i morgen med Lillebror løpende rundt. I dag har han vært helt turbo! Vil alt og ingenting-humør!
Men vi har kost oss likevel :)
Snakk om logistikk! :P

Han får sikkert en spennende opplevelse, og muligens litt lite søvn ;)

Det stemmer som du sier, kroppen fordøyer lettere melk som har vært kokt/behandlet enn ren kumelk:)

Snakk om logistikk! :p

Han får sikkert en spennende opplevelse, og muligens litt lite søvn ;)

Ja, mamma måtte plutselig jobbe og kunne ikke ha ungene før ca 15-16-tiden. Men vi må være fremme utenfor Oslo aller senest kl 17 og har ærend på veien :p
Så da får de leke litt hos tante først.
Han er nok ganske trøtt i morgen ja :p

It makes sense ;)
Jeg fror legen mente at det var dumt å prøve mange matvarer med melk på en gang, at det var derfor en t-skje med yoghurt kunne være lurt. Nok til å eventuelt reagere, men samtidig ikke så mye at det gjør veldig stor skade på en måte.

Ja legen kan jo egentlig ha rett i det du sier der å :) vanskelig å vite hva man bør gjøre..hvertfall for meg som ikke har noe erfaring med dette ;):P hehe

Jeg får kjempevondt i magen av ren melk ja :P

Vi prøver litt forskjellig ting i små mengder med noen dagers mellomrom, så ser vi hva hun tåler og hva hun ikke tåler. Forsøker å venne henne til å fordøye melkeprotein sakte men sikkert. Går ikke rett på fløteisen liksom ;)

Ja jeg pleier ikke å reagere på melkeprodukter, men drikker aldri melk egentlig..og om jeg plutselig får i meg en del med for eks frokostblanding uten å være vandt med det, så bobler det i magen:P men tar bare 2-3 ganger så er det ikke sånn mer :)

Tror nok det er lurt å gjøre som dere gjør/har tenkt til å gjøre;) for blir sikkert noe lignende når babyer skal begynne med fast føde..

Det stemmer som du sier, kroppen fordøyer lettere melk som har vært kokt/behandlet enn ren kumelk:)

Ja gjør det.. mamma, broren min og den ene søsteren min reagerer på laktose.. men da mest ved ren melk og ting med mye fløte i.. men kan fint spise mat tilsatt melk/laktose, kaker o.l uten å få noe spesielt magesmerter:) og om det er små mengder av yoghurt å sånt.. men om dem gjør som broren min og drikker en liter med sjokkomelk, så blir det en del dobesøk:P

Takk skal du ha!:)
Har du også ferie fra studiene eller?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
:-) Kan ta ferie når jeg ønsker. Så tenkte jeg tar det om et par uker ;-) Blir deilig det ;-) Starter du som lærer til høsten da? :-D

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

:-) Kan ta ferie når jeg ønsker. Så tenkte jeg tar det om et par uker ;-) Blir deilig det ;-) Starter du som lærer til høsten da? :-D

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app
Nei, erru gærn! Er bare ferdig med førsteåret mitt.;)
Så deilig at du styrer ferien selv da! Det er godt når det er så fleksibelt. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp