Tor. 12 juni

God kveld :)
Jeg og Hermine har kosa oss masse hos mommo i ettermiddag :)
Spist karbonader og pitabrød, sett barne-tv og kosa oss med druer og melon. Så fikk Hermine bade i badekaret der, det er alltid stas!!! :D

Det var melk i karbonadene, så nå får vi testa om hun tåler det :P Helt fin i magen enn så lenge iallfall :)

Nå snorker vesla og jeg må gjøre noe husarbeid før jeg kan kollapse i sofaen!

Sent from my iPhone using BV Forum

Spist karbonader og pitabrød, sett barne-tv og kosa oss med druer og melon. Så fikk Hermine bade i badekaret der, det er alltid stas!!! :D

Det var melk i karbonadene, så nå får vi testa om hun tåler det :P Helt fin i magen enn så lenge iallfall :)

Kjekt å få sjekket det da.
Vi skal prøve med melk om en drøy uke, da har mannen også fri. Blir å prøve ren melk vi da.

Surfer mobilt!

Herlig med ferie :)

Hermine skal også ha 6 uker ferie fra slutten av juni, det blir deilig :cool: Men må sikkert ha ny tilvenning etter ferien vil jeg tro :P

Samme her...eg e spent når ho ska begynn igjen i august....men det må no vell gå bra :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Nei. De skal bo i leiligheten til søsteren min og svogeren min frem til 1.juli. Da flytter de i egen leilighet :-) :-) Hun som gir meg jobb :-)

Gøy å male. Hehe. Hvordan har det gått i dag?

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Ah så grei løsning :)

Ja vi har fått malet masse og er nesten ferdig med de øverste skapene + at vi fikk begynt på insiden av de nedre skapene :D ser mye finere ut allerede!

Spent på magen :D fikk hun ingen reaksjon på det melkepulveret hun fikk i seg heller? :D

Kjekt å få sjekket det da.
Vi skal prøve med melk om en drøy uke, da har mannen også fri. Blir å prøve ren melk vi da.

Surfer mobilt!
Vi fikk streng beskjed om IKKE å prøve ren melk i starten, pga de fleste barn er intollerant mot kumelk i starten og vil gradvis lære å tåle ren melk over tid. Så prøver man med det først og barnet får diaré vet man ikke om det er pga allergien eller om barnet bare trenger tilvenning på å fordøye det.

Derfor starter vi med melk i matvarer, margarin, ost, kjøttkaker o.l. Reagerer hun med diaré på det VET vi at hun enda ikke tåler det. Fikk 1/4 kjøttkake idag, og 1/2 osteskive forleden dag. Ingen reaksjoner enda :D

Vi prøver oss litt frem nå før ferien så vi vet hva hun kan få å spise på ferie ;)

God kveld!
Nå har jeg jobba i noen dager og trives sååå godt høyt oppe i klassetrinnene.:D Nå er det ikke noe mer jobb på kalenderen og alle karakterene har kommet (to A og en C :D), så nå blir det ferie. Aner ikke hva vi skal finne på, så jeg er NESTEN litt rastløs. :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Spent på magen :D fikk hun ingen reaksjon på det melkepulveret hun fikk i seg heller? :D
Hun fikk litt sjokolade med melk i på lørdag (best å starte med sjokkis :p ), 1/2 osteskive forleden dag og 1/4 kjøttkake med melk i idag, ingen reaksjoner enda :D

God kveld!
Nå har jeg jobba i noen dager og trives sååå godt høyt oppe i klassetrinnene.:D Nå er det ikke noe mer jobb på kalenderen og alle karakterene har kommet (to A og en C :D), så nå blir det ferie. Aner ikke hva vi skal finne på, så jeg er NESTEN litt rastløs. :p

SÅ flink du er!!! Supermama! :D :cool:

Kos deg med ferie og nyt fridager med god samvittighet ;) Vell undt! :)

Samme her...eg e spent når ho ska begynn igjen i august....men det må no vell gå bra :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Jeg ser for meg at jeg nok må være der noen timer de første dagene, men nå får de helt ny personalgruppe på hennes avdeling da, så er jo bare fremmede voksne der når hun kommer tilbake.

SÅ flink du er!!! Supermama! :D :cool:

Kos deg med ferie og nyt fridager med god samvittighet ;) Vell undt! :)

Takk!:)
Ja, ferien skal nytes. Må bare finne på noe! Orker ikke å være den eneste med ferie og baaare gå hjemme.:p

God kveld!

Så flink du er ;) gratulerer :) imponerende :) nyt ferien ;) ;)

Sent from my iPad using BV Forum bsq

Takk!:)
Ja, ferien skal nytes. Må bare finne på noe! Orker ikke å være den eneste med ferie og baaare gå hjemme.:p

Jeg synes dagene går uforskammet fort bare ved å se litt daytime-tv, gjøre en anelse husarbeid, babyverdene og gå seg en tur + lage god middag :p

Vi fikk streng beskjed om IKKE å prøve ren melk i starten, pga de fleste barn er intollerant mot kumelk i starten og vil gradvis lære å tåle ren melk over tid. Så prøver man med det først og barnet får diaré vet man ikke om det er pga allergien eller om barnet bare trenger tilvenning på å fordøye det.

Derfor starter vi med melk i matvarer, margarin, ost, kjøttkaker o.l. Reagerer hun med diaré på det VET vi at hun enda ikke tåler det. Fikk 1/4 kjøttkake idag, og 1/2 osteskive forleden dag. Ingen reaksjoner enda :D

Vi prøver oss litt frem nå før ferien så vi vet hva hun kan få å spise på ferie ;)

Jaa. Jeg finner ut så mye forskjellig. Vår lege mente vi skulle prøve en t-skje yoghurt først, siden det var det han reagerte mest markant på. Han fikk jo en pølse med melk i her forleden og jeg mener han ble ganske løs i magen dagen etter. Men det har han kunnet bli innimellom uten grunn også, så det er så vanskelig å si...

God kveld!

Så flink skolejente du er:D hehe

Hun fikk litt sjokolade med melk i på lørdag (best å starte med sjokkis :p ), 1/2 osteskive forleden dag og 1/4 kjøttkake med melk i idag, ingen reaksjoner enda :D

Det er jo utrolig bra!!:D ser ut som om det kommer til å forsvinne :)

Jeg tenkte også det samme som du skrev lenger opp ang kumelk... til og med mange voksne vil reagere på ren kumelk om man ikke er vandt med det..

Back
Topp