Toppen av livmoren...

Lush

Forelsket i forumet
"Toppen av livmoren er nå høyere enn hoftebeina og kan som oftest kjennes mellom åtte og ti centimeter under navlen. Kjenn hvor deilig det er å legge en hånd eller to på den voksende magen!"

Er det bare meg som ikke kjenner det eller?
Har bakoverliggende livmor, kan det ha noe å si? 14 uker til mandag.
Kjenner jeg blir litt stressa av venninner som har barn fra før som hele tiden kommer med kommentarer om hva jeg bør kjenne, også kjenner jeg det ikke... emoticon

Kan berolige deg med at jeg er 17 uker på mandag og heller ikke kjenner noe
Ser jo at magen vokser, men ikke søren om jeg kjenner noen livmorkant.......

Min livmor er rett under navlen.. kjenner den godt :)

Jeg skjønte ikke hva som var denne kanten før jordmor viste meg det, og begrepet "kant" synes jeg kan være litt misvisende - Jeg opplever den mer som avrundet. Jeg var forøvrig ca 14 uker da jeg var hos jordmor. Nå er jeg snart 18 uker og kjenner denne kanten mye bedre. Tror altså ikke du skal bekymre deg :)

hvis du har bakovervendt livmor tar det ofte endel lenger tid før du kan kjenne livmora, og også lenger tid før du får synlig mage.

Blistex skrev:
Jeg skjønte ikke hva som var denne kanten før jordmor viste meg det, og begrepet "kant" synes jeg kan være litt misvisende - Jeg opplever den mer som avrundet. Jeg var forøvrig ca 14 uker da jeg var hos jordmor. Nå er jeg snart 18 uker og kjenner denne kanten mye bedre. Tror altså ikke du skal bekymre deg :)

Sign! Jeg var hos jordmor nå i uke 16, og jeg har jo sett at magen har vokst, men har ikke skjønt noe av dette med livmorkant... inntil hun viste meg det da :P 
I uke 14 er det vel ikke selvsagt at alle skal kjenne noe... tror nok ikke du skal bekymre deg! Det blir sagt så mye rart rundt omkring, og det den ene har opplevd da og da i svangerskapet vil jo ikke bety at du eller jeg skal oppleve det samme :) Ta alt sånt med en klype salt sa jordmor;) hehe

Jeg lurer også på dette, kjenner ingenting....el vet ikke helt hvor jeg skal lete og hva jeg skal kjenne hehe..... ;)

Jeg er 17+ uker, livmoren min ligger rett under navlen ifølge boka. Jeg prøvde å kjenne etter den, men fant ikke. Kanskje jeg kjente på en feil måte, men dette er ingen verdens undergang! ;) Ellers har magen min vokst mye, og jeg har kjent svakt spark i det siste. Herlig :)

Kjente heller ingenting før en jordmor jeg tilfeldigvis jobber sammen med viste meg. Skjønte jo ikke helt hva jeg skulle kjenne etter selv om det ikke er lenge siden sist :)

Jordmor sa den lå fra under navlen og 14 cm nedover. Men min livmor ligger skjevt. Ser at magen er større på venstre side. Noen flere som opplever det?

Aprilblomsten skrev:

Blistex skrev:

Sign! Jeg var hos jordmor nå i uke 16, og jeg har jo sett at magen har vokst, men har ikke skjønt noe av dette med livmorkant... inntil hun viste meg det da :P 
I uke 14 er det vel ikke selvsagt at alle skal kjenne noe... tror nok ikke du skal bekymre deg! Det blir sagt så mye rart rundt omkring, og det den ene har opplevd da og da i svangerskapet vil jo ikke bety at du eller jeg skal oppleve det samme :) Ta alt sånt med en klype salt sa jordmor;) hehe

haha.. det samme skjedde meg... Her er den... å ja, sa jeg...

Jeg kjenner heller ingen livmorkant:)

Min er på høyde med navlen når jeg ligger :)

du skal kjenne den godt rett etter orgasme:)da strammer livmoren seg til en har kule:):)

Back
Topp