Toppen av livmor

*håper

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Noen som greier å kjenne toppen av livmoren sin? Er 14 uker idag å greier ikke å kjenne den. Er det normalt? Så bankende hjerte 9+6, men er redd det har skjedd noe:(
 
Det er veldig individuelle akkurat som alt annet i graviditeten :p alle har vi forskjellig livmor :) Min er bakovervendt da tar alt laaaang tid :)
 
Jeg lurer også fælt på hvor den blir av.. men jeg ikke peiling på hvordan jeg skal "finne" den heller egentlig. Tror ikke du trenger bekymre deg.. alt er jo så individuelt som H27 sier over her.. En klem til deg likevel. Alle disse bekymringene som kommer altså.. slitsomt..
 
Jeg syntes det var vanskelig å kjenne den hele forrige svangerskap jeg! Jordmor viste meg vel hvordan jeg kunne kjenne den sist gang, men allikevel ikke helt sikker på hvordan det skal kjennes ut denne gangen.... Jeg har litt ekstra (polstring) på magen da, kan jo være derfor jeg sliter med å kjenne den! Dersom du ikke har hatt veldige blødninger og smerter er nok alt i orden der inni :)
 
Har født 2 barn før, så trodde jeg kom til å kjenne den ganske snart. Skjønner ikke alle disse bekymringene. Tror ikke jeg var slik sist gang. Har ikke hatt smerter eller blødning, men tenker mye på MA.
 
Aner ikke hvordan det kjennes ut, og kan ikke huske at jeg kjente sist heller. Min er også bakover som sist, så er vel ikke mulig ennå? Ikke veit jeg :)
 
jeg har født to barn, men aldri kjent den toppen der selv:p
 
Har kjent deler av toppen i flere uker allerede, men nå viste det seg jo at det er tvillinger som ventes. Kjente som en hard kul til å begynne med som blei mer og mer avlang. Nå kjennes den mer tydelig, og legen dunka på magen min under ultralyden og da så jeg på skjermen hvor han kjente hen, så de befinner seg litt over skambeinet disse to... Han dunka for å vise hvordan det så ut i magen når jeg rører meg, hehe.
 
Jeg trodde ikke jeg kunne kjenne den før jeg var hos priv. jordmor til ul i uke 11. Hun hjalp meg å finne den. Dvs, hun viste meg hvor jeg skulle kjenne. :)

-Bruker BV app'en
-Termin 5. Januar 2014 ♥
 
Her kjenner både jeg og kjæresten lett på livmoren..veldig koselig :) til og med ungene kommer og vil kjenne noen ganger...finner den lett like under navelen :)
 
Back
Topp