Topp 10 -navn 2017: Sofie og Jakob på topp

Jeg styrer unna de fleste navn merker jeg.. Datteren min fikk et navn kun 10 andre i Norge hadde på det tidspunktet. Det har økt en del nå men fremdeles under 100 med samme navn. Jeg ønsker ikke en Jakob P eller Ella S, så vi holder oss unna både topp 10 og topp 50. Vi bor på en veldig liten plass hvor alle barna på samme alder går i samme klasse, så hvis noen i ett kull heter det samme følger de hverandre ut ungdomsskolen..
Jeg jobber i tillegg med barn, og ønsker ikke å bruke navn som noen av de barna jeg jobber med heter.. så det spørs om denne babyen får noe navn...

Vi vurderer faktisk er navn som er på topp 10, eneste som holder meg tilbake er nettopp det :p

Vi prøver å holde oss unna[emoji1] Vil ikke ha et veldig spesielt navn men heller ikke at barnet skal gå i klasse med 4 andre som heter det samme[emoji85] Blir ikke noe Lucas her i huset[emoji23] (selv om Lucas er et nydelig navn!)

Jeg har i alle år hatt navn hvor vi må legge til etternavn eller lignende, for vi er minst to til med samme navnet i klassen/ på dans osv.

Vi styrer derfor bevisst unna topp 10 navn, selv om det ligger utrolig masse fint der.
Har derimot ingen ambisjon om å ha veldig særegent og «unikt» navn heller... :)

Jeg er en av de med sært navn fra utlandet som må staves hver gang noen skal skrive ned navnet mitt. Så mine barn har enkle og fine navn som er ganske vanlige og internasjonale! Om de er på en topp liste bryr ikke vi oss så veldig om, bare vi liker navnene. Man bruker de ganske mye i hverdagen..

Back
Topp