Han møtte faktisk ikke opp. Jeg gikk innom jobben og fikk tak i husøkonomen. Hun hadde pratet med ham, men han hadde ikke sagt det han sa til meg, om at vi skulle møtes og diskutere saken, og om at jeg kanskje ikke skulle få jobbe mer.
Hun som er hotellsjef kom i stedet. Hun kjeftet litt hun også om at det var mitt ansvar å ha barnevakt, og at jeg må ha backup til barnevakten, og det er ikke godkjent fravær å være borte pga mangel på barnevakt. Jeg er selvsagt enig i alt dette, men jeg var jo utrolig uheldig der som opplevde at alle de jeg kunne ha spurt var på ferie samtidig. Hun mente jeg burde ha tatt med ungen på jobb. Jeg kommenterte bare der at jeg spurte faktisk han på telefonen om det i går, mest på spøk, og han glefste til meg at selvsagt skulle jeg ikke det, det måtte da jeg også skjønne.
Men hun mente at vi bare satte strek over det, og så tok jeg de siste vaktene som vanlig. Jeg fortalte også hva jeg mente om måten jeg var blitt snakket til av ham, og at jeg følte han kom med beskyldninger om unnasluntring osv. Hun sa at denne fyren er et følelsesmenneske, han var utrolig stressa, og mistet selv fridagen sin pga. andre som var syke. Jeg var ikke den første som ringte i går nemlig, og det var bestandig minst tre stk som ringte på morgenen, spesielt i helgene og når det var fint vær, så jeg var veldig uheldig med timingen der (og det var faktisk helg de andre gangene jeg har ringt også, uheldigvis). Men han vet fremdeles ikke hvordan jeg ser ut, så han kom sikkert til å hilse i gangene osv, jeg måtte bare riste vekk det som ikke var verdt å høre på, og ta til meg det som var sant.
Jeg er fremdeles uenig, og det sa jeg også, man snakker ikke sånn til folk. Selv om man blir irritert og provosert, og føler man har grunn til mistanke, så glefser man ikke sånn til folk over telefonen. Når en del av jobben er å snakke til ansatte sånn så bør man klare å holde seg profesjonell. Vi kom ikke så langt der, hun sa at hun hadde nok også blitt sint om det var henne.
Men jeg fant også ut at hun som er sjefsvasker heller ikke visste om vi hadde noen tillitsvalgt, så det er dårlig stelt med ivaretaking av arbeidernes rettigheter der i gården. Og husøkonomen sa hun hadde sendt inn sykemeldingspapirene mine, så det skal jeg få for.
Så nå har jeg lært litt nytt om arbeidslivet, bedt om unskyldning for det som var min feil, grått foran sjefen min (selvsagt), og skal møte på jobb på onsdag med hevet hode. For som hun sa, de var fornøyde med arbeidet jeg hadde gjort, og det var husøkonomen enig i, jeg er flink til å jobbe. Så det er jo bra å høre iallefall.
Må bare føye til et siste irritasjonsmoment: Jeg fant ikke parkering i gatene rundt hotellet, så jeg parkerte på en parkeringsplass utenfor et lite senter rett ved siden av. Da jeg skulle hjem, hadde jeg fått parkeringsbot, for der har de plutselig innført parkeringsavgift! Dette har vi aldri hatt noen steder her, så det er jo ikke noe man er obs på. Skiltet med info stod HØYT oppe på veggen, og automaten gikk i ett med den sølvgrå garasjeporten rett bak. Greit, jeg har betalt boten, men skulle gjerne klagd på at det er dårlig opplyst om det. Finner bare ikke noen mail å klage til, bare telefonnr, og jeg orker virkelig ikke snakke med flere idioter på en stund. :p