Tommelsuger

Border

Elsker forumet
Assistert-jentene
Julimammaer 2016
Julibarna 2019
Noen av deres som suger på tommelen/fingrene?
Min syntes det er veldig godt tydeligvis, men jeg bytter den med smokken. Hun er heldigvis veldig fornøyd med smokken også. Alle" sier man ikke burde få tommelbaby siden det er vanskeligere å avvenne.

Andre som har babyer som helst vil suge på fingrene? Isåfall er det greit, eller hva gjør dere med det?
 
Her er det om å gjøre å få hele hånda inni munnen, men tar smokken med litt overbevisning og :p sant det at det er vanskelig å venne av, hilsen tommelsuger til 12 år :hilarious:
 
Sniken prøver seg, holdt på med tommelen siden dag en omtrent men tar heldigvis tatt men føler jeg må trøkke i tutt oftere enn egentlig ønsker for å unngå at han begynner på tommelen.
 
Han fant tommelen sin i går. Har av og til suttet på hele hånden, men etter han fant tommelen er det kun den han skal ha. Prøver å bytte den ut med smokken, men den spytter han rett ut, og rett inn med tommelen igjen :p Han har tatt smokk siden dag en.
 
Her har det hendt en gang eller to at han ligger og sutter på tommelen når vi våkner på morgenen. Trekker den ut og gir han mat istedet :p Han liker kun smokken av og til!
 
Best å ikke få en tommelsuger ja! Men, da virker det som jeg gjør rett i bytte til smokken :D
 
Her prøver han å spise opp hånden sin. De siste dagene har han drevet å puttet en eller to fingre langt inni munnen (ikke tommelen da).
Prøver å gi smokk men den går ut med en gang... han skal få smake på fingrene men ønsker ikke at han skal bli avhengig av tommelen...
 
Ikke funnet tommelen her. Men hadde nok og prøvd å bytte til smokk:) det er vel anbefalt ift tenner og? Vet ikke så mye om det. Storesøster ville ikke ha tommel eller smokk.
 
Her sutter han på fingrene så han brekker seg, og jeg bytter de ut med smukk så fort jeg kan. En tommelsutter vil jeg helst unngå, da jeg selv sutta til jeg var 7 år og synes det var veldig flaut. Ønsker ikke det for mine egne barn. Men er ikke alle man kan gjøre noe med det på, men jeg skal gjøre alt i min makt for å unngå det i alle fall :)
 
Lillebror gomler på hele hånden. Det virker som det klør i gommene allerede. Smokk eller tommel er ikke interessant.
 
Her er det hele hånden også. Og han sikler fælt når han holder på. Jeg bytter også hånden med smokken, men det er ikke så populært. Så mulig det er slik som mamma73 sier, at det faktisk klør.
 
Jeg oppdaget i dag at lillebror tar smokk når mannen prøver, men med meg godtar han det ikke. Pappaen kan jo ikke tilby det samme så ;)
 
Back
Topp