Håper det ordner seg raskt for dereJa er det jeg også har lest på nett, så tror ikke vi orker å vente en syklus. Håper jeg slepper å vente like lenge på eggløsning![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Håper det ordner seg raskt for dereJa er det jeg også har lest på nett, så tror ikke vi orker å vente en syklus. Håper jeg slepper å vente like lenge på eggløsning![]()

Sniker. Når jeg var usikker på hvor langt jeg var med nr2 var jeg på ultralyd 6+ og fant en tom fostersekk. Fikk ny time to uker etterpå og da var det et fint bankende hjerte. Ho er 19 mnd gammel og frisk og finSvært usikkert hvor jeg er i syklus.
Første dag i siste mens var 11 juli. Men hadde sex kun 1 gang i denne syklusen (19 juli). Første positive test fikk jeg 2 august.
Appene babyverden, nørs og graviditet+ sier jeg er 6+2 eller 5+6. GU på st.olavs sier ca 6+0.
På ultralyd så vi kun en tom fostersekk, gu sier vi kanskje har regnet litt feil å ultralyd ble tatt for tidlig til å se noe.
Dette er mitt 6 svangerskap, de 5 før endte i sa.
Hcg for 2 uker siden var på 120 og 359 med 48 timers mellomrom. Fikk 3+ på uke indikator 4 dager etter hcg prøven på 359. Som tyder på en god stigning.
Noen som har opplevd at foster ikke dukker opp på ultralyd før uke 7/8? Å noen som har opplevd BA? Hadde dere en god hcg dobbling?
Skal på ny ultralyd om 1 uke, å ta nye blodprøver på hcg torsdag.
Får faktisk litt håp når flere skriver slike erfaringerSniker. Når jeg var usikker på hvor langt jeg var med nr2 var jeg på ultralyd 6+ og fant en tom fostersekk. Fikk ny time to uker etterpå og da var det et fint bankende hjerte. Ho er 19 mnd gammel og frisk og fin![]()
Krysser fingrene for god stigning og at undersøkelsen på mandag enten var for tidlig eller for kjapp (noe de virkelig burde la være, tenk å ta såpass lett på noe som er så følelsesmessig ladet for den det gjelder!)Var til fastlegen min i dag, utrolig flink dame.
Hun kunne fortelle at når fostersekk allerede er tom ved ultralyd skal hcg stagnere eller gå ned kort tid etter den er blitt tom. Vis hcg som ble tatt i dag er høy og viser en fin økning i forhold til hcg test på mandag. Indikerer dette fortsatt liv.
Hun sa også at i de tilfellene foster vises på senere tidspunkt ofte skyldes at ultralyd ble utført for tidlig, utført for dårlig eller for dårlig apparat.
Gynokolog på mandag brukte ca 30 sekunder på å se, vet ikke hvor lang tid som er nødvendig når ting er så smått. Men ved tidligere undersøkelser har andre gynokologer tatt seg mye lengre tid (har vært til sykt mange forskjellige).
Kan også være at undersøkelsen ble gjort for tidlig.
OM fostersekk fortsatt er tom på mandag, men hcg viser en god stigning så drar jeg privat å tar ny undersøkelse nånn dager senere. Om fostersekk er tom å hcg viser stagnering eller nedgang så er det over og ut. Å da blir det ivf neste.
God lege du har som gir deg så grundige og betryggende svar!Hvordan gikk det?Var det ikke du som hadde lignende stigning på strimlene dine som meg? Litt sakte stigning, men ble sterke etterhvert? Jeg var på UL 6+4 som viste tom fostersekk. Kontroll UL i dag 7+4 som også viser tom fostersekk, men hadde vokst litt. Hcg steg litt saktere enn normalen ved kontroll forrige uke. Skal på ny UL igjen om en uke, og dersom det ser likt ut blir det abort.. har vært en veldig tung uke, er nå sykemeldt til neste kontroll, noe som jeg håper gjør det litt lettere.. krysser fingrene for at de finner et foster hos deg neste uke![]()
Huff så leit!jeg har ikke hatt en god følelse rundt svangerskapet her siden ultralyd forje uke.. symptomene har vært til stede hver dag men i varierende grad.
hcg på 48 000 i dag. Noe som er godt innenfor.
Men fortsatt helt tom fostersekk på ultralyden i dag. Gynokolog sa også at når hcg er så høy burde det vært tydelig på ultralyden om det var et foster der.
Fikk abortpille med meg hjem...
Føler med degjeg har ikke hatt en god følelse rundt svangerskapet her siden ultralyd forje uke.. symptomene har vært til stede hver dag men i varierende grad.
hcg på 48 000 i dag. Noe som er godt innenfor.
Men fortsatt helt tom fostersekk på ultralyden i dag. Gynokolog sa også at når hcg er så høy burde det vært tydelig på ultralyden om det var et foster der.
Fikk abortpille med meg hjem...
masse lykke til!Ja ikke sant!tror kanskje leger kan litt om alt, å på noen områder så har dem fått litt miss informasjon. Gynokologen på sykehuset har nok mer rett på sitt område igjen.
Nå må jeg vente en syklus før vi prøver ivf... men helt ærlig så føler jeg ikke det kommer til å gå heller.. Tenker det er en god grunn til at vært embryo går til grunne inni min kropp... dette e gang nr 6 det ikke går bra.
Eneste grunnen til at jeg prøver videre er fordi mannen har trua og ønsker et barn så sterkt.
Å adopsjon i norge har 400 par på venteliste, men det adopteres bort kun 10-15 barn i året.
Det er utrolig dyrt for adopsjon fra andre land og surrogati har vi hvertfall ikke penger til.
Jeg er innstilt på at mitt liv mest sannsynlig blir uten barn.

Uff uke 20 daSvigerinnen min gikk helt til uke 20 før det ble oppdaget tom fostersekk på OUL
Forøvrig så har min andre svigerinne oppdaget at eggene var av dårlig kvalitet så de valgte å kjøpe behandling hos privat klinikk i Oslo med egg donasjon fra Finland. Det funket på første forsøk og hun er nå 23 uker på vei etter at det flikk gærent mange ganger … (37 år)
Da jeg fikk påvist BO i april/mai tok det 4 ultralydundersøkelser og 8 leger før de konkluderte! De holdt på i 10-15 minutter hver gang og konfererte både med meg og kolleger! Ville bedt om en ny undersøkelse!Var til fastlegen min i dag, utrolig flink dame.
Hun kunne fortelle at når fostersekk allerede er tom ved ultralyd skal hcg stagnere eller gå ned kort tid etter den er blitt tom. Vis hcg som ble tatt i dag er høy og viser en fin økning i forhold til hcg test på mandag. Indikerer dette fortsatt liv.
Hun sa også at i de tilfellene foster vises på senere tidspunkt ofte skyldes at ultralyd ble utført for tidlig, utført for dårlig eller for dårlig apparat.
Gynokolog på mandag brukte ca 30 sekunder på å se, vet ikke hvor lang tid som er nødvendig når ting er så smått. Men ved tidligere undersøkelser har andre gynokologer tatt seg mye lengre tid (har vært til sykt mange forskjellige).
Kan også være at undersøkelsen ble gjort for tidlig.
OM fostersekk fortsatt er tom på mandag, men hcg viser en god stigning så drar jeg privat å tar ny undersøkelse nånn dager senere. Om fostersekk er tom å hcg viser stagnering eller nedgang så er det over og ut. Å da blir det ivf neste.
Det var fremdeles tom fostersekk, men hcg stigningen er normal. De kunne ikke utelukke svangerskap utenfor livmor da de fant en oppfylning på ene eggstokken.. Kunne derfor ikke få cytotec. Skal tilbake om 2 dagerHvordan gikk det?
Egg kvaliteten min er desverre perfekt... å kun 30 år, første graviditet da jeg var 28.Svigerinnen min gikk helt til uke 20 før det ble oppdaget tom fostersekk på OUL
Forøvrig så har min andre svigerinne oppdaget at eggene var av dårlig kvalitet så de valgte å kjøpe behandling hos privat klinikk i Oslo med egg donasjon fra Finland. Det funket på første forsøk og hun er nå 23 uker på vei etter at det flikk gærent mange ganger … (37 år)
Ahhh hvordan går det for deg å vente på slik? Syns bare uken her var grusomtDet var fremdeles tom fostersekk, men hcg stigningen er normal. De kunne ikke utelukke svangerskap utenfor livmor da de fant en oppfylning på ene eggstokken.. Kunne derfor ikke få cytotec. Skal tilbake om 2 dager![]()
De var 2 leger til stede denne gangen å dem brukt laaang tid. Men var helt tomt. Å selve fostersekken hadd ikke blitt større på en uke. Så tydelig at det har stoppet oppDa jeg fikk påvist BO i april/mai tok det 4 ultralydundersøkelser og 8 leger før de konkluderte! De holdt på i 10-15 minutter hver gang og konfererte både med meg og kolleger! Ville bedt om en ny undersøkelse!
Denne uken var lettere, da jeg var sykemeldt, men begynner å bli rimelig lei. Hååper jeg slipper å miste ene eggstokken nå, har ikke greie på svangerskap på eggstokk hvis det blir tilfellet!Ahhh hvordan går det for deg å vente på slik? Syns bare uken her var grusomt