Tom fostersekk

minnimi93

Flørter med forumet
Svært usikkert hvor jeg er i syklus.
Første dag i siste mens var 11 juli. Men hadde sex kun 1 gang i denne syklusen (19 juli). Første positive test fikk jeg 2 august.
Appene babyverden, nørs og graviditet+ sier jeg er 6+2 eller 5+6. GU på st.olavs sier ca 6+0.
På ultralyd så vi kun en tom fostersekk, gu sier vi kanskje har regnet litt feil å ultralyd ble tatt for tidlig til å se noe.

Dette er mitt 6 svangerskap, de 5 før endte i sa.
Hcg for 2 uker siden var på 120 og 359 med 48 timers mellomrom. Fikk 3+ på uke indikator 4 dager etter hcg prøven på 359. Som tyder på en god stigning.

Noen som har opplevd at foster ikke dukker opp på ultralyd før uke 7/8? Å noen som har opplevd BA? Hadde dere en god hcg dobbling?

Skal på ny ultralyd om 1 uke, å ta nye blodprøver på hcg torsdag.

Opplevde en BA for et par år siden. Da hadde jeg god hcg stigning rundt ikm. Doblet seg fra 550 til 1100 eller noe rundt der. Begynte å spotte litt rosa i i uke 5 en gang. På UL i uke 7+0 var det tom fostersekk.

Opplevde en BA for et par år siden. Da hadde jeg god hcg stigning rundt ikm. Doblet seg fra 550 til 1100 eller noe rundt der. Begynte å spotte litt rosa i i uke 5 en gang. På UL i uke 7+0 var det tom fostersekk.
husker du om du hadde masse symptomer helt frem til uke 7?

Var det ikke du som hadde lignende stigning på strimlene dine som meg? Litt sakte stigning, men ble sterke etterhvert? Jeg var på UL 6+4 som viste tom fostersekk. Kontroll UL i dag 7+4 som også viser tom fostersekk, men hadde vokst litt. Hcg steg litt saktere enn normalen ved kontroll forrige uke. Skal på ny UL igjen om en uke, og dersom det ser likt ut blir det abort.. har vært en veldig tung uke, er nå sykemeldt til neste kontroll, noe som jeg håper gjør det litt lettere.. krysser fingrene for at de finner et foster hos deg neste uke :Heartpink

Var det ikke du som hadde lignende stigning på strimlene dine som meg? Litt sakte stigning, men ble sterke etterhvert? Jeg var på UL 6+4 som viste tom fostersekk. Kontroll UL i dag 7+4 som også viser tom fostersekk, men hadde vokst litt. Hcg steg litt saktere enn normalen ved kontroll forrige uke. Skal på ny UL igjen om en uke, og dersom det ser likt ut blir det abort.. har vært en veldig tung uke, er nå sykemeldt til neste kontroll, noe som jeg håper gjør det litt lettere.. krysser fingrene for at de finner et foster hos deg neste uke :Heartpink
Jo vi hadde veldig lik stigning på teststrimmler. Hva har du hatt på hcg målinger så langt?

Var på tidlig UL i mai. De fant kun tom fostersekk. Normal stigning på hcg. Endte med først medisinsk abort, deretter utskrapning.

Hadde 9200 når jeg var 6+4 og 13400 6+6
Skal ta hcg på torsdag nå, så veldig spent på hva den ligger på. Ut ifra mine beregninger må hcg være på minimum 34 000 for at det skal ha vært en 48 timers dobbling hele veien siden sist test på 359hcg. Forje måling viste en dobbling på ca 30timer, så har det fortsatt vært det kan den ligge på 80 000hcg.

Er den mye lavere en 34 000 vet jeg nok allerede på fredag hvilken vei det her har gått.

Skal ta hcg på torsdag nå, så veldig spent på hva den ligger på. Ut ifra mine beregninger må hcg være på minimum 34 000 for at det skal ha vært en 48 timers dobbling hele veien siden sist test på 359hcg. Forje måling viste en dobbling på ca 30timer, så har det fortsatt vært det kan den ligge på 80 000hcg.

Er den mye lavere en 34 000 vet jeg nok allerede på fredag hvilken vei det her har gått.
Krysser fingrene :smiley-angelic001

Sniker litt her! Bare ville si ifra at når du har så høye verdier gjelder ikke 48t regelen! Masse lykke til videre, og krysser fingre og tær for at alt går rett vei :smiley-angelic001

Fra Fürst:
S-hCG Ved normal graviditet skal hCG-verdiene dobles hvert 2. døgn inntil hCG-nivået er ca 1200 U/L. Ved hCG-verdier mellom 1200 U/L og 6000 U/L skal verdien dobles hvert 3. døgn, og ved hCG-verdier over 6000 U/L skal verdien dobles hvert 4. døgn frem til ca uke 10.

Jeg fikk påvist BO(tom fostersekk) i uke 12 sist svangerskap. Hcg doblet seg og jeg hadde masse symptomer hele veien dessverre.

Men når det er så tidlig som hos deg er det jo håp om at det bare ikke er synlig enda :)

Jeg fikk påvist BO(tom fostersekk) i uke 12 sist svangerskap. Hcg doblet seg og jeg hadde masse symptomer hele veien dessverre.

Men når det er så tidlig som hos deg er det jo håp om at det bare ikke er synlig enda :)
Det der er så skummelt.. :( akt for mye å bekymre seg for og være redd for at skal skje en selv.
For en fryktelig opplevelse det må ha vært. :(

Det der er så skummelt.. :( akt for mye å bekymre seg for og være redd for at skal skje en selv.
For en fryktelig opplevelse det må ha vært. :(
Ja fikk en stuck :( Men ble heldigvis gravid på første forsøk igjen, og er nå snart i uke 12:Heartred Men måtte dra på tidlig ul bare for å se at det var noe denne gangen! Men klare fortsatt ikke å slappe av før jeg har vært på den ordinære tidlig ul neste uke:Heartred

Ja fikk en stuck :( Men ble heldigvis gravid på første forsøk igjen, og er nå snart i uke 12:Heartred Men måtte dra på tidlig ul bare for å se at det var noe denne gangen! Men klare fortsatt ikke å slappe av før jeg har vært på den ordinære tidlig ul neste uke:Heartred
De anbefalte på sykehuset å vente en syklus før jeg evt blir gravid igjen, kan jeg spørre om dere ventet? :laughing002

Jeg fikk beskjed om tom fostersekk da jeg var 6+3, og fant en aktiv liten krabat på UL 8+0. Resultatet er nå snart tre måneder :Heartred Gynekologen som tok UL 8+0 sa at livmoren min vendte litt bakover, noe som kan gjøre det vanskelig å se tidlig.
Håper det er noe slikt hos meg å, men føler også etter 5 SA at sjansen er større for en BO en et foster

De anbefalte på sykehuset å vente en syklus før jeg evt blir gravid igjen, kan jeg spørre om dere ventet? :laughing002
Vi ventet ikke :) Fikk beskjed om at om kroppen ikke var klar for det så kom jeg ikke til å bli gravid på første:)
Skal sies at jeg ikke fikk eggløsning for over 7 uker etter den medisinske aborten:)

Vi ventet ikke :) Fikk beskjed om at om kroppen ikke var klar for det så kom jeg ikke til å bli gravid på første:)
Skal sies at jeg ikke fikk eggløsning for over 7 uker etter den medisinske aborten:)
Ja er det jeg også har lest på nett, så tror ikke vi orker å vente en syklus. Håper jeg slepper å vente like lenge på eggløsning :smiley-angelic001

Sniker.
Jeg ventet én syklus for at eventuelle rester skulle komme ut med neste mens, og for å få tilstrekkelig tykke slimhinner for neste graviditet. Hadde utskraping i starten av mars, ble gravid i juni. Har passert 12 uker og skal på toul på fredag :happy:

Back
Topp