Tom fostersekk 6+2

huahei

Betatt av forumet
Hei! Jeg bestilte meg en tidlig ultralyd privat i dag, siden jeg tidligere har hatt exu, og derfor ville finne ut om det satt på rett plass. Synes også jeg fikk sent positiv test i forhold til hva jeg pleier (13dpo), og har hatt lite symptomer. Forrige svangerskap var jeg på tidlig ul offentlig 5+1 og så både fostersekk og fosteranlegg allerede da. (Men var nok litt lenger på vei, ble flyttet frem en uke på oul)

Nå derimot så vi ingenting. Da han byttet litt frekvens så vi noe som kunne minne om et svart hull, men det var umulig å måle noe. Jeg hadde fin og tykk slimhinne, så han trodde det bare var tidlig.

Kom hjem, og tok min siste digitale. På mandag fikk jeg 2-3 på den. Nå i dag var det 3+! Betyr det at jeg kan slappe av litt og bare tenke at det var tidlig? Eller er det negativt at jeg tydeligvis har nesten 3000 i hcg uten at noe synes på ultralyd?

Det største "problemet" med forklaringen at jeg er kortere på vei, er at siste samleie skjedde fem dager før eggløsning. Er jeg kortere på vei, betyr det at det var enda flere dager mellom, og da begynner det å bli umulig for sædcellene å leve så lenge.

Vil man ha vanlig hcg-stigning ved feks. BO?

Sniker fra desember. Jeg var på TUL samtidig som deg (5+2). Da så vi en liten hule og en fostersekk, men ingenting annet (innvendig UL på sykehuset). Målet var å finne ut om jeg var lenger på vei enn antatt, og om det var 2 (ustabile sykluser og masse tvillinger i familien).

Det er veldig tidlig, så ikke så rart at de ikke så noe særlig. På ny UL på mandag (11+1) så vi en sprelsk liten krabat der hjertet slo :)

Sniker fra desember. Jeg var på TUL samtidig som deg (5+2). Da så vi en liten hule og en fostersekk, men ingenting annet (innvendig UL på sykehuset). Målet var å finne ut om jeg var lenger på vei enn antatt, og om det var 2 (ustabile sykluser og masse tvillinger i familien).

Det er veldig tidlig, så ikke så rart at de ikke så noe særlig. På ny UL på mandag (11+1) så vi en sprelsk liten krabat der hjertet slo :)

Takk for svar! Her så vi hverken noen hule eller fostersekk, det var rett og slett bare et glimt av noe sort én gang, og han fant det ikke igjen. :/

Hei! Jeg bestilte meg en tidlig ultralyd privat i dag, siden jeg tidligere har hatt exu, og derfor ville finne ut om det satt på rett plass. Synes også jeg fikk sent positiv test i forhold til hva jeg pleier (13dpo), og har hatt lite symptomer. Forrige svangerskap var jeg på tidlig ul offentlig 5+1 og så både fostersekk og fosteranlegg allerede da. (Men var nok litt lenger på vei, ble flyttet frem en uke på oul)

Nå derimot så vi ingenting. Da han byttet litt frekvens så vi noe som kunne minne om et svart hull, men det var umulig å måle noe. Jeg hadde fin og tykk slimhinne, så han trodde det bare var tidlig.

Kom hjem, og tok min siste digitale. På mandag fikk jeg 2-3 på den. Nå i dag var det 3+! Betyr det at jeg kan slappe av litt og bare tenke at det var tidlig? Eller er det negativt at jeg tydeligvis har nesten 3000 i hcg uten at noe synes på ultralyd?

Det største "problemet" med forklaringen at jeg er kortere på vei, er at siste samleie skjedde fem dager før eggløsning. Er jeg kortere på vei, betyr det at det var enda flere dager mellom, og da begynner det å bli umulig for sædcellene å leve så lenge.

Vil man ha vanlig hcg-stigning ved feks. BO?

Jeg har vært på ul 6+1 og ikke engang funnet ordentlig hjerteaktivitet, selv om hjertet skulle ha begynt å slå. 1 uke etter ble jeg målt til 7+2 med synlig blinkende hjerte. Hvis du er helt i begynnelsen av uke 5 kan det rett og slett være for tidlig og frøet har lagt seg litt vanskelig til ❤️

Jeg har vært på ul 6+1 og ikke engang funnet ordentlig hjerteaktivitet, selv om hjertet skulle ha begynt å slå. 1 uke etter ble jeg målt til 7+2 med synlig blinkende hjerte. Hvis du er helt i begynnelsen av uke 5 kan det rett og slett være for tidlig og frøet har lagt seg litt vanskelig til ❤️

Takk for svar! Hjelper å bli litt beroliget av andre :) Han sa jeg hadde en slimhinne som var 14mm tykk, og at egget kunne ligge godt nedi der. Hvis det gikk galt kom jeg til å få en veldig kraftig blødning pga så tykk slimhinne, sa han.

Har bare hørt disse grensene ved at med 2000 i hcg skal man kunne se fosteranlegg, 3000 = hjerteaktivitet osv. Så litt redd jeg lurer meg selv når jeg ble glad for 3+ og at hcg har steget bra.

Oppdaterte tittelen min her nå.. Har nå vært på en ultralyd til, på sykehuset. Fant tom fostersekk, så ikke noe anlegg til foster. Hun sa ikke målene, men nevnte at den var litt mindre enn den burde vært. Har tatt blodprøve, hun ringer meg i dag. Og skal ta ny på fredag for å sjekke dobling. Men jeg skjønner jo at er det mye under 20.000 nå så har det gått galt, for jeg fikk 3+ på digital for en uke siden. Så jeg må ha hatt bortimot 2500 eller over det da.

Føler meg så innmari tom :( Og begynner å lure på hva slags bokstavsamling jeg egentlig må gjennom. Har nå hatt både SA, MA og EXU, og så kommer det kanskje nå en BO i tillegg. Klarer ikke kjenne på at jeg er lei meg, jeg er mer sint. Gruer meg til telefonen i dag, redd for å håpe noe. Samtidig gruer jeg meg til å høre at løpet er kjørt.

Titter innom fra desember 2019, og vil bare si at den usikkerheten du sitter med er grusom :(
Noen ganger får vi desverre høre vi er mye lenger eller kortere på vei enn hva vi kan klare å forstå at kan stemme.. og jeg håper virkelig at det er det som er greia her :Heartred

Jeg hadde en MA i august 2018, og var så skuffet over meg selv og kroppen min.. fikk sterk positiv test rett før jeg dro til gyn også.. så det er min store frykt enda, selv i uke 9+2.

Jeg skal krysse fingrene for at alt går bra med den lille i magen også håper jeg du har en positiv oppdatering etterpå :Heartredtenker veldig på deg:Heartred

Titter innom fra desember 2019, og vil bare si at den usikkerheten du sitter med er grusom :(
Noen ganger får vi desverre høre vi er mye lenger eller kortere på vei enn hva vi kan klare å forstå at kan stemme.. og jeg håper virkelig at det er det som er greia her :Heartred

Jeg hadde en MA i august 2018, og var så skuffet over meg selv og kroppen min.. fikk sterk positiv test rett før jeg dro til gyn også.. så det er min store frykt enda, selv i uke 9+2.

Jeg skal krysse fingrene for at alt går bra med den lille i magen også håper jeg du har en positiv oppdatering etterpå :Heartredtenker veldig på deg:Heartred

Tusen takk <3 Og trist å høre om MA-en din.

Forrige ultralyd ble også foreslått at jeg var kortere på vei. Men problemet er at siste samleiet var hele fem døgn før forventet eggløsning. Det begynner å bli umulig at sædcellene kan overleve så lenge hvis jeg hadde el enda senere. Derfor er jeg ganske sikker på at det her har gått til grunne.

MA-en jeg hadde var nok den verste, for der hadde jeg tre uker tidligere sett friskt foster med hjerteslag på ul, så jeg var ikke forberedt overhode. Nå er jeg i det minste mentalt innstilt på at det ikke går.

Huff, trist lesing dette :/ Krysser alt jeg har for at det ikke er noe galt, men skjønner det kan se ut som det går den veien dessverre :(

Sender mange gode klemmer ❤

:HeartbigredUff. Håper på det beste for deg. Krysser fingre å bein.

hCG var på 1700 bare. Gynekologen sa at det var høyt, men jeg kan ikke få det til å stemme. Jeg fikk positiv test 6. mai. Og 3+ på digital for 7 dager siden (som egentlig skulle tilsi over 2500 da)
Gyn mente at det ikke teller med, for de er ustabile. Og jeg ser jo på bildene jeg tok av streken, at det ikke er store forskjellen på 2-3 og 3+. Nesten så jeg lurer på om testen kan ha blitt avlest feil, siden det i ene hjørnet på den ene streken er sterkere farge. Huff, hører jeg klamrer meg til et litt tåpelig håp nå.. Men det positive hvis den er feillest, er jo at med hcg på 1700 så stemmer det at man ikke skal finne fosteranlegg enda.

Her er jo cb-testene, den uten ruter er fra jeg fikk 2-3 som resultat, den andre er fra 3+.

Vedlegg

• IMG_5736.JPG
    IMG_5736.JPG
    13,7 KB · Visninger: 26
  • IMG_5742.JPG
    IMG_5742.JPG
    27,6 KB · Visninger: 26
Tusen takk <3 Og trist å høre om MA-en din.

Forrige ultralyd ble også foreslått at jeg var kortere på vei. Men problemet er at siste samleiet var hele fem døgn før forventet eggløsning. Det begynner å bli umulig at sædcellene kan overleve så lenge hvis jeg hadde el enda senere. Derfor er jeg ganske sikker på at det her har gått til grunne.

MA-en jeg hadde var nok den verste, for der hadde jeg tre uker tidligere sett friskt foster med hjerteslag på ul, så jeg var ikke forberedt overhode. Nå er jeg i det minste mentalt innstilt på at det ikke går.

Ja, MA er grusomt.. man aner fred og ingen fare - og plutselig så får man et slag i ansiktet.. men som min mamma sa til meg den gangen er at kroppen avviste en baby som ikke var frisk, og det hadde sikkert ikke vært noe alright å få et sykt barn eller et barn som ikke er levedyktig. Og det må vel være godt at kroppen vår fungerer såppas godt at den tar det vanskelige valget for oss.. ikke lett å tenke sånn når man står midt i det.

Man blir ofte satt frem og tilbake på TUL Vi må ikke glemme at det er knøttsmå mål og kan være vanskelig å se... jeg ble satt tilbake 4 dager med førstemann og med den jeg bærer nå, og så satt frem 4 dager igjen.

Jeg krysser fingrene og håper på å lese i kveld hvordan det har gått :Heartred

Sniker fra prøvergruppa. Jeg var på TUL i uke 11, for å bare sjekke at alt var OK. Da fant han 2 tomme fostersekker. Jeg hadde masse symptomer, vært sykemeldt pga kvalme. Alt virket normalt. Så hcg og symptomer kan stige ved en BO. Håper selvsagt ikke dette er tilfelle for deg. Men at det bare er for tidlig å se noe :happy:

Back
Topp