Tom fostersekk 6+0 - noen som har opplevd det?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Var på tidlig ultralyd idag 6+0 og legen så bare en tom fostersekk. Burde ha sett embryoet, sa hun. Har noen andre opplevd det og det har gått bra likevel?

Er ivf, så kan ikke være kortere på vei. Har tatt hcg-måling og så blir det ny måling mandag og ny ul tirsdag. Håper så veldig at noen har erfart at det bare er litt for tidlig til å se noe 6+0...
 
Har sett både hjerte som slo og hele pakka og da var jeg 6+3.. håper det var for tidlig,og at målingene viser noe annet. Kanskje litt gammelt apparat han hadde ?
 
Har sett både hjerte som slo og hele pakka og da var jeg 6+3.. håper det var for tidlig,og at målingene viser noe annet. Kanskje litt gammelt apparat han hadde ?

Ja, håper intenst på at det skyldes at apparatet var gammelt eller at gynekologen ikke prøvde lenge nok. Brukte kanskje ett minutt maks.
 
Ja, håper intenst på at det skyldes at apparatet var gammelt eller at gynekologen ikke prøvde lenge nok. Brukte kanskje ett minutt maks.
Jeg hadde iallefall avventet. Jeg fikk ikke ul før uke 7+0 og det er og ivf, noen grunn til at du fikk tidligere ?
 
Jeg hadde iallefall avventet. Jeg fikk ikke ul før uke 7+0 og det er og ivf, noen grunn til at du fikk tidligere ?

Fikk så tidlig fordi jeg har hatt exu før og også mistet ellers mange ganger tidligere. Jeg har også hørt at man ikke er garantert å se noe før i uke 7, men gynekologen virket så overbevist om at hun skulle ha sett embryoet nå. :-(
 
Fikk så tidlig fordi jeg har hatt exu før og også mistet ellers mange ganger tidligere. Jeg har også hørt at man ikke er garantert å se noe før i uke 7, men gynekologen virket så overbevist om at hun skulle ha sett embryoet nå. :-(
Akkuratt! Så trist..
Håper jo at gyn bare burde brukt mer tid..
Kan du gå til en annen gyn ? Evt privat ? De har jo ofte bedre apparat.
 
Akkuratt! Så trist..
Håper jo at gyn bare burde brukt mer tid..
Kan du gå til en annen gyn ? Evt privat ? De har jo ofte bedre apparat.

Ja, skulle ønske at hun hadde brukt mer tid, frykter jo at hun har oversett noe. Skal tilbake på tirsdag, men vil nok antakelig gå for en second opinion privat før en evt medisinsk abort/utskrapning. Vil ikke ta noen sjanser.
 
Jeg har ikke fått den beskjeden i uke 6, men jeg har fått den i uke 11. De skaffet da en ekstra lege som kom og sjekket ("second opinion") før de bestilte time til abort. Dette var på sykehuset, ikke privat gynekolog.

Denne gangen hadde jeg UL i uke 6+0 og fikk se en liten "reke" og et bankende hjerte. (Også på sykehuset.)
 
Ja, skulle ønske at hun hadde brukt mer tid, frykter jo at hun har oversett noe. Skal tilbake på tirsdag, men vil nok antakelig gå for en second opinion privat før en evt medisinsk abort/utskrapning. Vil ikke ta noen sjanser.
Jeg hadde det i uke 12, og fikk ny time etter noen dager på samme klinikk, men annen gyn for å være sikker.... og da ble jeg henvist til sykehuset og de sjekket med ul der også dagen etter før det ble medisinsk abort.

Jeg har ei venninne som fikk beskjed om ar hun ikke var gravid ca på samme tid, men da så vedkommende ingenting (?), men en uke eller to etterpå var alt fint og jenta er nå 5år.

Uansett lykke til og stor klem, det er forferdelig å leve i limbo.
 
Jeg hadde det i uke 12, og fikk ny time etter noen dager på samme klinikk, men annen gyn for å være sikker.... og da ble jeg henvist til sykehuset og de sjekket med ul der også dagen etter før det ble medisinsk abort.

Jeg har ei venninne som fikk beskjed om ar hun ikke var gravid ca på samme tid, men da så vedkommende ingenting (?), men en uke eller to etterpå var alt fint og jenta er nå 5år.

Uansett lykke til og stor klem, det er forferdelig å leve i limbo.

Takk for positiv historie! :) Trenger veldig noen positive historier nå. Har nettopp fått svaret på den første hcg-målingen og hcg var 9072, og det er jo et bra hcg-nivå 6+0 utifra hva jeg kan se. På den annen side burde det jo også være noe å se når hcg er så høy.
 
Skal svare deg ordentlig senere.
Men 6+3 hadde jeg hcg på 19000 og gestasjonssekk på 15x15mm
Endte som tom fostersekk og Cytotec ved 10+0 etter å ha blitt fulgt,
Bør til 8 fullgåtte uker før den diagnosen kan settes fant jeg ut.
 
Ja, skulle ønske at hun hadde brukt mer tid, frykter jo at hun har oversett noe. Skal tilbake på tirsdag, men vil nok antakelig gå for en second opinion privat før en evt medisinsk abort/utskrapning. Vil ikke ta noen sjanser.
Det hadde jeg også gjort! Lykke til! Oppdater gjerne!
 
Jeg hadde tom fostersekk i uke 6. Hcg steg som normalt og ul i uke 7 viste foster med hjerteslag. Ble satt noen dager tilbake. Har lest mye i amerikanske fora om dette og det skjer visst oftere enn man skulle tro.

Dessverre gikk det ikke bra her, alt så tilsynelatende fint ut på ul i uke 12, men han døde i uke 16 - uvisst av hvilken årsak.

Håper det går bra for deg :)
 
Jeg har ikke fått den beskjeden i uke 6, men jeg har fått den i uke 11. De skaffet da en ekstra lege som kom og sjekket ("second opinion") før de bestilte time til abort. Dette var på sykehuset, ikke privat gynekolog.

Denne gangen hadde jeg UL i uke 6+0 og fikk se en liten "reke" og et bankende hjerte. (Også på sykehuset.)

Så leit at du mistet, men veldig bra at du er gravid igjen! Fott at de tilbød second opinion på sykehuset. Da jeg hadde MA og ikke stolte tilstrekkelig på den ene legens vurdering, dro jeg rett fra sykehuset til privat gynekolog for å sjekke. Fint å slippe det.
 
Skal svare deg ordentlig senere.
Men 6+3 hadde jeg hcg på 19000 og gestasjonssekk på 15x15mm
Endte som tom fostersekk og Cytotec ved 10+0 etter å ha blitt fulgt,
Bør til 8 fullgåtte uker før den diagnosen kan settes fant jeg ut.

Takk for svar. Ikke så oppløftende at du hadde så høy hcg og at ikke noe embryo utviklet seg hos deg da. Får virkelig håpe at det ikke er det samme som skjer hos meg. Jeg er åtte fullgåtte uker i påsken, så da bør det vel egentlig ikke skje så mye annet enn kontroller før etter påske for min del.
 
Det hadde jeg også gjort! Lykke til! Oppdater gjerne!

Tusen takk! Ja, jeg skal prøve å huske at jeg skal oppdatere. Man finner gjerne slike tråder når man googler, og da er det veldig greit å vite hvordan det endte til slutt.
 
Jeg hadde tom fostersekk i uke 6. Hcg steg som normalt og ul i uke 7 viste foster med hjerteslag. Ble satt noen dager tilbake. Har lest mye i amerikanske fora om dette og det skjer visst oftere enn man skulle tro.

Dessverre gikk det ikke bra her, alt så tilsynelatende fint ut på ul i uke 12, men han døde i uke 16 - uvisst av hvilken årsak.

Håper det går bra for deg :)

Så leit at det gikk galt for deg så sent som i uke 16. Det må ha vært grusomt! Oppløftende derimot å se at du hadde tom fostersekk i uke 6 og deretter så hjerteslag uken etter. Så bra at det skjer oftere enn man skulle tro, det gir litt håp.
 
Håper det bare var for tidlig. Jeg ble anbefalt å ikke ta TUL før 7+0 fordi det er mulig at man ikke kan se noe før det og da kan man bli unødig bekymret.
 
Håper det bare var for tidlig. Jeg ble anbefalt å ikke ta TUL før 7+0 fordi det er mulig at man ikke kan se noe før det og da kan man bli unødig bekymret.

Ja, det er sant. Jeg er egentlig klar over det, for de to private gynekologene jeg har vært hos, vil ikke gjøre ul før 7+0. Samtidig håpet jeg så veldig på at jeg skulle få se noe idag 6+0 siden jeg er fra meg av engstelse etter exu og alle de andre gangene jeg har mistet og sykehuset sa jeg kunne komme 6+0, men etter dette tror jeg kanskje at jeg er enig med de som sier at man bør vente til 7+0 likevel.
 
Ja, det er sant. Jeg er egentlig klar over det, for de to private gynekologene jeg har vært hos, vil ikke gjøre ul før 7+0. Samtidig håpet jeg så veldig på at jeg skulle få se noe idag 6+0 siden jeg er fra meg av engstelse etter exu og alle de andre gangene jeg har mistet og sykehuset sa jeg kunne komme 6+0, men etter dette tror jeg kanskje at jeg er enig med de som sier at man bør vente til 7+0 likevel.

Ja, det skjønner jeg. Lykke til ❤️
 
Back
Topp