Tok en ibuprofen istad :(

piekz

Betatt av forumet
Hei jenter.
Jeg ha såå vondt i ryggen, klarer ikke å bevege meg, har en to åring hjemme og mannen er borte denne helgen. Jeg tok en ibuprofen istad. Kan ikke ha det sånn alene hjemme :( tror dere dette skadet babyen nå? Er ordentlig redd men må jo liksom kunne bevege meg med 2 åringen min :(

Tror ikke det har noe å si:) Selvom det er et NSAID så tror jeg det må litt større mengder til for å skade! Grunnen til at det er farlig er jo pga det hjelper mot betennelsesreaksjoner og kroppen kan da lettere abortere! Men igjen tror jeg det skal være snakk om mengder og tror nok du kan slappe helt av:) jeg tok selv store mengder blodfortynnende og tramadol i starten av svangerskapet, men har ikke hatt noen blødninger!

Neida, du har sikkert ikke skadet spiren. Men jeg ville nok funnet et annet alternativ videre dersom du trenger å ta smertestillende innimellom..

Ville nok heller ha prøvd meg med varmeomslag og paracet - er litt tryggere det. Er ikke nødvendigvis sånn at så små mengder skader, men hvis det skulle være noe i veien med barnet, så vil du komme til å tenke på dette i evig tid...

Har bare tatt en 400 ibux. Har liksom holdt ut resten av dagen igår og idag. Mannen kommer forhåpentligvis snart hjem og da er det hans tur med ungen hjemme. Vet at paracet er tryggere men det hjelper ikke hos meg når det gjelder så sterke smerter i ryggen. Kan bare ta dem mot feber og små ting. Men da la jeg heller være. Har lest mye på nett nå og de fleste steder stå det at det er trygt med ibuprofen før uke 27.
Satser på det men skal ikke ta flere!! :/

Back
Topp