Tok du mannens etternavn ved ekteskap?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvorfor/hvorfor ikke?

Byttet vel ca 3år etter vi giftet oss.... Hvorfor? Vet egentlig ikke... Mannen skulle ta vekk ene etternavnet sitt, så da ble det bare til at vi byttet på begge..

Ja, men angrer villt, for nå er vi skilt. Beholdt heldigvis pikenavnet mitt som mellomnavn, så overgangen tilbake ble ikke så stor i papirmøllene.

Vi skal ta hverandres navn når vi gifter oss, da blir vi hetende mittetternavn-hansetternavn :)

Tok hans etternavn da vi giftet oss. Jeg har dobbeltnavn til fornavn, så vil ikke ha to etternavn. Og så er mitt etternavn mer vanlig enn hans

Nei jeg beholdt mitt. Det er fordi at mannen min er kurder, og kurdere har farens navn som mellom navn og farfarens navn til etternavn. Eks: Ingrid Hans Peter, der jeg heter Ingrid, min far heter Hans og farfar heter Peter. Det er ingen grunn til at jeg skal hete hans fars fornavn til etternavn, og det er ikke vanlig at man bytter etternavnet når man gifter seg i kurdisk kultur heller. Jeg er godt fornøyd med mitt eget etternavn :)

Ja, for meg var det en selvfølge :) Viktig for meg at lille har samme etternavn som oss begge og i tillegg følte jeg ingen tilhørighet til mitt etternavn :)

Forhåpentligvis gifter vi oss en dag og da har jeg tenkt å ta etternavnet hans, slik at jeg og barn(a) har likt etternavn :)

Nei de gjorde jeg ikke, fordi han har et kjempe vanlig navn og jeg har ett uvanlig:)

Her tok jeg mannens etternavn når vi giftet oss. Synes det var greit å ha samme etternavn når vi fikk barn. Men jeg har også beholdt pikenavnet mitt☺️

Jeg skiftet ikke navn.
Kom oss liksom aldri til å bli enig i hva vi skulle hete

Vi giftet oss for 7 mnd siden. Jeg skal skifte, men kjenner det er litt tiltak, så det blir gjort etterhvert. :p

Barna mine har mitt etternavn, men hvis vi gifter oss(ikke hans barn) så kommer jeg til å beholde mitt som første etternavn og ta hans til slutt:)

Er ikke gift men hadde ikke gjort det pga etternavnet hans er kjedelig og et av Norges mest vanlige. Hadde han hatt et fint etternavn kunne jeg gjort det. Men synes han kunne tatt mitt da også.

Back
Topp