Tok du influensevaksine?

Tenshi

Blir kjent med forumet
Jeg har aldri tatt det før og har aldri tenkt på det tidligere.
Men i det siste føle jeg ofte som lett syk etter jeg har vært ute en god stund.

Så jeg søkte på nett og hos helsenorge anbefaler de for gravide å ta det etter uke 12.

Ble du anbefalt av lege/jordmor å ta det? Gjorde du det? hvor tid?

Ble anbefalt det av fastlegen ja, og tok den for 1 mnds tid siden. Har ikke merket en eneste bivirkning, var ikke øm rundt stikkstedet etterpå engang :)

Ja gjorde med første, glemte det litt med andre, men hun er født i august så influensasesongen var nær over da vaksine var aktuelt og jeg kom på det.

Tenker det er en billig forsikring. Har vært influensasyk én gang, og kan tenke meg at det kan være risikabelt for enkelte gravide og ikke minst fryktelig ubehagelig.

Jeg har aldri tatt det før heller, men tok nå for en uke siden (bikker straks 21 uker). Hadde faktisk influensa tidlig i graviditeten og ble ikke særlig syk, men man vet jo aldri når det kommer nye varianter hele tiden, så greit å være godt rustet. Tror faktisk ikke lege eller jordmor sa personlig til meg at jeg burde ta vaksinen, men helsemyndighetene anbefaler jo det, så.. Tenker også å ta en oppfriskning av covid vaksinen snart. Reagerer aldri på noen vaksiner jeg, så jeg har ikke noe imot å ta dem.

Jeg tok, hatt influensa noen ganger og det var jævlig. Som gravid ønsker ikke å gå igjennom det der.

Tatt i begge mine graviditeter, mest fordi det er anbefalt. Litt surt å bli skikkelig dårlig om man kan unngå det. Men har nok ikke hatt influensa siden jeg var barn. I år blir jeg sykere av kun forkjølelse også, så føler det er ekstra smart nå. Iaf siden vi har barnehagebarn.
Husker ikke om legen rakk å anbefale før jeg spurte selv, siden jeg får tilbud om vaksine gjennom jobb.
Har også tatt vaksine en gang utenom graviditet. Aldri fått noen nevneverdig reaksjon på influensavaksinen.
Har også tatt covid vaksine i begge graviditeter.

Jeg tok vaksina på tirsdag, var da 23+5, og har ikke merket noen bivirkninger.

Legen anbefalt det. Tok den 11+3 tror jeg. Merket ikke bivirkninger og har ikke vært syk. Er 15+3 idag :)

Spurte fastlegen da jeg var ca 10 uker på vei, dette var da i januar, og da fikk jeg til svar at det var noe man tok på høsten, så det trengte jeg ikke å tenke på ... Jeg valgte derfor å ta en 3.dose med koronavaksine da jeg var 14 uker på vei da de anbefalte det fremfor influensavaksine da. Dermed ble det ikke til at jeg tok den i det hele tatt ... Fikk ikke influensa i svangerskapet, men fødte med korona :wtf:

Jeg skal ta både influensa og koronavaksine med en gang jeg kommer til andre trimester:)

Har tatt både covid of influensa vaksinen, begge etter uke 12 da.

Jeg tok både korona og influensa vaksine denne gangen. I to forige svangerskap tok jeg influensa vaksine(hadde bivirkninger bare første gang) :)

Back
Topp