Tok det lang tid å bli gravid?

rosenjenta

Glad i forumet
Ble nettopp medlem av forumet for " prøvere", blir litt engstelig. Mange som sliter. Håper at mange av dere ikke brukte så lang tid [:D]

Hei rosenjenta.

Velkommen til oss. Det er nok vedig individuelt hvor lang tid det tar å bli gravid. Det skal jo to sett gener til for å matche, og for å ikke snakke om de få dagene det klaffer ift eggeløsning... [;)]

For min del gikk det veldig fort. Ble gravid 2 mnd etter at jeg sluttet med pillen.

Lykke til!

Førstegang gikk det 8 mnd, men denne gangen gikk det bare 2 mnd..[:D]

Hei, og velkommen hit. Prøvetiden varierer mye! Første gang prøvde vi et år før vi kontaktet lege. Ble da tatt på alvor umiddelbart og utredet. Var heldig, 3 år etter at vi begynte å prøve, fødte jeg en sønn etter første prøverørsforsøk. Da han var 5 mnd fikk jeg tilbake mens og hadde den 2 ganger før jeg ble gravid på naturlig vis!!![:D] Denne gangen prøvde vi 3-4 mnd, så var det gjort! Lykke til så mye!!![;)]

ja dette er veldigt forskjelligt. veit også at om en går å engster seg masse, og tenker på det å bli gravid så kan det faktisk påvirke deg slik at det tar lengre tid å bli gravid.
eg blei gravid på andre forsøk med førstemann. denne gangen blei eg gravid 17 dager etter eg la fra meg pillen. me hadde berre sex den eine gangen den mnd...he he, så denne gangen veit eg nøyaktig korti eg blei gravid. det er litt artig
[:D]

Tusen takk skal dere ha

Trenger å høre om noen som lykkes også

Jeg ble gravid 2 år etter at jeg sluttet på pillen... Men vi prøvde bare i 10 mnd...

Vi ble gravide med en gang... [:)]

Første gangen prøvde vi egentlig ikke...Men tok 3mnd fra vi glømte pilla til skjebnen bestemte for oss![;)]
Andre gangen skjedde det på "første forsøk"-rakk ikke å få mens tilbake etter ammeslutt,men det var en EL før den skulle ha kommet...[:D]
Og denna gangen så skjedde det mnd etter jeg kutta plasteret. Skulle egentlig ikke begynne å prøve før mnd'en etter.[:)]
Gjort er gjort,og skjedd er skjedd...
Så nei,er ikke alle som bruker lang tid!!!![:-]

Hei!
Ble ultrastresset da det ikke gikk på første forsøk...hehe tåpelig kanskje. Gikk til innkjøp av eggløsningstest og da funket det på første forsøk med den! Og det var nok ikke så dumt - for jeg hadde regnet ut sånn etter tabeller at eggløsningen skulle være da og da og det stemte ikke i det hele tatt!! Så hadde vi ikke brukt testen hadde det nok gått lenger tid før vi var gravide. Og jeg har så mange venner som har slitt/sliter med å få det til at jeg var stressa FØR vi i det hele tatt begynte:-)

LYKKE TIL!!!:-)

Jeg ble gravid på fjerde forsøk. Da hadde jeg brukt hostesaft og EL-tester kun den mnd.

Jeg ble gravid 2 mnd. etter pilleslutt. Gudfaren min og kona hans prøvde lenge før de ble gravide med prøverør, andre gangen gikk det på naturlig vis, og tredje gangen var det ikke planlagt [:D]

Heisann...
Dette er litt kliche men i vi ble gravide så fort vi sluttet å prøve å få barn.
Vi satte oss ned å snakket om at det tross alt kanskje var litt tidlig og at vi heller skulle vente med barn... 2mnd senere lå jeg med morgenkvalme og babe i magen... he he.
Samme med Svigerinnen min, de forsøkte å bli med barn i flere år, så kjøpte de hus og bestemte seg for å ta en pause og prøve igjen etter at huset var pusset opp... ikke langt inn i oppussingen var godjenta gravid.. helt utrolig. [:D]
Lykke til...

Vi ble gravide på første forsøk. Regnet ut eggeløsninga på babyverden.

Jeg ble gravid på pilla, ikke planlagt i det hele tatt, men så ønsket nå når det er på vei[:D]

hei hei!
her hos meg tat det ikke lang tid å bli gravid. Gubben klager over at bare han ser på meg så er det i boks med en gang. Ingen av mine barn er planlagte og nå er jeg gravid med mitt 4 barn så du kan jo si at dette siste kom som en meget stor overraskelse.
Vet faktisk ikke kom jeg skal le eller gråte har egentlig ikke gått opp for meg enda.
Har akkurat for noen dager siden fått dette bekreftet så jeg lever for tiden litt i min egen verden.

Jeg ble gravid 9 mnd etter at jeg sluttet på pillen. Vi stresset ikke med noe, selv om det var planlagt og jeg nærmet meg 35 år. Hadde gitt oss selv et år hvor vi ikke skulle tenke så mye på det, selv om det selvfølgelig ble litt mer spennende med sengekosen - fikk en ekstra dimensjon:-)

hei og velkommen hit.

Gravid på første forsøk begge ganger. så jeg regnes som en av de heldige.

Første gang ble jeg gravid mens jeg gikk på p-piller, og andre ganger gangen ble jeg gravid 2 måneder etter førstemann ble født. Var faktiske ikke planlagt det heller. Har 11 måneder mollom barna.
Regner med at det ikke tar så lang tid tredje gangen heller.....

med førstemann be jeg gravid mens jeg gikk på pilla. denne gangen gikk d på første forsøk. ganske heldig ja..[:D]

Back
Topp