Toastmaster i bryllup!

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Noen som har noen tips til meg? :) Skal være toastmaster i sommer :)

Gå gjennom kjøreplan og alle detaljar med brudeparet både ei stund før, og rett før dagen. Spør kva brudeparet forventer av deg. Vil dei at du skal vera seriøs eller morsom?

Vår toastmaster var fantastisk. Sa masse fint, og veldig masse morsomt, presenterte alle på ein personleg måte, gjerne litt spøkefullt.
Han hadde ein viktig rolle heile dagen og kvelden, og sørga for at alt gjekk sånn ca etter skjema (bortsett fra at eg var forsinka til kyrkja;))
Han skåla også mykje, så alle vart i god stemning;)

Det fineste og mest underholdene jeg kommer på er når det ble sagt opp på rams hva alle til stede jobbet med

At vi skulle bli godt tatt vare på med;
4 brannmenn
2 sykepleiere
1 førskolelærer
1 skatteinnkrever
Osv

Vi lo mye,
2 ansatte på vinmonopolet
1 gullsmed

Og så ble det seinere sagt hvor i landet folk hadde reist fra for å dele kvelden med brudeparet.

Spør brudeparet hva de vil.
Vi hadde bare fire taler i bryllupet, og toastmasteren fikk beskjed om å "henvise" alle som ville "si noen ord" til gjesteboka vår. (Vi hadde en egen gjestebok hvor alle gjestene skrev et par hilsener til oss gjennom kvelden, og vi elsker den, for den kan vi bla gjennom. Talene som blir tatt på sparket husker man sjelden, for et bryllup er mange inntrykk).

Vår toastmaster ba oss beskrive talerne med tre ord, og brukte disse tre ordene når talerne ble introdusert. I tillegg forklarte han hvorfor de tre ordene var viktig for oss som par, og dermed hvorfor talerne betød mye for oss personlig.

Var ikke mye fjas og vitsing, fordi vi som par ønsket at toastmasteren skulle få styre det litt som han ville, og fordi han er en type som ikke er sånn morsom. Vi valgte jo toastmasteren fordi han hadde en personlighet vi følte passet til oppgaven, og vi var sikre på at han ville løse oppgaven på en måte som passet oss som par og han som person :)

Back
Topp