To under 2?

BBYG

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Gresskarfrøene2023
♡ Babymais2026 ♡
Hei!
Er det flere her som kommer til å ha to under 2år?
Hadde vært hyggelig å høre hvilke tanker dere har rundt dette?
Feks. Om bilstol, barnevogn, barnerom osv., men ikke bare materielle ting, men også andre tanker knyttet til å ha to barn under 2år

Sniker
Vi har 14 mnd mellom våre, og klaffer det nå blir termin til tredje på 3 årsdagen til eldste:joyful: Vi har søskenvogn, bugaboo donkey duo 3, veldig glad i den vognen og angrer definitivt ikke på at vi kjøpet søskenvogn! Lillesøster brukte babystol til hun var 6 mnd og nå har de begge Axkid One. Storebror flyttet på eget rom da han var 6 mnd og lillesøster da hun var 8 mnd, så nå sover de på hvert sitt rom vegg i vegg. Det går kjempe fint med to tette og vi angrer definitivt ikke! Vi har opplevd minimalt med sjalusi, de leker mye sammen og får så mye glede av hverandre:love017 Du må bare spørre hvis det er noe annet du lurer på:joyful: Klaffet forrige pp med termin 2 oktober men mistet (kjemisk), men klaffer det denne pp blir eventuelt ny termin blir også i okt, så håper jeg kommer hit etterhvert:smiley-ashamed004

Last edited:
Her blir det 1 år og 9mnd i mellom de :Heartred
Vi har ønsket oss barn så tett, for selv om det kanskje blir litt ekstra travelt for oss de første årene, tror vi barna vil få mye ut av å være så tette i alder:Heartred

Vi har tatt vare på første sin babybilstol, så trenger bare en bilbase til. Vogn har vi ikke tenkt på enda, og det første halvåret sover baby på rommet vårt:) (Dytter det problemet litt bort i glemselen akkurat nå:playful:)

Sniker
Vi har 14 mnd mellom våre, og klaffer det nå blir termin til tredje på 3 årsdagen til eldste:joyful: Vi har søskenvogn, bugaboo donkey duo 3, veldig glad i den vognen og angrer definitivt ikke på at vi kjøpet søskenvogn! Lillesøster brukte babystol til hun var 6 mnd og nå har de begge Axkid One. Storebror flyttet på eget rom da han var 6 mnd og lillesøster da hun var 8 mnd, så nå sover de på hvert sitt rom vegg i vegg. Det går kjempe fint med to tette og vi angrer definitivt ikke! Vi har opplevd minimalt med sjalusi, de leker mye sammen og får så mye glede av hverandre:love017 Du må bare spørre hvis det er noe annet du lurer på:joyful: Klaffet forrige pp med termin 2 oktober men mistet (kjemisk), men klaffer det denne pp blir eventuelt ny termin blir 28 okt, så håper jeg kommer hit etterhvert:smiley-ashamed004
Å så koslig å lese om dine erfaringer, håper virkelig det går bra denne gangen ❤️ og så utrolig spennende og ikke minst travelt med tre så tette, håper det ordner seg for det også

Det blir akkurat to under 2, mistet i høst, og da hadde det blitt samme som deg, 14 mnd mellom. Nå blir det 21mnd mellom hvis spiren holder til oktober ❤️

Her blir det 1 år og 9mnd i mellom de :Heartred
Vi har ønsket oss barn så tett, for selv om det kanskje blir litt ekstra travelt for oss de første årene, tror vi barna vil få mye ut av å være så tette i alder:Heartred

Vi har tatt vare på første sin babybilstol, så trenger bare en bilbase til. Vogn har vi ikke tenkt på enda, og det første halvåret sover baby på rommet vårt:) (Dytter det problemet litt bort i glemselen akkurat nå:playful:)
Ååå så stas! ❤️ blir ca samme aldersforskjell her. Jeg er helt enig. Har selv to søstre som er tett i alder og det har vært en utrolig fin barndom og vi er veldig gode venner nå i voksenlivet

Vi tenkte det samme som dere med bilstolen. Også har vi sett på bugaboo søskenvognen, men den er jo såååå dyr

Å så koslig å lese om dine erfaringer, håper virkelig det går bra denne gangen ❤️ og så utrolig spennende og ikke minst travelt med tre så tette, håper det ordner seg for det også

Det blir akkurat to under 2, mistet i høst, og da hadde det blitt samme som deg, 14 mnd mellom. Nå blir det 21mnd mellom hvis spiren holder til oktober ❤️
Ja veldig spent hvis vi får 3 så tette, blir nok veldig hektisk i perioder men samtidig er det negative så lite i forhold til alt det positive:love017 Håper det klaffer denne gangen❤️

Skal ikke legge skjul på at det har vært hektisk og i perioder veldig tungt, spesielt da minstemor har vært syk minst 1-2 gang i mnd og sovet minimalt siden februar 2022:bag: Men 2 under 2 er så fantastisk og jeg ville aldri endret det om jeg kunne! Lillesøster er den første storebror spør om når han våkner, de leker sammen, deler på alt og vi kan se tydelig hvor glade de er i hverandre:love017 Håper spiren din holder hele veien denne gangen❤️

Last edited:
Vil bare tipse om fant vognen vi ville ha (bugaboo) på kjopbarnevogn.no, fulgte med når det var tilbud der og kjøpte på prismatch på Barnas Hus. Vi sparte nesten 7000 på å gjøre det!

Vil bare tipse om fant vognen vi ville ha (bugaboo) på kjopbarnevogn.no, fulgte med når det var tilbud der og kjøpte på prismatch på Barnas Hus. Vi sparte nesten 7000 på å gjøre det!
Wow! Okey, tusen takk for tips

Jeg vokste selv opp med 14 mnd mellom meg og storesøster, men vi hadde ikke så mye glede av hverandre. Vi var totalt forskjellige så det gikk egt i krangling 24/7. Selvsagt bedre nå, men jeg skulle nok ønske at vi ikke var så tette. Jeg lærer selvsagt ikke av mamma sine feil, men føler ikke jeg har sånn altfor mye valg heller. Jeg er 30 år og 20uker med første, og jeg har alltid sagt jeg ikke vil ha barn etter 35, så ikke så mange år igjen hvis jeg skal rekke drømmen om 3 barn..

Vi har 18mnd mellom våre, og det er beintøft til tider, men så er kjærligheten mellom dem helt utrolig :Heartred Sitter denne spiren så blir det 3stk på 3.5 år og da tror jeg vi bikker over i totalt kaos:hilarious: Men angrer ikke:Heartred

Jeg vokste selv opp med 14 mnd mellom meg og storesøster, men vi hadde ikke så mye glede av hverandre. Vi var totalt forskjellige så det gikk egt i krangling 24/7. Selvsagt bedre nå, men jeg skulle nok ønske at vi ikke var så tette. Jeg lærer selvsagt ikke av mamma sine feil, men føler ikke jeg har sånn altfor mye valg heller. Jeg er 30 år og 20uker med første, og jeg har alltid sagt jeg ikke vil ha barn etter 35, så ikke så mange år igjen hvis jeg skal rekke drømmen om 3 barn..

Om det er noen trøst hvis du ender opp med litt tette barn, så er det ENORM forskjell på et barn som er 14mnd og et som er 22mnd - som jo fortsatt er under 2 år.
Jeg har selv 3 år mellom. Synes det fortsatt er ganske tett, selv om det ikke er 2år og mindre. Vi skal ikke ha flere, men synes faktisk 2år+2-4mnd virker veldig perfekt. Mange barn har begynt å snakke litt og forstår mer av seg selv som individ og at de er «store» i forhold til baby. Da har man likevel fått litt pause fra den mest intense babytiden, barnet har rukket å være i bhg og gått gjennom masse sykdom. Men så er det ikke så lenge siden at man har vendt seg til «store» barn som ved 3 år. På en annen side, nummer 2 hadde kolikk og da var det rimelig greit at den eldste var selvstendig med do og påkledning og spising. Mine ha slutta med bleie mellom 1,5 og 2 år, så skulle vært veldig tett for å få to bleiebarn samtidig. Men nylig avvendte barn trenger mer oppfølging enn de som har vært tørre lenge (og mange slutter med bleie nærmere 3 år så sånn sett upraktisk med baby akkurat da).
Men sånn oppsummert tror jeg det finnes noe bra og noe dårlig med alle aldersforskjeller. Moren min er vokst opp med tette søsken og sa det var for tett og mye krangling i perioder. Og mine to leker allerede mye sammen. Jeg har gode relasjoner til søsken med stort aldersspenn.
Så kjenner jeg også voksne folk med søsken på 1,5-2 år forskjell som synes det har vært kjempefint i oppvekst og som voksne. Så alt er vel mulig. Men det meste løser seg som regel

Jeg har 16 mnd mellom mine, og det er helt topp :) de har så mye glede av hverandre ❤️

Vi fikk ikke til to under to, men det blir 2+3mnd her, så ikke så langt unna.

Back
Topp