To tette

Somlekopp

Flørter med forumet
♡Julekulene 2021♡
Hei dere! Fikk ei lita snuppe i Juni i fjor, så hun er nå 9 snart 10mnd ❤️ Og er jo gravid igjen nå da! Har foreløpig termin 8.desember. Det var sånn høvelig planlagt, da vi ønsker to tette. Men da jeg i påsken fant ut at jeg skulle ta en test, bare for å være sikker (var da 5 dager over forventet mens) fikk jeg helt sjokk! Hadde ikke forventet at den skulle være positiv :hilarious: Det jeg altså lurer på, er vi flere i samme bås med ganske liten aldersforskjell mellom? Isåfall, hvordan er hverdagen? Skjønner jo at den er hektisk! Men hvordan har det gått med storesøsken, sjalusi, føle at man strekker til både til den nyfødte men også storesøsken osv?

Beklager litt lang tråd :rolleyes:
 
Ikke like tett som deg, men har et barn født i feb-20, og termin 14/12 nå, så også spent hvordan det blir ♥️ Spennende å høre andres erfaring :rolleyes:
Vi ville og ha de tett:happy:
Har også et barn på snart 13, så blir nr 3 her.
 
Har to tette som nå er tenåringer:happy: 16mnd i mellom de:happy: to gutter, som hele veien har hatt mye glede av hverandre. Klart, det var tøffe tak innimellom, men hadde gjort det igjen, for de har mye glede av å ha en lekekamerat, lære og dele og ta hensyn til hverandre.:happy: Siden vi har to gutter, var det og veldig høvelig i forhold til arv av klær.
Det jeg nå ser tilbake til på som en av utfordringene (og det er det enda) er vel å prøve å behandle de forskjellig fra alder! Det har lett blitt samme leggetid og regler rundt utetid å slikt.
 
Gratulera :D så gøy med tette! Har pseudotvillinger fra 2013 og 2015, vært heilt fantastisk fra begynnelse til slutt :D var fulltidsstudent på den tida, tok permisjon med første, men fortsatte som gravid med nr 2, klarte og trikse det til då det var høgskule med undervisningsbolker :) kan ikkje huska eg syns det var travelt med 2 så små, alt gjekk i grunn veldig fint :) dei kvilte forskjellig på dagtid, så benytta den tida til egentid, men heilt ærlig hadde me ikkje fokus på det, og det trur eg har resultert i at dei er så vande med å bli inkludert begge to, som jevnbyrdige. Aldri klaga på at dei må legge seg samtidig eller har samme regler, til tross for at eldste går i 2.kl og minste i barnhagen enda.

Aldri vært noko søskensjalusi, rein kjærlighet fra første øyeblikk til denne dag. Er to jenter. Krangler aldri, er så utrulig tette og omsorgsfulle mot kvarandre. Inkludere kvarandre i alt, også egne vennskap. Mine venner er dine venner liksom ❤

Elsker det, ville aldri gjort det annerledes! Blir derfor to så tette som overhode mulig denne gangen også ❣❣
 
Gratulera :D så gøy med tette! Har pseudotvillinger fra 2013 og 2015, vært heilt fantastisk fra begynnelse til slutt :D var fulltidsstudent på den tida, tok permisjon med første, men fortsatte som gravid med nr 2, klarte og trikse det til då det var høgskule med undervisningsbolker :) kan ikkje huska eg syns det var travelt med 2 så små, alt gjekk i grunn veldig fint :) dei kvilte forskjellig på dagtid, så benytta den tida til egentid, men heilt ærlig hadde me ikkje fokus på det, og det trur eg har resultert i at dei er så vande med å bli inkludert begge to, som jevnbyrdige. Aldri klaga på at dei må legge seg samtidig eller har samme regler, til tross for at eldste går i 2.kl og minste i barnhagen enda.

Aldri vært noko søskensjalusi, rein kjærlighet fra første øyeblikk til denne dag. Er to jenter. Krangler aldri, er så utrulig tette og omsorgsfulle mot kvarandre. Inkludere kvarandre i alt, også egne vennskap. Mine venner er dine venner liksom ❤

Elsker det, ville aldri gjort det annerledes! Blir derfor to så tette som overhode mulig denne gangen også ❣❣

Hvor tette er de? ♥️
Her blir det 2020 og 21, med ca 22 mnd:)
 
Mini er født i slutten av oktober 2019, og nå har jeg termin i desember 2021. Hadde termin i desember med mini og, så blir ca 2 år mellom dem
 
Sniker fra november :happy:

Fødte også juni i fjor, og venter nr. 2, 8 november :Heartred
 
Har ei født okt 2019 og venter nå ei ny liten en med termin 13 desember. Ikke sånn supertett som flere over her, men jeg kjenner jeg er spent :joyful: det er 6.5 år mellom nr 1 og 2, så dette blir nok noe helt annet enn hva jeg er vandt til. Prøver å kutte ammingen med frøken nå, sånn at jeg kan ha litt pause mellom slagene:D
 
Akkurat 2 år mellom mine :Heartred Det var til tider tøft, men de har så mye glede av hverandre!!
 
Tusen takk for svar damer ❤️ Ei lita trøst å se at vi er flere :hilarious: Forberedt på at det nok blir ei tøff tid til å begynne med! Men ser så mye positivt med at de blir så tett, og ser så frem til all gleden de kommer til å ha av hverandre ❤️
 
Mini er født i slutten av oktober 2019, og nå har jeg termin i desember 2021. Hadde termin i desember med mini og, så blir ca 2 år mellom dem

Har ca samme tid mellom, gikk egentlig for pseudotvillinger, men mistet så det rakk jeg ikke.
Ville ha de to siste barna tett :happy:
 
Har en som ble 1 år i mars. Ville egentlig ikke ha flere barn, hvertfall ikke enda men sitter nå her gravid med termin mellom 8-12 desember:p
 
Ikke like tett som deg, men har et barn født i feb-20, og termin 14/12 nå, så også spent hvordan det blir ♥️ Spennende å høre andres erfaring :rolleyes:
Vi ville og ha de tett:happy:
Har også et barn på snart 13, så blir nr 3 her.

Vi er forresten også 39 og 42 år, så var nå eller aldri med nr 3 ♥️
 
Mine to er det 1 år og 10 mnd imellom. Ble gravid når eldste var 1 år. De er nå 2 og 4, og de storkoser seg sammen, leker godt sammen men også ikke :p jegver velsig glad for å ha to så tette.. og nå en til på vei da! Blir tre barn hvor eldste er 5 år, det kan bli spennende :p
 
Jeg fant ut på fredag at jeg er gravid. 8 uker på vei. Var hos gynekolog for kontroll etter fødsel. Førstemann født desember 2020, og termin med nr 2 i desember.

Har ikke brukt prevensjon, bare "hoppet av i svingen". Vi hadde tenkt til å starte å prøve over sommeren og siden vi er 39 begge to i år ville jeg ikke starte med prevensjon i fall kluss med syklus.

Tettere enn planlagt, så en skrekkblandet fryd her nå❤
Er så redd jeg skal bli dårlig og ikke strekke til for førstemann nå i permisjonen.
 
Ikke fullt så tett her. Har ei i Juli 2014, ei i september 2019 og forhåpentligvis nå i desember :)
Har egentlig alltid ønsket meg tette barn, da jeg vokste opp som enebarn selv - og savnet virkelig noen å være med.
Men jeg er spent også, da det allerede er hektiske dager med de to vi har :p
 
Back
Topp