To tette?

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Mannen vil kjøre på med to tette, men jeg er veldig skeptisk. Har ennå 2 år igjen av utdanningen og har tatt ett års permisjon i forbindelse med at mini ble født. Han tilbyr seg å ta all permisjon slik at jeg kan fortsette studiet-dersom det skulle klaffe med nr 2. Lille har hatt kolikk og generelt vært/er en krevende liten kar- er så redd det vil bli for mye med to. Mannen er mer optimistisk.

Flere som ønsker eller kanskje allerede har to tette?

Jeg har to tette. Eldste blir 6 i april og mellomste 5i mars, så det er 11mnder mellom de. :) det var ikke planlagt overhodet. Svangerskapet var veldig slitsomt siden lillemann ikke kunne gå og var så liten. Og lillmor hadde kolikk, så hun hylgråt fra 21 ca til i 2-3tia om natta. Og generelt sov hun dårlig hele døgnet de fire første mndene. De første to årene var ekstremt tøffe! Men nå når de er blitt store er det egentlig ganske deilig :) de er jo veldig sammensveisa, nesten som tvillinger, og de er fine lekekamerater, samtidig som de krangler veldig mye! Men de har mye glede av hverandre og lærte seg tidlig det med å dele på oppmerksomhet og leker :) de har mye omsorg for hverandre og støtter hverandre hele tiden. Men ja det var veldig tøft. Aldri mer! :p men nå har vi jo tre, mannen er sterilisert og vi er ferdige med produksjonen ;)

Jeg har to tette. Eldste blir 6 i april og mellomste 5i mars, så det er 11mnder mellom de. :) det var ikke planlagt overhodet. Svangerskapet var veldig slitsomt siden lillemann ikke kunne gå og var så liten. Og lillmor hadde kolikk, så hun hylgråt fra 21 ca til i 2-3tia om natta. Og generelt sov hun dårlig hele døgnet de fire første mndene. De første to årene var ekstremt tøffe! Men nå når de er blitt store er det egentlig ganske deilig :) de er jo veldig sammensveisa, nesten som tvillinger, og de er fine lekekamerater, samtidig som de krangler veldig mye! Men de har mye glede av hverandre og lærte seg tidlig det med å dele på oppmerksomhet og leker :) de har mye omsorg for hverandre og støtter hverandre hele tiden. Men ja det var veldig tøft. Aldri mer! :p men nå har vi jo tre, mannen er sterilisert og vi er ferdige med produksjonen ;)

Heheh det er det jeg ser for meg! Kan bli litt i meste laget med studier ved siden av :o mannen som før ikke ville ha noen barn har plutselig ha to tette :O

Vi ønsker to tette, sånn 1,5 år(kanskje noen måneder til) mellom de, så ikke SÅ tette da :) men dere skal være helt enige for at det ikke blir feil! Sikkert sykt koselig å være hjemme med mann og baby selv om man studerer, men ikke sikkert det er så lett å konsentrere seg :P

Heheh det er det jeg ser for meg! Kan bli litt i meste laget med studier ved siden av :eek: mannen som før ikke ville ha noen barn har plutselig ha to tette :O
Hehe ja, jeg var student da. Hadde 1 år og 4mnder igjen av studiene etter siste permisjonen var slutt. Det var beinhardt! Men det gikk jo på ett vis. Men absolutt ikke noe jeg anbefaler noen å gjøre :happy118:p

Nei kjenner egentlig at jeg ikke er klar for en ny graviditet helt ennå:) jeg tenker at 2år mellom egentlig er ideelt:p

Nei kjenner egentlig at jeg ikke er klar for en ny graviditet helt ennå:) jeg tenker at 2år mellom egentlig er ideelt:p
Det var det som egentlig var planene min :p men så ble det 11mnder, og 4 1/2år mellom mellomste og minstemor :p

Vi skal kjøre på til sommeren! Vi er to jenter da, så det blir ikke helt det samme! Greit å kunne dele på det ;) jeg hadde aldri blitt gravid igjen nå for å si det sånn :p

Det er jo litt andre omstendigheter hos dere siden det er studier og sånn inne i bildet. I forhold til to tette så blir det nok slitsomt når begge er små men dere får det igjen når de er større og ganske like i utvikling og alder. Småbarnstiden er enklere når det er litt avstand mellom dem. Sånn opplever jeg det i hvert fall. To år mellom våre to første og så fire år fra den mellomste til minste.

Vi skal kjøre på til sommeren! Vi er to jenter da, så det blir ikke helt det samme! Greit å kunne dele på det ;) jeg hadde aldri blitt gravid igjen nå for å si det sånn :p
Haha skulle ønske vi og kunne delt på graviditeten- hadde vært så mye enklere :D

Jeg tenker to tette men ikke så tett! :p tenkte først at lillemann kunne være to år når han vart storebror, men nå ser det ut til at om alt går etter planen blir han 2,5-3 år pga at jeg skal tilbake på skolebenken til høsten :)

Vi har nøyaktig 2 år (de er født på samme dato :thumleft) mellom våre to første. Det var litt tøft istarten, men fra de ble 1,5 og 2,5 kunne jeg se hvor fint det var at de har hverandre. :Heartpink:Heartpink De har omtrent samme interesser pr idag!
Lillemann kom da jentene var 6 og 8 år og den aldersforskjellen er fin på en annen måte. Jentene kan også ta del i å stelle og dulle med lillebror, men de kommer nok ikke til å 'nå hverandre' i interesser og lek i oppveksten.

Back
Topp