To tette?

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Er det noen her som har/venter/ønsker 2 tette barn? Før jeg fødte så var jeg veldig bestemt på at jeg ikke skulle ha 2 tette barn! Men nå idag så har jeg sittet å tenkt på det, og blitt veldig usikker... Føler jeg må bestemme meg innen jeg skal på 6 ukers kontrollen den 3 juni, med tanke på prevasjon :(

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Vi kunne tenkt oss to relativt tette (ett par års aldersforskjell?) Jeg må i hvertfall tjene meg opp permisjonstettigheter og en grei lønn igjen først. Derimot tok det oss flere år uten prevensjon og over 1 år med aktiv prøving før denne spiren satt. Tror ikke jeg tør å bruke annet en kondom for å slippe mer kluss med syklusene.

Sent from my iPhone using BV Forum

Dere kan jo eventuelt bruke kondomer frem til dere er sikre på hva dere vil. Du er ikke nødt til skaffe prevensjon på 6 ukers kontrollen, men du får vite om hvilke tilbud du har til prevensjoner:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi har 2,5 mellom bonusen og nr 2, og 2 år mellom nr 2 og 3. Vi skal diskutere en evt fjerdemann når yngste er et år, og vil da prøve å få den også ganske kjapt. Vi har valgt dette med vilje slik at vi slipper å "begynne på nytt" med småbarn :)

Jeg skulle gjerne hatt to litt tettere enn det jeg får nå... Alderen blir ca 17, 5 og nyfødt! Hadde termin i mai 2013 men mistet:(

Ja har vurdert og bare bruke kondom fram te vi finner ut av det :) Men siden jeg ikke tåler latex, så blir det dyyyrt dessverre :( Koster jo 177kr for en pakke med 6 kondomer i :O Og jeg er litt redd for om rett etter fødsel (siden det da er lett å bli gravid) kanskje er den siste sjansen for meg, for er en del år siden jeg brukte prevansjon og aldri blitt gravid før nå :( Samtidig som det er stor fare for at jeg får Gbs igjen i neste svangerskap, og det gir stor fare for sa, sen sa og for tidlig vannavgang :( Så er lissom litt redd for om vi blir enige om å vente, så kanskje vi aldri får en te!

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Jeg skulle gjerne hatt to litt tettere enn det jeg får nå... Alderen blir ca 17, 5 og nyfødt! Hadde termin i mai 2013 men mistet:(

Uff så leit å høre! :( Men godt å høre at spira klora seg fast nå :D

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Vi har 19 mnd mellom de to eldste og ville ikke hatt det annerledes. Ingen sjalusi og alltid en å leke med. Eldste er gutt og yngste jente. Vil ikke si at det blir sånn alltid, men vi har vært heldige. 7 og 6 år nå. Stadig gode venner, men også bitre fiender til tider. Men det hører med. Kjærligheten mellom dem er imidlertid urokkelig <3

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Vi har 19 mnd mellom de to eldste og ville ikke hatt det annerledes. Ingen sjalusi og alltid en å leke med. Eldste er gutt og yngste jente. Vil ikke si at det blir sånn alltid, men vi har vært heldige. 7 og 6 år nå. Stadig gode venner, men også bitre fiender til tider. Men det hører med. Kjærligheten mellom dem er imidlertid urokkelig <3

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Ja er litt sånn jeg tenker på det, at søsken som er tette, blir jo på en måte aldri "alene" hvis du skjønner hva jeg mener :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Har ikke orket å tenke tanken på evt "nestemann", men det ideelle ville vel være for meg ca 2 år i mellom.
Vi får se:)

Vi ønsket oss 3 tette, men slik ble det ikke. Ikke så lett å planlegge å bli gravid har vi funnet ut. Det var ikke noe problem å bli gravid med nr. 1, men 2 og 3 har vært vanskelig. Jeg har enten prøvd å bli gravid eller vært gravid konstant siden 2004, så noe prevensjon har ikke vært aktuelt for oss. Men nå må vi faktisk tenke på det. Hadde ikke tenkt å få mer enn 3 barn....

vi har 3 på 3,5 år.
Slitsomt, hvertfall nå i nyfødtperioden, men det er veldig verdt det etterhvert!
Di 2 elste er som erteris, alltid noen å leke med, liker di samme tingene osv, så det er også praktisk med tanke på ferier og å finne på ting sammen :)

vi har 3 på 3,5 år.
Slitsomt, hvertfall nå i nyfødtperioden, men det er veldig verdt det etterhvert!
Di 2 elste er som erteris, alltid noen å leke med, liker di samme tingene osv, så det er også praktisk med tanke på ferier og å finne på ting sammen :)
Tre stk ila 3,5 år?
Wow!!
Jeg er super imponert!
Skulle ønske jeg hadde krefter og ork til det selv, godt å "bli ferdig" om du skjønner.

Men akkurat nå tør jeg ikke engang tenke på nr 2...

Imponert over dere som får så tett! Sikker super fint for søskenparet ja å alltid ha noen å leke med.
Det blir nesten 4 år mellom storebror og minsta i magen her.
Men vi var lenge i tvil om vi skulle ha nr to også da.
Det blir ikke flere barn ihvertfall, holder for meg dette her!

Her er det 23mnd mellom :) Storesøstra er ikkje heilt fornøgd enda, men håper dei blir gode venner med tida:) synst det er litt slitsomt no, men tenker det går seg fort til når energien er tilbake for fullt;)

Mellom meg og min storebror er det 18 mnd, og han "banka" meg i 16 år, håper vi slepp de sida største er jente å minste er gutt;)

Her hadde vi tenkt ca 3 år mellom, men storebror fylte 4 år nå i april.
Har ikke vært så lett å planlegge her heller. Har vært uten prevensjon siden januar 2008 og vært gravid 3 ganger. Barn nr 2 kommer nå. :-)
Men nå syns jeg 4 år imellom er helt greit når jeg ser hvordan storebror har vært det siste året, han har krevd ganske mye av oss. :-)

Her blir det 3år i mellom, akkurat slik jeg ønsket det ;) Har fått beskjed fra samboeren min at vi ikke skal ha flere nå.. Men klarer ikke helt å legge vekk tanken på nr 3 :)

Her blir det 3 1/2 år mellom! Synes det er helt greit! Vi har absolutt ikke følt oss klare for en til før nå, men nå har storesøster hatt mye vondt og vært mye syk (leddgikt og astma), så det kan jo være en forklaring. Mellom meg og søsteren min er det 4 år, og hun er min aller nærmeSte venninne ❤️ tenker det er fordeler ved begge deler jeg! For min del synes jeg det er deilig at eldste er ferdig med bleier og smokk og at hun er litt mer selvstendig! Hun forstår mye mer av hva som skal skje. Hun gleder seg så masse nå, og det smelter meg helt! Også vil jeg ikke "bli ferdig med det", for jeg elsker å være gravid og å ha bittesmå! Kan lett se for meg en liten en til om noen år! Men nå er vi relativt unge, og foreløpig blitt gravide lett da...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp