To tette.

LykkeLiten

Andre møte med forumet
Noen av dere som har to tette? Vesla er nå litt over 3 mnd og jeg er igrunn klar til å sette igang med prøving på nummer to..

Noen av dere som har noen erfaring og/eller argumenter for og imot å bli gravid/få barn så tett? :)

Her blir det 1,5år imellom jentene, og jeg tror det blir knallbra :)
Blir sikkert veldig slitsomt i starten, men tror det også vil bli utrolig koselig for de å vokse opp sammen så tett i alder :)

vi har 18mnd mellom første og andre, og 15 mnd mellom andre og tredje. Syns det er helt topp, de leker kjempe godt sammen, har mye felles intresser og venner. Så klart blir det litt knuffing en gang iblandt, men det må vi regne med :)

Det er dette med at de kan få et godt forhold og kan leke godt sammen jeg tenker på og. :) Det største hinderet er vel Mannen som har lest og hørt at det bør (les: skal) være to år mellom barna..hehe.. må klare å overbevise ham på et vis tenker jeg :)
Selv er det 5 år mellom min søster og meg og det synes jeg er altfor lenge..vi ble ikke venner før hun fylte 18... :S

Har 18 mnd mellom våre, kunne ikke tenkt meg noe annet! :)

Er de 2 vi skal ha også, så er egentlig veldig godt å få de tette, blir et bedre søskenforhold vil jeg tro enn om man har alt for mange år mellom.

De leker bra sammen, men de er jo også litt slemme mot hverandre, er så gøy å se de sammen :)

Nå har de blitt 1,5 og 3 år gamle :)

Personig hadde jeg ikke fått to tette nødvendigvis for at de skulle få tette bånd. Søsken kan være veldig forskjellige og kjemien stemmer ikke alltid uansett. Mine søsken skiller ca 2 år alle 3,  Men om en selv er klar for flere barn er det jo bare å sette i gang:)

Det at søsken er tette betyr ikke at de blir perlevenner og leker godt sammen. Jeg feks hadde mye bedre forhold med den yngste broren min (6 år i mellom) enn den eldste broren min (2 år i mellom).

Rett og slett fordi personlighetene til yngsten og meg var mye mer like.

Mine er det 13 mnd i mellom. Det blir dine hvis det klaffer innen ungen din er 4 mnd. Hos meg var det ikke planlagt.

Nå skal det sies at jeg kunne ikke tenkt meg noe annet nå. Og det er jo fordi jeg ikke vet om noe annet. Ja, det krangles (1 og 2 år), ja det er slitsomt og ja det er mye styr med to små barn. Men det er også mye lettere på en måte. De har samme rutiner, prater samme språk og liker å leke de samme lekene.

Jeg tror at det blir mye lettere når lillesøster kan prate.

Jeg skal ha ei jente i november og har ei jente i fra før og det blir ca 21 mnd mellom de. Har hørt mye bra om å få de tett, men det var også veldig mange som reagerte med å si : "åj, det var tidlig! Da får du det travelt gitt!!" For så å slenge med et "gratulerer" sånn på slutten. Ikke så veldig koselig det da, men... Vi er 4 søsken og har 4 og 6 år i mellom, det syns jeg er alt for mye! Det eneste helsepersonell som JM har sagt av negative ting er vell det at man helst skal vente 2 år for at kroppen skal komme seg igjen i fra forige svangerskap...men det er jo så individuellt da. Har du det tilrettelagt for å få en til nå er det vall bare å sette i gang :D Lykke til!

Mellom mine to eldste er det 12 mnd og 12 dager :)
Jeg ville ikke vært det foruten :) Mine to er veldig avehengig av hverandre - de kan være super gode venner, krangle så busta fyker - som alle andre søsken :)

MEN .. jeg tror ikke jeg hadde fått to tette KUN pga at jeg ville at de skulle hatt tette bånd, for det vet man aldri om vil skje uansett :) De kan jo være så forskjellige som det er mulig å bli også ;)

vi har 4 tette..4 barn på 4.5 år

18mnd mellom nr 1 og 2, så ble det over 2 år mellom 2 og 3..og til slutt 40uker mellom 3 og 4.

Har vært stritt til tider..veeeldig stritt (3 av de 4 er født for tidlig og har vært mye syke) Men det er så absolutt verdt det.
Idag er den yngste av de 5.5 år og alt går på skinner :)

Vi har rett under 1,5 år mellom våre! Helt perfekt <3 Ja, det er til tider slitsomt - man kan jo ikke dele seg i to ;)
Den minste er en mnd. nå, så vi begynner å komme litt inn i rutiner osv. Hadde første skikkelige "initiativ"-greie med storesøster på halvannet i går morges. Satt seg i senga vår, klappa seg på låret og sa: "Sitte hær!" Og da skulle ho kose lillesøster på fanget <3

Kjør på ;)

LillemorenBergen skrev:
Det er dette med at de kan få et godt forhold og kan leke godt sammen jeg tenker på og. :) Det største hinderet er vel Mannen som har lest og hørt at det bør (les: skal) være to år mellom barna..hehe.. må klare å overbevise ham på et vis tenker jeg :)
Selv er det 5 år mellom min søster og meg og det synes jeg er altfor lenge..vi ble ikke venner før hun fylte 18... :S

På barneavd ble det sagt at den idielle aldersforskjellen var 18mnd mellom barna. For vår del har det vist seg å være rett. 2 år var for mye, 40 uker aaaalt for lite..mens 18mnd var helt perfekt :)

Er ikke så flink med å dette innom her jeg, men her kommer en liten oppdatering  :)Nummer to er altså på vei emoticon  Så nå blir det 17-18 måneder mellom dem og vi er lykkelige :) Var på tidlig UL for 2 uker siden og fikk se en vakker liten spire og et bankende hjerte! Godt var det, for jeg har null "symptomer", jaja, bortsett fra noen uker med ekstrem kvalme da...fikk Afipran av legen og den hjelper heldigvis ;)

Gratulerer :) Da ble de ikke sååå tette som det så ut som det holdt på å bli, men de vil nok få mye glede av hverandre for det!

To tette er kjempefint! :)
Har 18mnd mellom 1 og 2, og 13mnd mellom 2 og 3.
Tre tette er derimot ikke like kjekt alltid :P

1 er som 1, 2 er som 2, og 3 er som 100

Jeg var og klar når eldste var 3-4 mnd. Ble gravid da jeg slutta på pillen etter 6 mnd og har 15 mnd mellom.

Ville aldri valgt noe annet!

Back
Topp