Hei hei! Første titten innom prøveforum etter lillejenta kom
Merker det var en stund siden når jeg måtte lete
For dere som prøver eller er gravide og spente, så finnes det altså noen gale fruer som undertegnede
som faktisk begynner å tenke/glede seg til nr 2 når førstemann kun er 2 mnd, (nå er hun 11 uker i dag). Så det finnes faktisk noen som bare ELSKER babylivet og ikke syntes det er så ekstremt tungt. Syntes bare det er viktig å få frem! Er ofte mange fra den andre siden av skalaen man hører om. Men jeg bare koser meg og elsker det. Begynte på en bachelor når lillesnupp var 2 mnd også og det går fint, så det er KREVENDE og jeg sovner hardt og godt hver kveld, men det er ekstremt fint! Det krever mye planlegging og tilrettelegging men jeg elsker det! Prøver ikke å si at det er lett, og all ære til de som har en krevende nyfødt tid og babytid, men vil bare få frem begge sider.
Edit: må bare inn og legge til at etter 2 år med prøving blir man litt miljøskadet og savner det
og ikke minst det å bli/være gravid, på tross av hvor jævlig det kan være
hihi
Over til hva jeg faktisk ville med dette! Er det noen her inne/der ute som:
1. har begynt å prøve på nr 2 når baby er alt mellom 3 og 6 mnd?
2. er det noen som har hatt barn under 3 og vært gravid med nr. 2 og har hatt hyperemesis --> hvordan gikk det?
3. hvordan var det å ha en nyfødt og en under 3 år?
4. gikk det fint eller angret dere på tidspunkt? (vet det er mange meninger her, så husk at jeg er veldig sikker på at vi ønsker tette - men vil likevel høre andres erfaring så trenger ikke noe "overtalelse" til å vente. Trenger heller ingen pekefinger om å konsentrere meg om den jeg har osv. Flere skal vi ha uansett, og flere barn betyr mere kjærlighet - ikke at man må fordele det man har.
Dette ble lengre enn jeg tenkte, men grunnen til at jeg er så ivrig er jo først og fremst at dette er så fint og jeg ønsker å oppleve det igjen. At jenta mi skal ha en tett søsken å vokse opp med.
Og sist men absolutt ikke minst! Vi prøvde i 2 år med 10 sa/ma sist og når jeg først ble gravid hadde jeg "helvetes" graviditet i følge legen, med hyperemesis, tidlig bekkenløsning, svangerskaps diabetes, en familiær krise, fullførte et studie oppi alt dette + + + Så jeg er veldig gira på å bli ferdig med neste graviditet så fort som mulig om det skulle bli like ille, og helst før lille snupp rekker å bli stor nok til å kreve mye. Tror selv at hun vil kreve mer når hun blir 1 - 2 eller 3 enn nå tidligst mulig. Og ikke minst spent på om neste tar like lang tid. Per akkurat nå er vi litt der at "skjer det så skjer det", så vi prøver altså ikke aktivt, men undersøker andres erfaringer da jeg ønsker å bestemme oss innen jul om vi ønsker å prøve aktivt med nr to eller om vi bare skal ta det som det kommer. Om jeg ikke er gravid innen det da

TAKK og BEKLAGER til deg som gadd å lese alt dette

Merker det var en stund siden når jeg måtte lete
For dere som prøver eller er gravide og spente, så finnes det altså noen gale fruer som undertegnede
som faktisk begynner å tenke/glede seg til nr 2 når førstemann kun er 2 mnd, (nå er hun 11 uker i dag). Så det finnes faktisk noen som bare ELSKER babylivet og ikke syntes det er så ekstremt tungt. Syntes bare det er viktig å få frem! Er ofte mange fra den andre siden av skalaen man hører om. Men jeg bare koser meg og elsker det. Begynte på en bachelor når lillesnupp var 2 mnd også og det går fint, så det er KREVENDE og jeg sovner hardt og godt hver kveld, men det er ekstremt fint! Det krever mye planlegging og tilrettelegging men jeg elsker det! Prøver ikke å si at det er lett, og all ære til de som har en krevende nyfødt tid og babytid, men vil bare få frem begge sider.Edit: må bare inn og legge til at etter 2 år med prøving blir man litt miljøskadet og savner det
og ikke minst det å bli/være gravid, på tross av hvor jævlig det kan være
hihi
Over til hva jeg faktisk ville med dette! Er det noen her inne/der ute som:
1. har begynt å prøve på nr 2 når baby er alt mellom 3 og 6 mnd?
2. er det noen som har hatt barn under 3 og vært gravid med nr. 2 og har hatt hyperemesis --> hvordan gikk det?
3. hvordan var det å ha en nyfødt og en under 3 år?
4. gikk det fint eller angret dere på tidspunkt? (vet det er mange meninger her, så husk at jeg er veldig sikker på at vi ønsker tette - men vil likevel høre andres erfaring så trenger ikke noe "overtalelse" til å vente. Trenger heller ingen pekefinger om å konsentrere meg om den jeg har osv. Flere skal vi ha uansett, og flere barn betyr mere kjærlighet - ikke at man må fordele det man har.
Dette ble lengre enn jeg tenkte, men grunnen til at jeg er så ivrig er jo først og fremst at dette er så fint og jeg ønsker å oppleve det igjen. At jenta mi skal ha en tett søsken å vokse opp med.
Og sist men absolutt ikke minst! Vi prøvde i 2 år med 10 sa/ma sist og når jeg først ble gravid hadde jeg "helvetes" graviditet i følge legen, med hyperemesis, tidlig bekkenløsning, svangerskaps diabetes, en familiær krise, fullførte et studie oppi alt dette + + + Så jeg er veldig gira på å bli ferdig med neste graviditet så fort som mulig om det skulle bli like ille, og helst før lille snupp rekker å bli stor nok til å kreve mye. Tror selv at hun vil kreve mer når hun blir 1 - 2 eller 3 enn nå tidligst mulig. Og ikke minst spent på om neste tar like lang tid. Per akkurat nå er vi litt der at "skjer det så skjer det", så vi prøver altså ikke aktivt, men undersøker andres erfaringer da jeg ønsker å bestemme oss innen jul om vi ønsker å prøve aktivt med nr to eller om vi bare skal ta det som det kommer. Om jeg ikke er gravid innen det da

TAKK og BEKLAGER til deg som gadd å lese alt dette

Last edited:

Heter fratretilfire der om du allikevel vil se