Først av alt gratulerer! Jeg har tre tette barn (4,3 og 1 år) og er super fornøyd med det. Ja det blir litt ekstra jobb i begynnelsen og det kan være vanskelig for nr 1 at det kommer ett nytt familiemedlem, men min erfaring er at når man har kommet inn i hverdagsrutiner så går ting seg til. Etterhvert vil de få mye glede av hverandre. Jeg vil til og med si at det kan være mindre jobb med to enn med en for da har de en leke kamerat og du trenger ikke å aktivisere på samme måte. Mine to eldste er like tette som tvillinger, avhengig av hverandre og gode leke kamerater. Nå som nr 3 begynner å bli litt mer sosial har de blitt en liten trio som underholder hverandre.
Ja det er dager hvor jeg føler at ting vokser over hode på meg og at dagen aldri tar slutt, men utrolig hva man klarer når man ser hvilke kjærlighet de har ovenfor hverandre og til meg som mamma.
Ett tips for å unngå søskensjalusi er å gi nr 1 litt alenetid med deg hver dag når nr 2 kommer. Min erfaring er at da er det mye lettere å akseptere at nr 2 trenger mamma mye