To spm fra en julimamma

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Dere som har fått barn over 50 cm. Fikk dere brukt noen av klærne i str 50??

Og var noen av dere på vekstkontroll/ul der dere fikk beskjed om at babyen lå langt over snittet i vekt. Men babyen var mindre enn antatt når den kom??

Fikk beskjed 10 dager før termin at baby var minst 4 kg. Å anatt 4200-4300 til termin. Hun kom 4 dager etter termin var 3980gr å 50 cm. Brukte str 50 i ca 2 uker. Nå er hun 1 mnd å begynnt me litt 62. Går så sykt fort. Var 57 cm lang å 4300 gr i går på helsestasjonen.

To uker før fødsel trodde jordmor at babyen allerede var 3500-4000g, men da han kom var han 3600g.
Han var 51 cm lang da han ble født, og bruker fortsatt str 50 etter nesten fire uker.

fikk ikke en over 50.. han var 49 men nå er alle klær i 50 for lite ;) er nok individuelt og spørs på klærene - noen er små andre plagg er store ;)

Min sønn kom to dager før termin. Kvelden før ble han estimert til å være 4.1 kilo. ( via ultralyd ) når han kom dagen etter var han 4,7 og 55 cm lang. Brukte aldri strl 50. Rett på 56-62!

Min sønn kom to dager før termin. Kvelden før ble han estimert til å være 4.1 kilo. ( via ultralyd ) når han kom dagen etter var han 4,7 og 55 cm lang. Brukte aldri strl 50. Rett på 56-62!
Det var stor forskjell! Også estimert til 4.1! Hadde du sv diabetes?

3800 g og 52 cm ved fødsel, ca 4500 og 55 cm nå og har fortsatt plagg i 50 som passer nå 25 dager etter fødsel

Jenta mi var 50 cm da hun ble født, brukte str. 50 i ca. 2 uker, men mest 56.

Jeg fikk en gutt på 3820, og 51cm. Det er nå en måned siden, og han bruker fortsatt både str 50 og 56. Bukser i 56 er feks alt for stort, mens bodyer i str 50 nok snart må pakkes bort.

Ja, forresten er det kun bodyene i 50 som er pakket bort, buksene passer fint enda :-)

Født 50 cm lang, nå 4 uker gammel bruker stort sett bare str 56 med noen unntak. Største tabben var nok å kjøpe pysj og bukser med føtter for de er så lange at de ikke passer i de fleste av de.

Jordmor mente mini var hvertfall 3600g ved termin - han veide 3270.
Var 51cm lang og vokste ut av str 50 da han var ca 4 uker. Bruker bittelitt 50 enda, men mest 56. Noe 56 er for langt og stort enda.
Mini er 5 uker :)

Født 50 cm lang, nå 4 uker gammel bruker stort sett bare str 56 med noen unntak. Største tabben var nok å kjøpe pysj og bukser med føtter for de er så lange at de ikke passer i de fleste av de.
Enig med du, de med føtter er egentlig litt idiotiske, hvertfall for min langbein :D

Enig med du, de med føtter er egentlig litt idiotiske, hvertfall for min langbein :D
Egentlig enig, men jeg liker de likevel. Sokkene sitter jo aldri på. Litt off topic, men har noen kjøpt gode sokker som blir på foten? Eller har noen andre magiske sokketriks til meg?

Egentlig enig, men jeg liker de likevel. Sokkene sitter jo aldri på. Litt off topic, men har noen kjøpt gode sokker som blir på foten? Eller har noen andre magiske sokketriks til meg?
Jeg drar de langt oppover, men må ha sokker i en str for stor for at de skal sitte. Og så tar jeg de utenpå buksene :)

Fikk noen sokker av min bror, han hadde kjøpt de på name-it i 3 pk. De har en sånn "brettekant" øverst, og så lenge jeg lar de være brettet sitter de veldig godt. Styr unna de enkleste sokkene til HM, etter noen bruk og vask sklir de som regel rett av her.

Jeg drar de langt oppover, men må ha sokker i en str for stor for at de skal sitte. Og så tar jeg de utenpå buksene :)
Fikk noen sokker av min bror, han hadde kjøpt de på name-it i 3 pk. De har en sånn "brettekant" øverst, og så lenge jeg lar de være brettet sitter de veldig godt. Styr unna de enkleste sokkene til HM, etter noen bruk og vask sklir de som regel rett av her.
Prøver å dra de opover jeg også :p Tror de fleste jeg har er fra Lindex. Med og uten brettekant, men jeg må hele tiden be hunden hente sokker opp fra bakken :p

Prøver å dra de opover jeg også :p Tror de fleste jeg har er fra Lindex. Med og uten brettekant, men jeg må hele tiden be hunden hente sokker opp fra bakken :p
De med brettekant syns jeg også faller av fort, som om de blir slapp i strikken. Er mest fornøyd med de uten brettekant, men som fortsatt har litt lengde. Kjøpte på sånn konkurssalg i Trondheim i vinter.
Må si du har flink hund, da :D

Ble estimert dagen før fødsel til å være ca 4kg. Var 4275 gram og 50 cm. Kan ikke bruke str 50 bodyer og må strekke godt i reflex bodyene i str 56. Bruker benklær i str 50 da.

Back
Topp