To navn - hva syns dere?

Tusen takk for hyggelig melding.[:D]

Det varmer alltid med litt ros[:)]

Kan jeg være frekk å spørre deg om hva du heter!?
Siden det er så ille at du har blitt mobbet...[8|]
Jeg synes dobbelt navn er fine,og spesielt om de har en betydning for foreldrene!
Vår første er oppkalt etter det som skulle vært mormor,og hun heter Inger-Lise.
Og ang mobbing,så ja er det en som vil mobbe så fins det uansett en grunn navn/str/født
sent på året elelr hva det måte være...

jeg heter june og det er kasneje et vanligere navn idag en da men jeg vet at man kan bli plaget for navnet ig syns det er synd at folk skal være så spesielle at de gir barnet et mindre fint navn bare for g skille seg ut!! dette er min mening og er ikke myntet på en spesiell her inne""

Hej hej!
Bägge namnen är jättefina tycker jag!

I Sverige har man ofta ett förnamn och ett par mellannamn, och sen efternamnet. (Det har skapat lite förvirring bland folk när jag skrivit ut hela mitt namn här i Norge- Pia Helena Elisabeth-Pia är tilltalsnamnet och de andra två namnen använder man inte i tilltal-de är släktnamn i vår familj)

Så kör på bara-det är fint med fler namn! [:D]

Lycka till!!

Takktakk [:)]

Ja,June er vel mer eller mindre vanlig navn igjen nå i dag...
Og det er jo bare sundt det at vi mennesker har forskjellige meninger![;)]

Alle i vår slekt har to navn,i min manns slekt varierer det .Det vanlige hos oss er å gi et "helnorsk"navn,og et internasjonalt,og vi kaller opp etter slekten.
Jeg tok en SMART variant,kalte sønnen min Michael (etter svigerfar)og Sverre (etter min far) Valgte også å ha de som faddere ved dåp. Resultatet er at sønnen hadde to bestefedre som "sto på hodet" for ham!!!
Vi kaller ham bare Michael, Sverre er et hvilende mellomnavn,-brukes bare når mamma er veldig sint.[:D] Han har også to etternavn,men kjært barn har mange navn.

Jeg ønsker at hvis jeg får en gutt så skal han hete Victor Andre og hvis det blir jente skal hun hete Sandra Sofie. Barnet får da et etternavn som er veldig kort 3 bokstaver så jeg føler jeg må ha to navn.
Men har ikke diskutert dette med samboeren..hehe

Eric Sebastian var et fint navn det![:D]
Victor Andre og Sandra Sofie var også fine navn[:D]

Godt at vi har så forskjellige forslag, da slipper jo barna å gå i klasse med en drøss med andre som har samme navn [;)]

Hei Fiorelina!!!!

jeg og min mann har felles etternavn, men det er veldig langt ( hele 11 bokstaver) så jeg tyr til 1 navn, bare.
Jente : Viktoria
Gutt : Vetle

Både jeg og mannen min har fornavn som begynner på V. Og derfor tenkt å bruke dette på våres barn.

Apropo ditt på guttenavn... JR .... jeg kjenner en som hete jan reidar... syns det er en fin sammensettning. Syns jentenavnet du har falt for var i det tyngste laget å uttale. Lykke til med navne valget, uannsett hva valget måtte bli .

takktakk[:)]
Hyggelig med kontruktiv kritikk [:)]

Navnene vi har valgt ser ut til å bli sånn jeg har skrevet her, det er godt mulig at vi bare kommer til å bruke Eliana på hverdagsbasis og kansje ikke Elisabeth, men som jeg sier så er det en tradisjon vi liker, og en betydning som er helt spesiell for oss[;)]
vesleJR blir nok til John Ruben, Jan Reidar var også fint, men jeg har blitt veldig opptatt av navnets betydning, og det gjør at John Ruben er det mest aktuelle alternativet så langt[;)]

Får jeg spørre hva betydningen av John Ruben er?

Det kan du.. [:)]
John kommer av Johannes og betyr: Yahweh er nådig
(Yahweh er et av jødenes navn på Gud, kort fortalt)
Ruben betyr: Se! en sønn!
Så, John Ruben betyr altså:
Yahweh er nådig, Se! En sønn!

Det var jo et ganske hyggelig navn da, med den betydningen. Koselig med navn med litt baktanke!

Vår lille jente har to etternavn, så vi synes det var greit med et fornavn. Hun heter Frida, som betyr vakker, elskelig og den fagre. Passer helt til henne!

Hei!

Mange navn er ikke så ille som mange mener. Jeg er 26 og har vokst opp med tre fornavn og to etternavn. (Hanna Francisca Constanse osv..) Og jeg har aldri blitt mobbet pga mitt uvanlige navn, mens min bror som het kun Mathias hadde det værre. Tror at det å bli mobbet kommer uansett eller ikke. Foreldre kan kun oppdra sine barn til å takle slikt og kanskje passe litt ekstra på hvis det blir tilfelle.

Jeg skal gi to navn, uansett om jeg får gutt eller jente. Og tar ett etternavn fra meg og ett etternavn fra en udugelig barnefar. Blir navnet for langt er det lett å korte det ned med initialer. Synes initialer er litt tøft[;)]

Vi kommer til å velge korte navn, mot vårt tre-stavelses etternavn.
Jeg synes for tiden at Emil eller Kaia er aktuelle navn, men kommer nok til å tenke mye på det de neste månedene!

Det er fine navn du har valgt. Men ikke noe jeg kunne hatt tenkt meg. Mitt barn skal ha to etternavn. Begge mine, og da er det bedre med bare ett fornavn.
Disse har jeg så og si bestemt meg for

GUTT: Marcus
JENTE: Linnea

syns d er fint med to navn. sønnen min heter aleksander sebastian og har både mitt og farens etternavn.

Navn må bety noe for foreldrene, og ikke bare vært funnet på i hui og hast, synes nå jeg.

Enig..
Akkurat derfor har vi holdt på å leite etter navn helt fra før vi visste at jeg var gravid[;)]
Er nok en grunn for at vi får et halvt år etter fødselen som "frist" til å gi barnet navn[;)]

Back
Topp