To navn - hva syns dere?

må bare ha en mening av dere her inne jeg.. vet ikke om det blir gutt eller jente enda, men har tenkt litt på navn allikevel. Jeg har termin i mai og har tenkt på følgenede navn

Jente: Mai Louise
Gutt: Mattias eller Sander

Noen som vet hva disse navnene betyr forresten?
en annen ting jeg lurer på er; jeg og barnefaren er ikke gift, men vil gi gjerne gi barnet begges etternavn, eller dvs han har to etternavn og jeg har ett, Vi tenkte da på å gi barnet hans ene etternavn og mitt. er dette mulig eller må man velge hvem sitt navn barnet har?
Hva skjer når vi eventuelt gifter oss?
takk for svar!

Barna kan få begge's navn selv om dere ikke er gift..
(Se også navneloven på http://www.lovdata.no/all/hl-20020607-019.html )

Hva navna betyr? sjekk på f.eks. http://behindthename.com
.. der fant jeg masse interessant om hva navnene betyr[;)]

Jeg hadde et annet etternavn når jeg fikk min første, var separert, men altså ikke helt skilt. Det skapte problemer for etternavnet hans. Jeg ville at han skulle ha etternavnet til barnefaren. Og siden jeg fremdeles på en måte var gift fikk han navnet mitt. Måtte gjennom mye tull bare for å få registrert han som far og at han skulle ha etternavnet hans. Selv om vi hadde dette klart for trygdekontoret og folkeregisteret. [:@]

Jeg liker doble navn. Meg selv og alle mine søsken har det. Mannen min har det også. Nå er det slik at jeg har tatt et tredje fornavn. Stokka litt om på navna. Men jeg bruker ikke alle. Liker navn som ikke er så vanlig brukt, og sette sammen to navn fra ulike land. Hadde navn klart siden jeg var 15-16 år.
Gutt Enrico og jente Aisha.
Nå ble min første en gutt og han heter derfor Enrico Jamal. Betyr Sjarmøren som hersker i huset.
Men nå er det slik at jeg mest sannsynlig får en gutt til og nå strever jeg med å finne navn.
Mannen min har et klart: Jibril
Jeg har tenkt mye på Caleb, men er usikker om det passer. Liker også Adrian.
Jeg tror jeg ikke klarer å bestemme meg for hva det blir før han er født.
Men skulle det likevel bli jente så er navnet klart Aisha Sulecka

Jeg liker navnet du har valgt Fiorelina. Eliana Elisabeth er ikke tungvint i det hele tatt.

Kjempe fine navn :) Jeg likte jente navnet veldig godt jeg da, ellers så synes jeg Ruben var også veldig spesielt og meget vakkert navn.

Back
Topp