To navn - hva syns dere?

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
Foreløbi er våre navneforslag sånn: (vær så snill å ikke kopier HELE navnet, i alle fall [;)])

Jente: Eliana Elisabeth
Gutt: John Ruben

Hva syns dere?
Og hvilke navn liker dere?

Hilsen Fiorelina

Fine navn det da![;)]
Men...(ikke for å være ekkel)syns kanskje jente navnet blr litt tungvindt.[8|]
Er jo smak og behag...Syns kanskje det kunne virka litt "lettere" med f.eks Eline Elisabeth!?
Guttenavnet var litt orginalt,ikke så mange som velger slike navn lenger...
Mener å huske dere hadde helt andre navnvalg sist!?[;)]
Bra en har litt tid å bestemme seg på...

Hei!

Takk for sist, synes dette var veldig fine navnevalg.. men er enig med Star83 her... jentenavnet blir kanskje litt langt? kan fort bli at dere bare kaller henne Eliana, eller Elisabeth? Synes det var kjempefine navn ihvertfall, alle 4.. John Ruben blir det litt annerledes med.. de hører på en måte sammen [:)] Kommer sikkert å finne flere navn, men de er fine de dere har.. synes nå jeg da [:D]

Stooor klem! [;)]

Jentenavnet blir sånn det er..
Jeg har "studert" navn i omtrent 4 måneder nå, og Eliana er akkurat det navnet vi ønsker oss...
Elisabeth er etter mellomnavnet til farmora og tanten (på fars side) til den lille, det blir en slags familie-tradisjon.[;)]

heisann..

min sønn heter henry sebastian og min kommende datter i september vil hete berit elvira..
syns det er fint med to navn. er egentlig en tradisjon i familine min da alle har to navn...

[:)]
Heisann!

Navn er vanskelig... har pløyd gjennom navneleksikonet flere ganger...

Vanskelig å velge... Mange fine navn og mange rare navn...

Skal eg finne eit navn som eg og barnefar liker, oppigjenkalling etter andre personer, oppigjenkalling etter familiemedlemmer.... Mange valg...

Eliana syns eg var et nydelig navn... [;)]

Syns forresten det er enklere å finne fine jentenavn enn guttenavn.... Hva syns dere?

Heldig du da...
Vi finner bare guttenavn,iallefall som vi blir enige om!
Jeg ahr falt helt for et jente navn,men mannen er TOTALT imot det...[8|]

Fullt og holdent deres valg!!!
Fine navn var det jo...[;)]
Og så er det jo greit å være enige.

Det jentenavnet dere hadde syntes jeg var kjempe fint. Er koselig å holde på tradisjonene også da. Guttenavnet syntes jeg var helt greit, men ikke noe jeg ville tatt.

Er enig i at sånn tatt ut av sammenhengen så er guttenavnet relativt kjedelig.. men det er vanskelig å finne et fint og spennende navn på J.R.
-- vi ønsker å bruke far til barnet sine initialer på eldste sønn, synes det er litt stilig, jeg..
JR jr - liksom [;)] hihi

Våre gutter har både mitt pikenavn og min manns etternavn og vi syntes da det ble for langt med to fornavn, så vi valgte et kort fornavn til hver av de. Men man kan jo for eksempel velge to korte fornavn hvis man ønsker to navn. Personlig er jeg ikke spes tilhenger av mellomnavn, spesielt hvis de sjeldent blir brukt. Selv har jeg et mellomnavn jeg kun skriver, og ser i grunne ikke helt vitsen med det ....

Men barna gjør navnet og ikke omvendt!! [:)]

Vi har felles etternavn, da.. [:)] er greit igrunn, så får ungen(e) navnet til sin far.

-selv har jeg pikenavnet mitt som mellomnavn, men vil ikke "dytte det på" ungene mine er stolt av navnet mitt, men følte det rett å ta mannen min sitt etternavn da jeg gifta meg..
-men skal DE (mannen min og ungene) få ha tre navn (to fornavn + etternavn)
-så kan vel jeg også få ha tre navn? (et fornavn og to etternavn)[8D] hehe..

Lykke til med navnevalg alle sammen [:D]

William Kristoffer var veldig fint [:D] Krister var kansje litt for likt på Kristoffer? eller?

Er mange nydelige navn å velge i, da.. kan anbefale http://behindthename.com/ -der fant jeg mye flott[;)]

Lykke til med navnevalg og alt det andre som følger med gutt nr 2 [:D]

Må bare si at jeg synes Eliana er et genialt jentenavn.. Det har jeg likt kjempelenge.. Bare så "synd" jeg får gutt og ikke får brukt det.. [;)]

Jeg er ikke gift, men vi valgte alikevel å bare ta etternavnet til samboeren min til barna.. Jeg synes det er altfor tungvint for disse små med fler etternavn.. Hadde kanskje vært annerledes om vi hadde litt unike etternavn, men de er ganske vanlige..

Lilly Adele var et NYDELIG NAVN!! [:)]

Takk også til janeanett som likte Eliana, jeg falt pladask første gangen jeg leste det.. og brukte kansje litt sleipe metoder for å få mannen min til å like det etterhvert.. -hviska det til han når han halvsov og sånn.. men nå liker han det, og det er "opplest og vedtatt" at det blir en Eliana Elisabeth hvis vi får jente.[:D]

hei.
tenker dere på at deres barn kan bli mobbet for sine navn?? jeg har et spessielt navn og
fikk oppleve at dette ikke bare er enkelt på skolen!! syns ikke trend skal være grunnlaget for et navn
bare et fint vanig normalt navn hadde jo kansje vært best og hva er det med disse dobblelt navnene?? de passer jo ikke sammen engang??

hilsen en tidligere plaget med spessielt navn""

..det var ikke så hyggelig sagt at dobbeltnavnene ikke passer sammen.. [8|]
-det er veldig variert fra hvor i landet en bor hvilke navn som passer sammen.. f.eks er det vel bare på Sunnmøre en kan finne på å kalle noen for Leif-Per eller Per-Leif.. hihi[:D] (ikke slemt ment, altså, til dere sunnmøringer[;)])
Østland og vestland har f.eks forskjellige ideer om hvilke navn som passer sammen, rett å slett pga dialekter.. samme med Finnmark og samiske områder.., de har også spesielle navnekombinasjoner basert på deres måte å uttale på..

Jeg er ingen spesialist ¨på områder og hvilke navn som passer/ikke passer sammen på de forskjellige dialektene, men i familien vår er navnene godkjendt av både nordlendinger (Lofoten), østlendinger og vestlendinger .. og utlendinger!! -bare så det er sagt[;)]

Unger mobber uansett.. men vi syns navnene vi har valgt er FINE, og vil oppdra barna våre til å respektere andre barn, og deres navn. Det hjelper ikke å velge et vanlig navn, for alle navn kan mobbes.[:'(] -barn blir ikke mobbet på grunn av navnet.. mobbing er vanligvis fordi den som mobber "trenger" å føle seg "større" enn noen andre og da velger man hvem som helst som har ett eller annet å pirke i. Selv ble jeg mobbet for troen min, og da hjelper det ikke hvilket navn en har.[:'(]

-håper at du er blitt mer glad i navnet ditt nå enn du kansje var på den tiden da du ble mobbet for det!
-og at du ikke følte at jeg tråkka på deg når jeg sa imot meningene dine. -var ikke ment personlig dette![:)]

-klem til spiridon[:)]

Må bare slenge meg med her og jeg, selv om det er lenge siden noen andre har vært her...

Jeg har et veldig unormalt dobbeltnavn.. Ble ikke mobba for det i det hele tatt.. De som ble mobbet for navnet sitt var vel heller Rita - som var drita... Og andre helt normale navn.. Men det var sjelden det var ondartet mobbing her da..

Jeg ble heller "mobbet" pga at jeg var så liten.. Ble kalt "Myggen".. Men var ikke så ondt ment.. Verre var det vel på ungdomsskolen da jeg ble "mobbet" fordi jeg har rødt hår... Selv om det ikke er så vondt ment, tar det på med flere års "godmodig" mobbing..

Enig med Fiorelina at vil de mobbe noen, så finner de en grunn uansett..

Og hvordan skal det bli om alle har "et fint vanlig normalt navn"? Da heter jo alle det samme til slutt..
Det er mange som synes Pål Kåre eller Rolf Roger er unormalt, men for meg er det et fine navn, som jeg har kjent lenge..

Jeg synes ihvertfall begge navnene til Fiorelina er fine, spes jentenavnet [:D]

Og enda bedre er det at navnene har en betydning for foreldrene...

Koselig å høre at du liker navnene vi har valgt [:D]

-tror nok også at jenta kan synes det er kult å ha en ung og tøff tante med samme mellomnavn som hun selv, da[;)]

Og håper og tror at gutten vår kan være stolt av å ha samme kule initialer som sin pappa[:)]

Hei Fiorelina!!!!

Ser at du er aktiv bruker her og det er kjempe fint! Har lest mange av innleggene dine og syntes nå det er på tide å gi deg ros og kredit!!!!!!!!!![:)][:)][:)]

Syntes det er kjempe fint at du står på ditt og du virker veldig real og snill. Helt enig med bla. det med navn valg. Hvis du og sin mann liker navnet er det klart. Da har dere et navn til barnet. Uansett hva andre mener eller om dere kjenner noen med det samme navnet!!!!

Håper du kan fortsette med det du gjør for det syntes jeg er skikkelig bra!!!!

Klem mamma84.

Back
Topp