To fostersekker og satt tilbake på TUL..

Hei!

Jeg har hatt denne opplevelsen på veldig tidlig ultralyd 2 ganger! Begge gangene ble størrelsen estimert til en uke mindre enn jeg egentlig var på vei. Såg hjertelyd begge gangene, men fosteret var mindre enn forventet. Var på ul uke 7+0 og størrelsen tilsa kun ca uke 6+0. Når jeg da kom tilbake uke 9-10 så var det likevel vokst helt vanlig ut i fra min første beregning.. Legen sa også til meg at så tidlig så er det så små marginer så det er vanskelig å måle før uke 7.. Her har det i alle fall gått bra likevel :)
Hei! Takk for at du deler din erfaring :) så fint å høre det var positive utfall begge gangene!! har du ved disse tilfellene vært ganske sikker på EL også og hatt stabil syklus ?? ❤️

Hei! Takk for at du deler din erfaring :) så fint å høre det var positive utfall begge gangene!! har du ved disse tilfellene vært ganske sikker på EL også og hatt stabil syklus ?? ❤️
Ja, har tenkt at det ikke er mulig å bli satt tilbake en uke.. hatt stabil syklus og på denne nå har jeg også testet el, så vet at jeg ikke kunne blitt satt tilbake så langt. På tidlig ul på sykehuset ble jeg satt fram 1 dag fra menstermin, så stemte godt med mine beregninger. På ul så tidlig som uke 6-7 så vokser de sånn i rykk og napp har jeg forstått, og legen som tok ul på meg sa også at det var så veldig lite da så var vanskelig å måle akkurat størrelse. Krysser fingrene for deg :)

Er det i morgen du har ny UL?

Oppdater gjerne ❤️ masse lykke til!
Det gikk ikke veien, og det var vi egentlig veldig forberedt på. Så nå er det mest en lettelse å ha fått det avklart så vi slipper og gå å lure lengre. Begge Fostersekkene hadde vokst som de skulle siden sist, men ikke embryoet i den ene, eller den hadde vokst bittelitt men bare tilsvarende en dag - og ikke hjerteslag. Så det er en vanishing twin graviditet som har endt i MA egentlig. Så får innkallelse til medisinsk abort til uka mest sannsynlig, så da blir det overstått rett før ferien starter så det er bra! ❤️

Det gikk ikke veien, og det var vi egentlig veldig forberedt på. Så nå er det mest en lettelse å ha fått det avklart så vi slipper og gå å lure lengre. Begge Fostersekkene hadde vokst som de skulle siden sist, men ikke embryoet i den ene, eller den hadde vokst bittelitt men bare tilsvarende en dag - og ikke hjerteslag. Så det er en vanishing twin graviditet som har endt i MA egentlig. Så får innkallelse til medisinsk abort til uka mest sannsynlig, så da blir det overstått rett før ferien starter så det er bra! ❤️
Det var veldig leit å høre, skjønner også det er en lettelse å få det avklart. Det verste er å få tredd håp nedover hodet når det er lite sannsynlighet for det og når man kjenner selv det ikke går bra.

Åh, så kjedelig ❤️ Men godt å slippe være i limbo lengre uansett. Håper det går raskt og enkelt for seg ❤️

Back
Topp