To dråper blod...

Beate

Elsker forumet
Har lagt den på generelt, men kan jo være noen her også har erfaring:)

Er i dag 39+4 og da jeg skulle legge meg i går kom det et par dråper friskt blod på papiret. Tenkte jo med en gang at jeg burde ringe fødeavdelingen for å høre, men det ble med de to dråpene. Man ringer da ikke fødeavdelingen pga. To dråper blod?? :p Når det ikke kom mer gikk jeg og la meg, og det har fortsatt ikke kommet mer.

Jeg har aldri blødd en dråpe i mine to svangerskap, så føler meg litt grønn på området. Noen andre med erfaring? Har hatt mengder med kraftige kynnere den siste tiden og i går hadde jeg også mye vondt i rygg og mage, men ingen regelmessige rier. Hva gjør jeg?

Sent from my iPhone using BV Forum

Kanskje det blir fødsel snart? Er bare å ringe og høre på føden :) De er veldig snille! Hvis det er mye blod eller magesmerter (ikke rier) er det ikke så bra..

Da kan det være noe på gang!! :)
Jeg var inne på sjekk på sykehuset går. Der spurte jordmor om det hadde kommet blod eller slim.
Her har det bare kommet slim. :P Så er ikke helt moden. Kommer gjerne litt blod rett før. Så ring til føden du.
Lykke til!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det kan bare være at det er noen blodkar som har sprukket i forbindelse med modningen. Det var det jm sa til meg da jeg nevnte at jeg har små blødninger innimellom.
Men det tryggeste er nok å enten ringe jm eller ringe føden. Bare sånn for sikkerhetsskyld. :)
Kanskje noe er på gang! :D

Jeg var litt i overkant hysterisk sist svangerskap når jeg oppdaget noen dråper blod (i uke 39) så hev jeg meg på telefonen til føden. Trodde helt seriøst at nå gikk det til h... Hadde overhode ikke fått med meg at det var vanlig.

I telefonen fikk jeg snakke med en veldig rolig og hyggelig jordmor som fortalte at det var et tegn på at fødselen var i gang. To timer senere fikk jeg rier og ca 24 timer etterpå var jeg mamma...

Men som de sier over her, det kan jo være et blodkar som har sprukket eller noe. Ville ha ringt jordmoren i dag i alle fall, om det ikke har kommet mer så kan du kanskje få komme å sjekke om du er i gang?

Ååhh spennende :) ville også tatt det som ett tegn på modning... Du nærmer deg jo veldig termin også :) hold oss oppdatert da :)

Takk for svar alle sammen! Ringte nå nettopp og fikk beskjed om at det sannsynligvis var modning og at jeg skulle ringe om det ble noen endring.

Har fortsatt vondt i mage og rygg også er jeg litt kvalm, så er jo en del tegn på at noe er i gjerde... Passer bare så dårlig i dag :p Guttungen hadde falsk krupp i natt og er derfor hjemme fra barnehagen. I tillegg bor vi 45 min unna sykehuset og mannen er på jobb og har 45 minutter hjem for å evt. Hente meg. Hadde 4 timer fra 3 cm til gutten var ute sist så har fått beskjed om at jeg er i faresonen for styrtfødsel også... Sukk! :p

Som dei andre seie, so e det nok eitt tegn på modning. Eg var til JM ein dag da eg trudde noke var på gang og da spurde ho meg om eg hadde blødd litt eller om eg hadde hatt meir utflod eller slim. Så eg trur nok at det har med at mormunnen kanskje er begynt å gå ned? Modning og at det da nærma seg noke :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Oy, spennende, lykke til da :) Kanskje det blir en kid i løpet av helgen? :)

spennende, lykke til om det skjer noe :D

Lykke til hvis det er noe på gang :) Det er vel noe som heter tegningsblødning som kommer når ting begynner å skje?

Hvordan går d Beate? :)

Hvordan går d Beate? :)
Fortsatt mye kynnere, men de er fryktelig uregelmessige og heller ikke av de verste jeg har hatt så ser foreløpig mørkt ut... :p Har løpt rundt som en gal i dag for å gå ferdig ting, så kanskje det kan hjelpe på :D

Gikk 9 dager over sist så hadde liksom ikke noen forventning om å føde før i utgangspunktet heller :)

Fortsatt mye kynnere, men de er fryktelig uregelmessige og heller ikke av de verste jeg har hatt så ser foreløpig mørkt ut... :p Har løpt rundt som en gal i dag for å gå ferdig ting, så kanskje det kan hjelpe på :D

Gikk 9 dager over sist så hadde liksom ikke noen forventning om å føde før i utgangspunktet heller :)

Typisk :p mn kan jo fort snu da :) prøvd me hanki panki? :p

Har selv termin 9, og fra mandag blir det hanki panki - "tørr" ikke nå for vil helst at hun kommer i september :p

Typisk :p mn kan jo fort snu da :) prøvd me hanki panki? :p

Har selv termin 9, og fra mandag blir det hanki panki - "tørr" ikke nå for vil helst at hun kommer i september :p
Haha! Har ikke prøvd det enda nei, kanskje det som skal til :D

Nå tar jeg i alle fall kvelden så får vi se hva natten bringer. Ble lite søvn i går så en god natts søvn hadde nok ikke gjort noe :)

Noe nytt? ;)

Fikk et par dråper blod bare timer før riene satte inn forige fødsel ;)

Neeeei... Blæh! Prøver å ta tiden på kynnerene men det er jo alt fra 2-12 minutter mellom, så det er bare noe vas :p Får vel prøve ut noen kjerringråd i løpet av helgen... Starter med spicy taco nå snart! :D

Neeeei... Blæh! Prøver å ta tiden på kynnerene men det er jo alt fra 2-12 minutter mellom, så det er bare noe vas :p Får vel prøve ut noen kjerringråd i løpet av helgen... Starter med spicy taco nå snart! :D

Æsj da... Er kynnerne vonde da?

Back
Topp