To do-liste

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Er jo litt obligatorisk denne rede-byggingsfasen. Har vertfall jeg fått alle tre gangene, at nå skal jeg få alt på stell i huset til babyen kommer.

Har dere noen slik liste?

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Her har jeg hatt noen effektive dager, og har

- endelig fått taklampe i stuen
- lagt til et garderobesystem, fått sortert alt av vinter/regntøy i nye skuffer nede, samt vesker og sko.

Annet på lista er å:
- få pussa og malt trappene
- male hylle i trapp
- nytt teppe i stua
- totalrenovere badet
- liste i trappene
- ny kommode til stuen
- hyllesystem på vaskerommet
- flere garderobeskap oppe til babyen
- bygge et skur til barnevognene(aller helst bygge ut gangen, men sambo sier nei :p )

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Huff, måtte du minne meg på dette? :P haha
Har ikke så mye store prosjekter heldigvis, men har en god jobb med å få tømt "gjesterommet" (kall det gjerne roterommet) og gjøre det om til babyrom. Så håper jeg å kunne ta en skikkelig nedvasking av tak/vegger, kjøkkenskap og rydde i garderoben vår for å få plass til litt som kommer fra gjesterommet.

Vi har et helt nyoppusset hus, så det er ingenting på den fronten som skal gjøres hvertfall :p men ellers er det jo alt til babyen som skal gjøres klart. Sortering av klær, sengetøy o.l. Må bare få vært på oul først, så jeg vet hva jeg kan bruke fra forrige gang og hva som må kjøpes nytt :) Så skal jeg gjøre om rot-rommet til babyrom(hvor skal jeg gjøre av alt rotet nå da? ;)) utenom det er det sånne småting som å gjøre ferdig dåpsalbumet til jenta mi, og lage minneramma hennes(ramma og innholdet har bare ligget klart i over et år allerede ;)). ellers tror jeg faktisk ikke det er så mye som må gjøres. Jeg tenker jo at jeg har så god tid, og at desember er så langt unna, men tiden går jo så fort!

Nei, ingen liste.. bare ønskeliste :p

Vi skal bygge på huset i høst. Håper søknader går fort, så vi er ganske så ferdig til jul! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hmm, siden jeg fant ut at jeg var gravid har jeg gjort følgende:
- fiksa meg fast jobb
- kjøpt leilighet
- blitt forlovet

De tingene var veldig høyt på to-do-lista :D

Nå har vi flytta inn i ny leilighet, og brukte hele helga på å sette sammen nye møbler fra IKEA. Vi har ikke flyttet ting ut av den gamle leiligheten enda.. Men barnerommet står klart (tomt), og vi har goood tid til å ordne med det fortsatt føler jeg :-) Utrolig deilig å gå fra 40kvm leid 2-roms til 83kvm eid 4-roms med stooor romslig usjenert balkong. \o/

Så fremover blir det å ordne i leiligheten, fikse en del ting. Vi må ha en til leveranse fra IKEA. Det var utrolig herlig å få levert kjempemange møbler på fredag og de bar opp alle sammen de tre etasjene til leiligheten vår (i 32 grader, stakkars folk! de ble klissvåte av svette...). Nå som de har nettbutikk sitter vi hjemme i ro og mak og bestiller. Var én tur på IKEA for å se på ting da, men slapp kø og plukking fra hyller og alt det der. :)

Har ommøbelert stua så det er bedre plass til å ha babyen på gulve i vugge og slikt, å så man kommer litt unna ved ovenen.

Svigerfar har også vært å satt opp trappegelender så vi kan ha trappe grind

Det som skal gjøres

- kjøkkenet skal byttes ut
- barnerom skal males
- ventilasjon på våt rom skal inn
- tørketrommel ska i hus

Det er vel det jeg vet skal skje før ungen kommer :) sikkert endel småting som skjer før den tid også. Men ikke noe som MÅ skje :)

Desember 2014

Bruker App

Uff.. Altfor mye som skal gjøres :P

Har gjort: skiftet vinduer og kledning på tre av veggene på huset
- laget ferdig kjellerstuen
- ryddet ut av gjesterommet
- kjøpt ny bil

Må gjøre :
- skifte kledning og vinduene på siste veggen av huset.
- gjøre ferdig det nye vaskerommet
- flytte storesøster inn på gjesterommet
- gjøre klart babyrommet
- handle inn alt til babyen
- montere sentralstøvsuger .
- male trappen og veggen med til kjelleren

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Pusse opp bad
Sortere og rydde i skuffer og skap
Pusse opp gjesterommet, innrede til barnerom
Handle inn babyting
Finne på noe lurt i forhold til ute boddøra, slik at jeg ikke trenger å dra av meg armene for å åpne den. Hadde vært godt å ha vogna der.
Bake en del brød? :/
Trene med hunden min, gå veeeeldig fint i bånd er målet.

Ja...
-Lage skyvedørsgarderobe med plass til hele familiens klær
-Kjøpe ny bil
-Få avklart jobbsituasjonen min
-Søke om foreldrepenger

Også kosen:-):
- Koseshoppe litt: Litt babytøy etter OUL, en smokk eller to og lammeskinn til vogna.
- Strikke teppe og hentesett
- Vaske og ordne babytøy, sengetøy og vogn fra loftet.
- Også pakke fødebagen da:-) Men det er leeeenge til:-)

- få ferdig kjøkkenet - ikke lenge igjen :)

- pusse opp stua knyttet til kjøkkenet

- legge teppet på soveromsgulvet vårt - liste ferdig

- få jentene på hvert sitt rom igjen, har ligget på samme nå pga oppussing av kjøkken.

- ha en plan for soverom for lille babyen - begynne arbeid på det så snart de andre tingene er ferdig :)

Jente 2010 & 2012 <3

Vi leier.. Så eneste listen eg har e tingene eg må handle til bebis, meg og storesøster :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg er usikker på om jenta som blir 3 i januar skal bytte rom før eller etter lillebror kommer.. Men om vi finner ut det så skal det nye rommet hennes males, en vegg. det er eggehvite mdf plater på alle vegger. Sett på fargen lille prinsesse. På rommet hun har nå som skal bli lillebror sitt skal en vegg males i fargen aladdin. Ellers har vi kjøpt større bil, og det gjenstår kun et soverom i huset som må pusses opp til gjesterom. Vogga skal males hvit, og noe utstyr må handles til lillebror. Vi har bare rosa ting! :p

Prøver å tenke det ordner seg og det som må på plass kommer på plass... Men så har jeg ikke vært i leiligheten vår i Norge siden jul så når jeg kommer der i begynnelsen av aug blir det kansje en to do liste...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er usikker på om jenta som blir 3 i januar skal bytte rom før eller etter lillebror kommer.. Men om vi finner ut det så skal det nye rommet hennes males, en vegg. det er eggehvite mdf plater på alle vegger. Sett på fargen lille prinsesse. På rommet hun har nå som skal bli lillebror sitt skal en vegg males i fargen aladdin. Ellers har vi kjøpt større bil, og det gjenstår kun et soverom i huset som må pusses opp til gjesterom. Vogga skal males hvit, og noe utstyr må handles til lillebror. Vi har bare rosa ting! :p
Hehe, vi også har den rom-problematikken. Storebror som blir 6 nå skal dele med mellomste, da vi trenger et eget rom til baby når han skal sove i sprinkelsenga, slik at han ikke vekker mellomste om han våkner på natten. Er så stor aldersforskjell at jeg tenkte vi skal pusse opp kjellerstuen og lage til et eget lekerom til eldste der. Men vet ikke når vi evt skal begynne på det, og om er best å flytte mellomste før baby trenger sprinkelsenga :p

Hehe, vi også har den rom-problematikken. Storebror som blir 6 nå skal dele med mellomste, da vi trenger et eget rom til baby når han skal sove i sprinkelsenga, slik at han ikke vekker mellomste om han våkner på natten. Er så stor aldersforskjell at jeg tenkte vi skal pusse opp kjellerstuen og lage til et eget lekerom til eldste der. Men vet ikke når vi evt skal begynne på det, og om er best å flytte mellomste før baby trenger sprinkelsenga :p

Jeg er også så usikker der, om hun bør flyttes på rommet nede mtp at hun slipper å bli vekt om natta. Det er to soverom ved siden av hverandre oppe som vi bruker nå, og to nede. Det hun skal få er rett nedenfor trappa.. Men er skeptisk likevel til å ha henne i en annen etg.. Tenker at det sikkert er delte meninger på hvorvidt man skal flytte søsken før eller etter babyen kommer. En stor fordel sånn sett er at rommene blir klare da ;)

Her går det i å rydde ut av skuffer og skap for tiden, kvitte seg med det vi ikke har bruk for og forhåpentligvis frigjøre litt plass på stua :) Jeg er også fult opptatt av å orientere meg i denne jungelen av utstyr vi kommer til å få bruk for og ikke :) Skriver lister på lister med ting som skal gjørest og ting som skal kjøpest :) Jeg tror kontrollfriken i meg har begynt å komme frem for fullt :P

Jeg er helt nater på lister, og lager de veldig detaljert med matrialoversikt, kostnader etc, så jeg skal ikke gjengi hele sulamitten her, hehe. :)
Men i korte trekk:

Full oppussing av det som skal bli barnerom
Kjøpe alle tingene vi trenger til babyen
Ta en roadtrip til Bergen med mannen før vi blir 3

Vi har himla mye arbeid å gjøre på barnerommet, siden det ble fuktskadet sist vinter. Heldigvis elsker jeg å pusse opp! :D

Back
Topp