Hei dere! Jeg blir nektet av klinikken å sette inn 2 blastocyster, lurer på om det er sånn over hele landet, eller om det er andre som får sette inn 2 stk blastocyster?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hadde siste time før innsett (medisinert frys) her i USA i dag. Jeg har tre blastocyster (dag 5) på frys som også har overlevd gentesting. I dag spurte legen om jeg har bestemt meg for hvor mange jeg vil sette inn. Jeg er livredd for tvillinger og spurte hva sjansen er for at blastocystene ikke overlever opptiningen. Hun svarte: "vi fryser ingenting som ikke overlever", "i løpet av mine seks år ved klinikken har det skjedd to ganger". Deretter sa hun: "Det er 40% sjanse for suksess nå når du har 5 dagers blastocyst og tilstrekkelig endometrial lining". Så da har jeg bestemt meg for ett.
Jeg syns bare det er så rart at ikke de vurderer hvor mange innsett man har hatt tidligere. Vi har hatt 7 innsett, dette blir vårt åttende, at ikke de ser at det ikke har gått så mange ganger, å da kanskje setter inn to blastocyster etterhvert. Hvis man har hatt kanskje 12 innsett, så setter de fortsatt ikke inn to.... Det syns jeg er rart..
Var dette i Norge? Du satt inn to blastocyster? Mine er ferske, men har mange på frys. Men får ikke lov å sette inn 2 fryste heller.Jeg skulle veldig gjerne fått tvillinger og satt inn 2 blastocyst. Kun én festet seg. Disse var fryste da, er dine ferske?
Nei, vi hoppet over hele køsystemet i Norge og reiste utenlands. Men min søster har hatt ivf i Norge (Haugesund) og hun fikk satt inn 2 fryste egg. Riktignok 6 år siden..Var dette i Norge? Du satt inn to blastocyster? Mine er ferske, men har mange på frys. Men får ikke lov å sette inn 2 fryste heller.
Skjønner. Hvilket land dro dere til? De setter inn to 2dagers i Norge, men ikke blastocyster. Tror du gjorde lurt i å dra utenlands. Har kjempelyst til det selv, men dette er siste offentlige, så gjør oss ferdige her først før vi evt drar utenlandsNei, vi hoppet over hele køsystemet i Norge og reiste utenlands. Men min søster har hatt ivf i Norge (Haugesund) og hun fikk satt inn 2 fryste egg. Riktignok 6 år siden..
Snakket med klinikk Hausken om det i dag og de sa det var 90% sjanse for at embryoet overlever tiningen!![]()
Jeg aner egentlig ikke. Men Hausken bruker embryoskop, han var hvertfall den første i landet sol begynte å bruke det, usikker på om flere klinikker har det. Men det er hvertfall god overvåkning av eggene, så kanskje de da kan følge bedre med på utviklingen og kan fryse ned egg med bedre kvalitet? Bare ett wild guessOii, så bra! Mener jeg hørte 70-80% hos st.olav. Hva gjør at det er såpass ulikt tro?
Danfert i København setter inn to blastocyster på fryseforsøk, men kun en blastocyst på fersk forsøk. Det var i fjor i hvertfall.Setter de inn 2 blastocyster i Danmark?? Noen som vet? Evt hvor? <33
Tusen takk for svar! Har stresset litt med dette da jeg føler det er det som må til og vi har 13 blastocyster på frys liksom. Men maigaard i dk gjør det heller ikke, bare om man er 40+. Men da skal jeg kontakte danfert også. Tusen hjertelig takk!!! <33Danfert i København setter inn to blastocyster på fryseforsøk, men kun en blastocyst på fersk forsøk. Det var i fjor i hvertfall.
Bare hyggeligTusen takk for svar! Har stresset litt med dette da jeg føler det er det som må til og vi har 13 blastocyster på frys liksom. Men maigaard i dk gjør det heller ikke, bare om man er 40+. Men da skal jeg kontakte danfert også. Tusen hjertelig takk!!! <33
SkjønnerBare hyggelig![]()
Jeg var 38 år når dem sa at de ikke kunne sette inn to ferske blastocyster, men kunne sette to blastocyster på fryseforsøk.
TakkSkjønnerer bittegrann mindre sjans på frys, kanskje derfor de gjør det.. Å gratulerer med barn da!?
![]()