To biler, en bilstol

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Mannen og jeg har hver vår bil, og har akkurat kjøpt ny bilstol til jenta vår. Det er jo ganske dyrt, men den var tungvind å montere i bilen, så vi har ikke lyst til å flytte masse på den, og vi bytter påå hente og bringe til barnehagen o.l. Noen i samme situasjon? Hva gjør dere? Flytter bilstolen fram og tilbake? Bytter på bilene? Kjøper et ekstra sete?

Hvis det lar seg gjøre så kan dere bytte bil. Problemet oppstår hvis en skal levere og den andre skal hente. Har dere ingen bekjente som dere kan kjøpe et brukt sete fra? Eller noen bekjente av noen bekjente? Så lenge man vet at det ikke har vært i kollisjon og isoporen under trekket er helt(kan byttes ut på babyshop) så er det ikke farlig å kjøpe brukt. Det komme vi til å gjøre når vi får oss bil nr 2.

Her jobber samboer på vei til barnehagen. Så når eg leverer, kjører eg innom han på tilbakevegen å bytter bil.

Når han leverer, kjører eg innom på veg for å hente i barnehagen. Funker fint for oss for øyeblikket iallefall. :-)

Vi kommer til å kjøpe en ekstra stol til å ha i arbeidsbilen til samboern, tungvindt å flytte bilstolen hele tiden :)

Vi har to biler, og to Bilstoler. Ble for tungvint å bytte

Ekstra seter. Var utrolig tungvindt å flytte over.

Sent from my iPhone using BV Forum

To biler. 3 småbarn, 6 bilseter!

Tja, bilstoler koster - men for meg er det ikke noe alternativ.

Tungvint å bytte ja. Det er jo mulig å kjøpe et fint brukt sete som ikke er så dyrt slik at man kan ha i begge biler.

To biler, to barn, fire seter. Har litt reisevei til jobb begge to, i motsatt retninger, så å bytte bil var ikke noe alternativ. Prisen på nytt sete er en veldig billig forsikring, hadde ikke kjøpt brukt sete med mindre det var noen jeg kjente veldig godt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Når vi begge begynner å jobbe kommer det til å kjøpes en til stol til reservebilen.

Vi har to bilseter til guttungen, men de er lette også. Kanskje hvis det er base på sete så kan en ha to baser? Er dyrt å kjøpe to stoler, men dersom det blir stress å bytte om hver gang, tror jeg at jeg hadde vurdert å kjøpe et ekstra. Trenge ikke være et dyrt et, kan ha det billige hos den som ikke leverer å henter så ofte.

Vi har to biler, to unger og dem har hvert sitt sete i hver av bilene:) Orker ikke drive å bytte og styre hver gang den ene leverer i bhg og den andre henter f.eks

Jeg ville hatt stol til hver bil hvis dere har hver sin og dere kjører/henter like mye.
Evt bytte bil ved behov om det mest praktisk.

Back
Topp