L
LSS
Guest
Jeg har aldri postet her før og fått beskjed av legen om å holde meg unna ivf-forum, men nå trenger jeg litt støtte her. Jeg er 36 med lav amh og mannen normal/god kvalitet. Etter å ha stått på venteliste i 8 mnd fikk vi endelig starte på Ullevål i august. Lang protokoll med menopur 350. Det ble liten utvikling og ingen modne egg - forsøk avbrutt. Startet opp ny lang protokoll med gonal-f 450. Eggene responderte bedre, med flere store folikler, men fikk bare ut to modne egg. Noen uker før uttak ble samboer innlagt med kraftig mykoplasma-infeksjon, så de kjørte ICSI. Ble likevel oppringt dagen etter med beskjed om at ingen av eggene var befruktet. Det var visst vanskelig å si om det var eggene eller sæden, som viste seg å være betraktelig dårligere kvalitet pga infeksjonen, sin «skyld» at det ikke ble befrukting.
I dag var vi på møte på klinikken der vi fikk beskjed om at vi mest sannsynlig ikke får flere forsøk. Dette kom som et sjokk ettersom vi trodde at vi hadde tre forsøk igjen da de to første ble avbrutt. Grunnen hun oppga var de har prøvd både menopur og gonal-f uten hell, til tross for at legen selv sa at «dette ser jo mye bedre ut en forrige gang» på ultralyd før sist uttak. Vi tryglet og ba og legen lovte å forsøke å overtale de andre legene på «legemøte» neste uke, men ba oss være forberedt på at det kom til å bli nei. Kan det virkelig være sånn at uflaks og sykdom skal gjøre at man blir kastet ut av et løp man egentlig har rett på, for å spare ressurser?
Noen andre som har erfaring med dette?
Vi har allerede booket time hos privatklinikk, men kjenner meg bare uendelig trist og håpløs nå.
I dag var vi på møte på klinikken der vi fikk beskjed om at vi mest sannsynlig ikke får flere forsøk. Dette kom som et sjokk ettersom vi trodde at vi hadde tre forsøk igjen da de to første ble avbrutt. Grunnen hun oppga var de har prøvd både menopur og gonal-f uten hell, til tross for at legen selv sa at «dette ser jo mye bedre ut en forrige gang» på ultralyd før sist uttak. Vi tryglet og ba og legen lovte å forsøke å overtale de andre legene på «legemøte» neste uke, men ba oss være forberedt på at det kom til å bli nei. Kan det virkelig være sånn at uflaks og sykdom skal gjøre at man blir kastet ut av et løp man egentlig har rett på, for å spare ressurser?
Noen andre som har erfaring med dette?
Vi har allerede booket time hos privatklinikk, men kjenner meg bare uendelig trist og håpløs nå.