Tjukkpølser...

lurken

Betatt av forumet
Ungene elsker pølser og potetmos....jeg er lettere pisslei av det[:-]....noen forslag hva jeg kan lage med disse pølsene de absolutt skal ha til middag i dag[8|][;)]

Lag i form: stappe, pølse, bacon og broccoli. Kjempegodt.

Lag en pølsegrategn [;)]

hmm det hørtes godt ut begge to, har dere oppskrifter eller sånn noenlunde info om hva jeg gjør?

Denne kan du også lage med kjøttdeig, og du kan ta ut alt du ikke liker. Jeg har enda ikke møtt noen som ikke elsker det :)

Stek pølsene i små biter, hiv oppi oppskjært løk, sopp. Stek dette sammen og tilfør en boks med tomat (tomatpå boks, den som er litt suppete) og litt tomatpurre.
Legg dette i en ildfast form og ha ost over, lag deretter potetstappe og ta det på toppen, kanskje litt revet ost på toppen, og stek i ovnen til du ser det bobler i kantene :)

Jeg bruker å lage pølsegrateng jeg, lik oppskrift som fiskegrateng bare at man har pølser i istede.. Kjempegodt :)
Koker makaroni, lager hvit saus, skjærer opp pølser og purreløk som jeg blander sammen. Har ost og litt knust kavring på toppen og gratinerer i ovnen i en ildfast form!
Også finens det slike pølsegrateng pakker med en slags tomatsaus på butikken også.. Men den er ikke like god :p

Ellers lager jeg av og til innbakte pølser, ruller de inn i pizzadeig med ketchup og ost. Kjempenamm :)

Og der gikk jeg for å ta opp middagspølser fra fryseren [:D]

Back
Topp