Hønepønemamma
Forumet er livet
Hipp hipp hurra Tjalvegull med 4 år
Tenk for 4 år siden lå mamma på sykehuset og hadde ikke forventet at du skulle komme
så tidlig,badet hjemme var under renovering og pipa borte vekk[:o]. Vannet gikk ved middnatt
og jeg ble helt satt ut så min elskede måtte ringe føde og vi ble bedt om og komme inn.
Ble registrert men sendt hjem igjen pga null rier men fikk beskjed om og komme inn igjen
24 timer senere hvis ingenting var skjedd. Vi dro hjem og mannen la seg mens jeg satt i
tvstua med brus og chessdoodles og tven på(fikk jo ikke sove nå),etter hvert tok riene tak
og rundt 6 om morgningen dro vi inn. Jeg ble satt på belter osv og fikk fødestue men det dabbet
av. Så begynnte aktiviteten igjen og de ville se på åpningen,ja jippi tenkte jeg men den var
2-3 cm[>:],herregud for en nedtur[:(]. Jeg fikk lystgass men til slutt rundt 12-13 skrek jeg etter
epdiural og fikk det etter en stund men da stoppet alt opp men jeg hadde det glimmrende[8D].
Jormor ville måle igjen og hun ble rar i blikket og prøvde liksom og skjerme meg med og hviske
til jormor 2 at det enda var 2-3 cm,da ble jeg forbanna og sa at jeg hørte alt og ville vite det.
Nytt vaktskifte kom og det var nr 3 og ene jordmor der tok afære fort,drypp ble satt for her måtte
det ble gang(mannen min kaldte henn for inga fra helvete[X(]). Riene tok litt til men gikk sent og hun skrudde opp og opp og min mann trodde dryppet skulle eksplodere,de ville ha meg opp og på do
hele tiden men jeg klarte ikke og tisse + var livredd for at ledninger og styr skulle kolappse[X(].
Plutselig kjenner jeg som om jeg må drite rett og slett og da er pressriene i gang kl er da 15.45,
jeg presser og det er helt grusomt,jeg slir ned og klarer ikke og få til skikkelige press og jormødrene+++
andre som er inne drar meg opp,mammen min står ved siden og hjelper til men Tjalve sitter
bomfast. 1 time er gått og jeg gråter av smerte og leger kommer inn og barnesykepleier osv,
min mann har da sagt at noe må gjøres for dette holder vi ikke ut(trodde jeg skulle dø).
Jormor snakker lavt til de andre om at hvis ikke det går snart så må jeg inn på operasjonsbordet,
da plustselig holde 3 stk meg mens jordmor klipper og 2 legger sog over magen og presser Tjalve ut.
Legene tar han med seg og løper,roper på at k kan følge med men springer rett i fra ham[:(].
Jeg ligger der igjen og gråter og forstår ingenting,alle er ute av rommet bare jeg og min mann,
så kommer jormor 1 og 2 inn og beklager hendelsen og forteller at Tjalve er tatt til 3d som
er nyfødt intensiven. Han kom med forhodefødsel og vldig hardt,var blå,hodet helt ødelagt og
veldig kald[:(]. Jeg ble sydd osv og etter mange timer ble jeg trillet først opp på pårørenderom(
rom for de som ikke får ha babyen med seg og har hatt en tøff fødsel),trillet så ned på
3d. Da jeg kom inn bare gråt jeg,i kuvøsen lå lille Tjalve med ledninger og ynket seg,så lite
og sårbart. Han hadde fått smertestillende osv,jeg fikk holde ham og gråt og gråt,noe så nydelig.
Tjlave var 2440 44 cm og 30 ho. Lå inne i 14 dager og Tjalve måtte være på 3d hele tiden(veldig tøfft),
han lå i lys mange ganger,spiste ikke så måtte sonde ham, husker dette var fælt og sitter nå her
og gråter(veldig sterk dette for meg). Vi reiste hjem etter 14 dager igjennom nast,det er et program hvor barnepleier osv kommer hjem til deg annen hver dag og sjekker vekten osv på babyen,sondet ham
enda da. Måtte bo hjemme hos mor og far for alt kaos hjemme med badet osv. De 3 første mnd
var tøffe,måtte veie hele tiden,vekke hver 3 time,pumpe meg osv + Tjalve var så sløv og sovnet ved
maten hele tiden.
Tenk at dette er 4 år siden og i dag er han storebror til Frøya og Brage.
Elsker deg Tjalve over alt på jord

På desember kjæm æ ætter me ein 4-åring å![:)]