Titter innom

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
Jeg har lest og hengt her inne de siste 3 ukene, da det er stor sansynlighet for at vi må gå for prøverør for å få en liten skatt.

Litt om oss: Jeg er 24, mannen 26. Han har barn fra før på 8 år, som vi har 50 prosent til min store glede. Har prøvd i nå 10 mnd, og har sansynligvis tette eggledere. Mannen sine svømmere er fine. Jeg har egg og eggløsning, men svømmerne og egget møtes jo da naturligvis ikke. Får vite mer om veien videre iløpet av mnd. Vi bor i Akershus, og sånn jeg har lest meg opp lønner det seg å velge Porsgrunn sånn ventemessig for oss. Litt reisevei er verdt det, istedenfor å måtte vente en evighet.

Jeg har lest dagbøkene deres opp og ned, og blir så glad for at det løser seg for de aller fleste til slutt. Og jeg lurer på ALT! Er det noe som vil fortelle om seg selv, og deres vei til en eventuell spire/baby? hvilken klinikk valgte dere og hvorfor? Ventetid til forsamtale, og når var første innsett? Det hadde jeg satt veldig pris på :)

Hei, velkommen til oss :)

Jeg er 36, mannen er 40. Han har også et barn fra før, ikke jeg. Så problemet ligger hos meg. Jeg fikk påvist en tett eggleder vha kikkehullsoperasjon. Vi hører til i Porsgrunn, har vært fornøyde med dem så langt. Fra legen sendte henvising til vi fikk time i Porsgrunn gikk det 2mnd. Behandlingen kunne jeg starte på uken etter :D

Jeg har hatt ett egguttak. Jeg gikk på nesespray (Synarela) som skal blokkere egne hormoner i ca 14 dager, deretter tok jeg sprøyter (Menopur) i 10 dager, Menopur modner eggene, så tok jeg en eggløsningsprøyte (Ovitrelle) som skal gjøre at eggene slipper, to dager etter det så var det uttak :D, to dager etter det igjen så var det innsett, og ett egg ble fryst ned. Jeg ble gravid, men mistet dessverre.

Nå venter jeg på menstrasjon deretter eggløsning for å sette inn neste egg ved naturlig syklus.

Jeg syns dette har gått over all forventning :) Jeg grudde meg fælt! Jeg syns det hele virket veldig skummel og klinisk. Jeg sleit også en del med å tenke dårlig om meg selv, jeg er ikke en ekte kvinne.... mannen har fått til dette med noen andre.... skal ikke barnet vårt bli til på naturlig måte... er det kanskje ikke meningen at jeg skal bli mamma.

Huff, men sånn må vi ikke tenke! Tenke så ønsket disse babyene er <3

Hei, velkommen til oss :)

Jeg er 36, mannen er 40. Han har også et barn fra før, ikke jeg. Så problemet ligger hos meg. Jeg fikk påvist en tett eggleder vha kikkehullsoperasjon. Vi hører til i Porsgrunn, har vært fornøyde med dem så langt. Fra legen sendte henvising til vi fikk time i Porsgrunn gikk det 2mnd. Behandlingen kunne jeg starte på uken etter :D

Jeg har hatt ett egguttak. Jeg gikk på nesespray (Synarela) som skal blokkere egne hormoner i ca 14 dager, deretter tok jeg sprøyter (Menopur) i 10 dager, Menopur modner eggene, så tok jeg en eggløsningsprøyte (Ovitrelle) som skal gjøre at eggene slipper, to dager etter det så var det uttak :D, to dager etter det igjen så var det innsett, og ett egg ble fryst ned. Jeg ble gravid, men mistet dessverre.

Nå venter jeg på menstrasjon deretter eggløsning for å sette inn neste egg ved naturlig syklus.

Jeg syns dette har gått over all forventning :) Jeg grudde meg fælt! Jeg syns det hele virket veldig skummel og klinisk. Jeg sleit også en del med å tenke dårlig om meg selv, jeg er ikke en ekte kvinne.... mannen har fått til dette med noen andre.... skal ikke barnet vårt bli til på naturlig måte... er det kanskje ikke meningen at jeg skal bli mamma.

Huff, men sånn må vi ikke tenke! Tenke så ønsket disse babyene er <3
Tusen takk for langt og utfyllende svar! Godt du kom igjen så fort og er fornøyd med Porsgrunn! Lei meg for at dere mistet, håper den sitter nestegang ❤

Sliter også litt med tanken om at jeg ikke klarer å bli gravid, at problemet er hos meg. At jeg må dra mannen igjennom dette, og han som egentlig var ferdig med barn før han møtte meg. Men han er kjempe støttende og med, så han tenker ikke sånn han, selfølgelig. Tenk så ønsket den babyen blir, som vi har kjempet så hardt for å få. Kan virkelig ikke vente. Gleder meg så innmari! Vil bare igang med en gang, men må på hsg røntgen først. Bare håper vi får tid denne syklusen, og ikke må vente til neste. Vil bare få svar og henvisning så fort som mulig.

Ble dere forresten henvist av gyn eller lege? Min fastlege har Null oversikt på prøvingen vår, så mest naturlig med gyn, kanskje?

Vel. Her var vi henholdsvis 21 og 26 når kabalen begynte å rulle.

Her var det vel oss begge to som var "problemet" Eg har pcos og mannen dårlige svømmere. Vi ble henvist før sommeren 2014. Fikk time i september (klinikken holder sommerstengt hele juli) og hormonstart i NOV 2014. Husker ikje hvilke medisiner eg gikk på, men det va to ulike sprøytetyper før egguttak 21.nov. Fikk satt inn egg 23.11 og 03 DES 2014 viste blodprøve positivt svar. Gikk på progesteronstøtte (gel til å ha oppi Hufsa en stund fra og med innsett og til litt forbi positiv test.) Glemt alt samma eg.

Fikk også 2 eskimoer, og skal på innsett i naturlig syklus i mars. Da blir det ingen hormoner i forkant.

Hører til stolavs.

Velkommen hit

Hører til Akershus og fått henvisning til Porsgrunn. Sendte time i slutten av Desember Og har fått time i begynnelsen av Mai

Jeg er 27 og mannen er 28. Her er det jeg som har et barn fra før og han som er årsaken til at vi må gjennom ICSI. Men vi har ei datter sammen som blir 2 år om 1 mnd. Hun ble til på første ICSI-forsøk:) Søskenforsøk skulle vise seg å være vanskeligere, men det gjelder å ikke gi opp! Veldig fornøyd i Porsgrunn:D

Tusen takk for langt og utfyllende svar! Godt du kom igjen så fort og er fornøyd med Porsgrunn! Lei meg for at dere mistet, håper den sitter nestegang [emoji173]

Sliter også litt med tanken om at jeg ikke klarer å bli gravid, at problemet er hos meg. At jeg må dra mannen igjennom dette, og han som egentlig var ferdig med barn før han møtte meg. Men han er kjempe støttende og med, så han tenker ikke sånn han, selfølgelig. Tenk så ønsket den babyen blir, som vi har kjempet så hardt for å få. Kan virkelig ikke vente. Gleder meg så innmari! Vil bare igang med en gang, men må på hsg røntgen først. Bare håper vi får tid denne syklusen, og ikke må vente til neste. Vil bare få svar og henvisning så fort som mulig.

Ble dere forresten henvist av gyn eller lege? Min fastlege har Null oversikt på prøvingen vår, så mest naturlig med gyn, kanskje?

Da jeg mistenkte at noe var galt gikk til min fastlege som sendte meg videre til gynekolog, virket ikke som fastlegen hadde så veldig mye å tilby, gynekologen sendte søknaden til Porsgrunn og IVF. Jeg kunne nok gått direkte til gyn.

Støttende mannfolk er de beste :D Min er også det, han blir minst like lei seg / glad som meg under oppturene og nedturene vi har gått igjennom. Men jeg merker at han er ikke 1000% fokusert på prosessen slik som jeg er. Jeg klarer ikke tenke på stort annet. Han et litt flinkere til å klare å leve samtidig.

Håper det går raskt med henvisning for deg :)

Hei, jeg fikk beskjed i går om at prøverør kanskje er aktuelt for oss også. Vi har vært uten prevensjon i snart 6 år, og etter drøyt 9 mnd aktiv prøving har jeg ikke hatt noen positive tester. Vi er forøvrig 28 og 30 år. :)

Nå prøver vi i 5 mnd til, og dersom ikke noe har skjedd til juni, drar vi sammen til gyn og setter igang en prosess. For meg er det naturlig å forholde meg til gyn, da hun er den som sitter på kompetansen.

Jeg har jo skrevet til deg litt tidligere her inne,så skal ikke bruke mye tid på å fortelle min historie. Vi har prøvd i 3 år, litt over 1 år på ivf. Porsgrunn gjorde meg gravid nå og de er veldig gode. Tenk at dette er nå virkelig det starter,nå skal du bli gravid, og det med gode sjanser!! :D sånn jeg prøvde å tenke, nå hadde jeg virkelig sjansen :)

Masse lykke til, skal heie masse på deg!! [emoji173]

Vel. Her var vi henholdsvis 21 og 26 når kabalen begynte å rulle.

Her var det vel oss begge to som var "problemet" Eg har pcos og mannen dårlige svømmere. Vi ble henvist før sommeren 2014. Fikk time i september (klinikken holder sommerstengt hele juli) og hormonstart i NOV 2014. Husker ikje hvilke medisiner eg gikk på, men det va to ulike sprøytetyper før egguttak 21.nov. Fikk satt inn egg 23.11 og 03 DES 2014 viste blodprøve positivt svar. Gikk på progesteronstøtte (gel til å ha oppi Hufsa en stund fra og med innsett og til litt forbi positiv test.) Glemt alt samma eg.

Fikk også 2 eskimoer, og skal på innsett i naturlig syklus i mars. Da blir det ingen hormoner i forkant.

Hører til stolavs.

Velkommen hit
Takk for at du deler. Holdt på siden 2014 ja, hvordan går det så langt? Mange forsøk, eller har du blitt gravid? :)

Hører til Akershus og fått henvisning til Porsgrunn. Sendte time i slutten av Desember Og har fått time i begynnelsen av Mai
Hei! Det var jo VELDIG lang ventetid igjen da, er det kriterier for hvor i rekka man blir plassert på en måte? Ønsker deg masse lykke til hvertfall :)

Da jeg mistenkte at noe var galt gikk til min fastlege som sendte meg videre til gynekolog, virket ikke som fastlegen hadde så veldig mye å tilby, gynekologen sendte søknaden til Porsgrunn og IVF. Jeg kunne nok gått direkte til gyn.

Støttende mannfolk er de beste :D Min er også det, han blir minst like lei seg / glad som meg under oppturene og nedturene vi har gått igjennom. Men jeg merker at han er ikke 1000% fokusert på prosessen slik som jeg er. Jeg klarer ikke tenke på stort annet. Han et litt flinkere til å klare å leve samtidig.

Håper det går raskt med henvisning for deg :)
Godt med støtte <3 Ønsker deg masse lykke til videre, skal følge deg i dagboken din!

Jeg har jo skrevet til deg litt tidligere her inne,så skal ikke bruke mye tid på å fortelle min historie. Vi har prøvd i 3 år, litt over 1 år på ivf. Porsgrunn gjorde meg gravid nå og de er veldig gode. Tenk at dette er nå virkelig det starter,nå skal du bli gravid, og det med gode sjanser!! :D sånn jeg prøvde å tenke, nå hadde jeg virkelig sjansen :)

Masse lykke til, skal heie masse på deg!! [emoji173]
Tusen takk, så hyggelig at du legger igjen spor rundt om kring! <3 kos deg med graviditet, vel fortjent!

Jeg er også i Porsgrunn og er veldig fornøyd med opplegget der. De tar hensyn til våre ønsker og selv om de er en offentlig klinikk har jeg sjelden følt meg som et produkt på samlebånd.
Har dessverre ingen suksesshistorie å komme derfra med enda.. Har vært i Porsgrunn siden desember 2015. Vi fikk time etter ca to mnd med venting. Ikke lenge mao.
Prøvde AIH flere ganger først og hadde første IVF sommeren 2016. Jeg har vært gravid fire ganger siden jeg begynte reisen vår i Porsgrunn, så de har da gjort meg gravid. Problemet ligger ikke der.. Men vi får masse utredning og føler oss godt ivaretatt :)

Dere har nok gode forutsetninger for å lykkes ettersom det "bare" er litt tette rør hos deg. Antageligvis er det da ingenting i veien med din evne til å bære frem barn :) Du trenger bare litt hjelp forbi en stengt vei ;)
Dette går nok fint :)

Jada, ble gravid på første forsøk og fødte en datter i aug15. Søskenforsøk no. ;) Så for min del e eg veldig fornøyd med hele prosessen.
Det er godt å høre! Lykke til med søskenforsøk! :)

Back
Topp