Tisselakenet

LSførstegangs

Glad i forumet
Har dere tisselakenet på madrassen under bomullakenet alltid? Mannen tenkte på det med luft og sirkulasjon i madrassen og rundt bebi.. Fordi det tisselakenet har jo plast på ene siden.. som om vi skulle hatt latexlaken i vår seng :-P blir tett?

Vi har latexlaken i vår seng. Blir ikke tett sånn sett men var uvant i begynnelsen :)

Her tisselaken på i senga hennes men bare midt i, det dekker under stumpen og opp til midt på rygg og til knær :)

Jeg har ikke tisselaken på.. Syntes det at god madrass og poenget med luftsirkulasjon blir litt borte da.. Kjøpte et slik laken som puster på babyshop.. Til å ha i vogna når han var baby.. Var egentlig unødvendig.. Har ikke hatt store uhell forløpig. Har en tynn overmadrass jeg heller vasker da. Ser heller at tisselaken blir aktuelt for oss ved bleieslutt:)

Hadde ikke behov for tisselaken vi heller. På Kid kjøpte jeg en tynn overmadrass, som har tisselaken oppå man kan ta av. Har bare brukt den overmadrassen på senga. Fra ca. halvannet år har jeg hatt på tisselakenet, men da under overmadrassen, da det blir så klamt og ekkelt å ligge på. Hatt et par bleielekkasjer. ;)

Vi begynte med tisselaken da vi sluttet med bleie på natta. Vi har fra IKEA, og de sier at det puster og ikke stenger for sirkulasjonen.

Har ikke tisselaken på, og brukte det heller aldri med storesøster. Bleiene holdt det inne, faktisk :)

Bruker vanntett madrassbeskytter vi, fra IKEA. Har aldri tenkt på sirkulasjon i madrassen :-0

DA vi brukte tisselaken hadde jeg alltid en tynn overmadrass eller dyne over slik at det ikke skulle bli klamt å ligge på :)

Jeg har tisselaken på senga til lillebror, han gulper så mye at jeg har valget mellom tisselaken eller våt overmadrass og da våt madrass når overmadrass er til vask/tørk.

Har alltid hatt tisselaken under en tynn overmadrass.
Har opplevd skikkelige spyrunder der tisselaken og faktisk håndklær under og rundt madrass har reddet madrassen ;-)

Både eldste og vi har vanntett madrassbeskytter fra IKEA på våre senger, og det har reddet senga vår flere ganger ;-)

Vi bruker tisselaken i alt vi eier til barna. Men så er mannen min mye eldre enn sine søsken og har de behov for å låne noe så er det fint hvis de slipper å rense absolutt alt. Men vi har allerede misfarget ett tisselaken. Min datter var flaske barn og da blir den flaska fort med i senga. Greit at alle de flekkene ikke er på madrassene osv.

Vi har brukt metervare tisselaken fra princess. Bruker det også som underlag når de maler.

Jeg bytter på, akkurat pga det du skriver, har kjøpt sånn engangs lapper på helsekost (sånne som man fr på sykehuset) som jeg bytter med noen ganger, i mitt hode puster de bedre :)

Trådstarter tenkte vel mest på baby og fare for krybbedød? Eller har jeg misforstått? Er jo ikke farlig for større barn. :)

Trådstarter tenkte vel mest på baby og fare for krybbedød? Eller har jeg misforstått? Er jo ikke farlig for større barn. :)

Haha, ikke rart jeg ble forvirret da ^^
Da kan jeg si at vi brukte tisselaken av og til bare, men da på lakenet. Tenkte ikke over at det kanskje ikke var lurt. Får se hva dere andre svarer.

Vi har tisselaken under overmadrassen. Overmadrassen er enkel å slenge i vaskemaskin, er verre med madrassen så den vil jeg beskytte.

Har tisselaken under vanlig laken, men det er fordi de ikke dekker hele madrassen. Har et tisselaken som er strech i og dekker hele madrassen -det er ikke så stivt og tykt så det bruker jeg alene

Back
Topp