Tisselaken

carinasverden

Forumet er livet
Dette spm er mest til folk som har barn fra før av, pga erfaring.

Er det viktig å ha tisselaken i sprinkelsenga?
Vi har madrass og overmadrass så man kan jo selvsagt vaske overmadrassen og bleiene nå om dagen er jo ganske gode med tanke å om de lekker osv. men jeg vet jo at de kan lekke uansett.
Jeg tenker at hvis det er snakk om at de lekker veldig sjeldent eller nesten aldri så gidder jeg ikke å kjøpe tisselaken for da vasker jeg bare overmadrassen de gangene, men hvis de derimot lekker ofte så er det vel greit å ha et tisselaken der.
(Jeg vil tro at det er individuelt også, men hva er deres erfaring?)
På forhånd takk for svar[:D]

bra du spurte, for jeg funderer på det samme [:)]

Jeg hadde tisselaken på madrassen, så overmadrassen, og så vanlig laken. Da trengte jeg ikke vakse tisse lakenet så mye, også var jeg sikret om noe skulle gå gjennom overmadrassen.

Snuppa bruker tøybleier, så er sjelden lekkasjer her i huset, men har hatt omgangssjuka et par omganger, da var tisselakenet VELDIG greit å ha... Har Madrass, overmadrass, tisselaken, så vanlig laken oppå der igjen. Bytter stort sett bare det vanlige lakenet, så har bare to tisselaken.

Jeg brukte tisselaken under.. det var ikke så ofte det egentlig var bruk for det, men var veeeeldig takknemlig de gangene det først var lekasje[:D]

(husfrua) Det er kjekt å ha ett tisselaken, for det hender det skjer uhell ganske ofte.. [8D] Jeg synes i allfall at det var veldig kjekt å ha til 1.mann! [:D]

Hm.. Vi har kjøpt et slags trekk som er både tisselaken og overmadrass. Lurer på om jeg kanskje bør kjøpe ett til så jeg kan bytte på.

Vi hadde veldig behov for tisselaken. Den første tiden tisset han gjennom alt om natten, selv om vi byttet på han på natten. (Var rimelig frustrerendes.)

Senere er det greit å ha det når det er spying eller gulping på gang feks, skjer det på natten er det SÅ praktisk å bare kunne ta av det lakenet, og så er sengen klar til å sove i igjen.

sniker litt, ikke bare lekkasjer fra bleia som kan skje egentlig og det merka vi her da snuppa gulpa masse da hu var lita og her for litt siden nå så begynte hu å spy, så jeg synes det var praktisk å slippe å vaske madrassen gitt[;)]

takk for mange gode svar[:)]
Virker som det blir til at jeg kjøper et da[8D]

Nei, jeg ville ikke brukt tisselaken på daglig basis overhodet. Vanlig tisselaken puster ikke, og å legge babyen på underlag som ikke puster, er en kjent faktor som øker sjansen for krybbedød. Er ikke madrassen man skal være redd for, men ungen. Fins pustende underlag som f.eks Drykid man kan bruke i stedet, da. [:)] 

Har ikke brukt tisselakenet mye, syntes det ble for tett og stivt i senga, men brukte overmadrass. Hadde heller et par overmadrasser/madrassbeskyttere tilgjengelig, slik at når ett var på vask, så kunne jeg bruke det andre. Men det kommer kanskje litt an på om du har kjøpt en superdyr madrass, da ville jeg muligens ha hatt tisselaken under overmadrassen. Har kjøpt tisselaken selv nå på princess for å se om de var mykere, så mulig det blir mere brukt denne gangen.

greit å ha noen ekstra overmadrasser bare da. er jo ikke no stress å kaste dem i vaskemaskinen for de er jo forholdsvis tynne[:D] Så kan jeg heller få tisselaken når hun skal avvennes med nattbleie om noen år[8D]

jeg jobber i helsevesen- og derfra har jeg skaffet sånn engangs underlag for å ha under lakenet.. De er geniale å ha vis vannet skulle gå, for å ha dem på bilsetet på vei til sykehuset, jeg erfarte forrige gang at de kom godt med [;)] å ha dem på bilsetet- og jeg har allerede lagt en under lakenet mitt på senga - i tilfelle vannet mitt skulle gå- mens jeg ligger, for vannet mitt gikk rundt klokka 7 på morningen mens jeg lå på senga 1. gang- og siden jeg hadde den underlaget slapp jeg en klisset seng ;) og en klisset bilsete heueh

ORIGINAL: Hilly77

jeg jobber i helsevesen- og derfra har jeg skaffet sånn engangs underlag for å ha under lakenet.. De er geniale å ha vis vannet skulle gå, for å ha dem på bilsetet på vei til sykehuset, jeg erfarte forrige gang at de kom godt med [;)] å ha dem på bilsetet- og jeg har allerede lagt en under lakenet mitt på senga - i tilfelle vannet mitt skulle gå- mens jeg ligger, for vannet mitt gikk rundt klokka 7 på morningen mens jeg lå på senga 1. gang- og siden jeg hadde den underlaget slapp jeg en klisset seng ;) og en klisset bilsete heueh

smart[:)] tror jeg skal få meg noen sånne da[8D] siden senga vår er helt ny så er det greit at det ikke blir vått og klissete over alt hvis vannet mitt går, eller puppene mine lekker[:D]

Back
Topp