Tisselaken

champagnepiken

Elsker forumet
Hei![:D]

Jeg stiller nå et teit spm, men jeg lurer på om jeg må ha laken over tisselakenet jeg?
Jeg har kjøpt tisselaken som er 70x100, og dekker vuggemadrassen. Må jeg da ha noe bomullslaken over eller hvordan er det man benytter dette?

Jeg har tisselaken, og kommer til å ha laken over der.

til gutten min bruker eg tisselaken under en tynn overmadrass som kan vaskes i maskin også..bare sånn at det hvertfall beskytter madrassen!=) eg ville brukt laken over;)

Tisselaken skal vel ligge under lakenet, sånn at det holder seg der. Bare husk at det ikke må dekke hodedelen pga da kan barnet kveles.
Jeg har nå midlertidig lagt tisselakenet under meg selv i sengen jeg, i tillfelle vannet skal gå mens jeg ligger i sengen så slipper jeg å grise til hele sengen =P. Alt slags rare påfunn man får når man er gravid =P.

ORIGINAL: Spent24

laken over[:)]

ORIGINAL: Challa86

Tisselaken skal vel ligge under lakenet, sånn at det holder seg der. Bare husk at det ikke må dekke hodedelen pga da kan barnet kveles.
Jeg har nå midlertidig lagt tisselakenet under meg selv i sengen jeg, i tillfelle vannet skal gå mens jeg ligger i sengen så slipper jeg å grise til hele sengen =P. Alt slags rare påfunn man får når man er gravid =P.

Ja stemmer at det ikke skal være noe under hodet ja...det skal jeg huske på:D Takk for påminnelsen! Og takk for tipset...jammen lurt å ha i senga også! Man vet aldri når og om vannet går i senga:)

ORIGINAL: Sorland

Men har hørt så mye motsigende ang disse tisselaknene..Noen sier nei det blir for varmt og klamt ovs..Men hun skal jo også ha saueskinn eller ullovermadrass oppi der og..Dere med unger fra før,hva er deres erfaringer?

tisselaken skal ikke dekke den delen av sengen som hodet er i , for å hindre kvelning. Legges fra brystområdet og nedover, og laken over.

ORIGINAL: elis

Back
Topp