Tisselaken?

...... vet ikke?? Hørte om dette først igår jeg, da min høy- gravide venninne fortalte at hun hadde kjøpt. Visstnok ganske lurt hvis man vil unngå å drive å vaske på madrassene....
Men jeg har også kjøpt en liten overmadrass, så tenkte kansje at det ikke var allverdens problem å hive den i maskina en gang i blant..

For dere med barn fra før av, er det ofte det skjer da? At babyen tisser igjennom og i senga mener jeg??

av erfaring så lekker de små mye den første tiden, så tisselaken er virkelig og anbefale.
er også og anbefale hvis babyen ligger på skumgummi madrass, for den gir fra seg gasser når den blir våt som ikke er bra for noen.

jeg vil no si at det er mer hygienisk og bruke tisselaken enn ikke og bruke det, men det er min mening[:)]

Ja, skal bruke det i senga, ikke i vogna, der ser jeg ikke helt behovet for det..(har heller en gulpeklut under hodet for å beskytte mot gulp den første tiden)  emma ligger enda med tisselaken i tilfelle lekkasje.. kjipt å ødelegge madrassen, når det er så billig å være på den sikre siden [;)]

Hvet ikke jeg, vi kjøpte noen tisselaken og brukte til Lillegull men har ikke vært så mye i bruk, sjeldent hatt behov for det...

Derimot er det kjekt om det først skjer noe da[;)] 

Kommer i alle fall ikke til å kjøpe nye, men mulig det blir behov for å bruke de vi har fra før av..

Vi viste ikke om vi skulle ha det, men fikk et av svigermor så kommer nok til å bruke det i senga da[:)] litt kjipt hvis madrassen blir ødelagt ja

Nei jeg blir nok ikke i utgangspunktet å bruke det.
Syns det blir så klamt og ekkelt.

Men får jeg en baby som lekker MYE eller gulper MYE så blir jeg nok å vurdere det for å slippe å vaske madrassen hele tiden....

3 åringen hadde svært få uhell. Tror jeg vaska madrassen 2 ganger på 2 år pga lekkasje.... Så da var det ikke behov for det.
Hadde det på i begynnelsen men da ble han skikkelig klam om natta og ble kald fordi han ble klam....

ORIGINAL: tiddelibim

Men får jeg en baby som lekker MYE eller gulper MYE så blir jeg nok å vurdere det for å slippe å vaske madrassen hele tiden....

3 åringen hadde svært få uhell. Tror jeg vaska madrassen 2 ganger på 2 år pga lekkasje.... Så da var det ikke behov for det.
Hadde det på i begynnelsen men da ble han skikkelig klam om natta og ble kald fordi han ble klam....

Har det under laken og da er det ikke noe problem.. [;)]

Ja absolutt. Ihvertfall i senga.. Kjøper tisselaken som er formsydd og ser ut som et vanlig stretchlaken, fra princess [:D] Myyye bedre en de store bitene man selv må klippe til og legge til.

ORIGINAL: Camilla_81

Har det under laken og da er det ikke noe problem.. [;)]

Hadde det jo selvfølgelig under lakenet!
Kunne ikke fallt meg inn å ikke ha laken over....

Hadde faktisk håndkle mellom også i tillegg til laken, men det hjalp heller ikke....

Har kjøpt tisselaken,madrassbeskytter og overmadrass til sengen.. så her kan ungen bare lekke uten at det går i madrassen:p

Men har ikke kjøpt noe til vognen..

Det er dette jeg lurer litt på, om det blir veldig klamt... Eller om de kan snu seg rundt og få problemer med å puste ned i plastikken. Hørte en dame påstå det, men kan ikke skjønne at det skulle være så stort problem...[8|]

ORIGINAL: Baby i magen

Det er dette jeg lurer litt på, om det blir veldig klamt... Eller om de kan snu seg rundt og få problemer med å puste ned i plastikken. Hørte en dame påstå det, men kan ikke skjønne at det skulle være så stort problem...[8|]

Ja det kan også skje. Babyen kan ikke puste gjennom plastikk.

Nå bruker vi safe da så baby kan ikke snu seg på mage uansett...

3 åringen min er en veldig varm unge da. Og blir fort klam pga det. Ikke alle som er som han....

Trenger jo ikke ha tisselaken under hodedelen heller. Kan jo ha det kun under rumpa...

Jeg har forstått det sånn at tisselakenet bare skal ligge under rumpa fordi det er viktig at babyens "underlag" puster, men det går jo ikke med de laknenen fra princess. Har derfor kjøpt på sparkjøp, men synes disse virker klammere[8|], men da bestemmer man jo plasering selv[8|] hum... skal ikke være lett nei[8D]

Vi har ett, men vet ikke om vi komme til å bruke det. Har overmadrass og har tenkt at det bare er til å vaske den. Men vi får se hva behovet blir når han kommer [:)]

Vi har alltid brukt tisselaken i senga til snuppa. Da hun var baby kunne vi finne henne med vaat baesj fra topp til taa fordi det hadde lekt ut av bleien hennes og det hjalp ikke aa skifte bleiemerke en gang. Da var vi glad vi hadde tisselaken for den greia er ikke saa lett aa vaske ut av klaer og slikt.
Naa er hun snart 5 aar og ligger fremdeles med tisselaken, takk og pris for de sier naa jeg spesielt naa i morges da hun igjen hadde tisset i senga.
I babysenga ligger det allerede ett tisselaken under lakenet. Har kjoept helt nye tisselaken til babyen og mamma skulle vist sende enda flere som hun hadde kjoept. Ikke at babyen kommer til aa ligge direkte paa lakenet i begynnelsen, kommer nemlig til aa ha lammeskinn i senga de foerste maanedene tror jeg. Snuppa sov alltid best med lammeskinn i senga, noe hun desverre gjorde alt for sjelden siden vi hadde problemer med aa holde henne ren om natta.

Back
Topp