Tisselaken

MaiMor19

Forelsket i forumet
Vi har tenkt til å ha tisselaken på dobbeltsenga vår i tillegg til i babyen sin seng og vogn. Til babyseng og vogn har vi allerede kjøpt, men vår seng gjenstår fortsatt. Vi har en vanlig dobbeltseng med rammemadrass i str 180x200.

Hvor har du/dere kjøpt tisselaken? Kan du anbefale det? Og hvor mange trenger man egentlig?

Vi bor langt unna Ikea, så og reise dit bare for å handle billig laken føles litt bortkasta.
 
Kjøp engangs på apoteket da vel? De kan brukes lenge de om de ikke blir tisset på før de blir rufsete. Samme type som brukes hos eldre mennesker på sykehjem. Finnes i forskjellige størrelser.
 
Vi har tenkt til å ha tisselaken på dobbeltsenga vår i tillegg til i babyen sin seng og vogn. Til babyseng og vogn har vi allerede kjøpt, men vår seng gjenstår fortsatt. Vi har en vanlig dobbeltseng med rammemadrass i str 180x200.

Hvor har du/dere kjøpt tisselaken? Kan du anbefale det? Og hvor mange trenger man egentlig?

Vi bor langt unna Ikea, så og reise dit bare for å handle billig laken føles litt bortkasta.
Jysk. Men husk å ha madrassbeskytter oppå. Ikke anbefalt å ha tisselaken i seng hos baby pga fare for krybbedød. Ville heller kjøpt god madrassbeskytter.
 
Jeg har berget fint med en tynn overmadrass på senga til småen. Fikk høre fra et par mødre at tisselaken gjør det veldig klamt.
I etterpåklokskapens navn hadde det vært greit med to overmadrasser til småen forsåvidt, vaske en, bruke en, men det har gådd helt fint. Har vel måttet vaske trekket til madrassen to eller tre ganger på 18 mnd.
Tenker å hive overmadrassen i senga vår etter at nr 2 er ferdig ammet, for da er den uansett moden for utskifting.
 
Finnes det noe hel dekkene til dobbelt senga? Det vil jo dekke amming og styrtblødningene.
 
Vi var faktisk å kjøpte tisselaken i går. Har IKEA rett borti veien så lite tips om andre steder. Virket hvertfall veldig greit det vi kjøpte der :)
 
Vi har tenkt til å ha tisselaken på dobbeltsenga vår i tillegg til i babyen sin seng og vogn. Til babyseng og vogn har vi allerede kjøpt, men vår seng gjenstår fortsatt. Vi har en vanlig dobbeltseng med rammemadrass i str 180x200.

Hvor har du/dere kjøpt tisselaken? Kan du anbefale det? Og hvor mange trenger man egentlig?

Vi bor langt unna Ikea, så og reise dit bare for å handle billig laken føles litt bortkasta.
I min erfaring er det steike dyrt på andre steder enn IKEA. Hva med å bestille fra IKEA på nett?
 
Vi har et på dobbeltsenga som jeg mener at jeg kjøpte på Princess når vi fikk forrige barn. Vet at noen synes det er klamt å sove på, men for min del ( som har altfor mye melk og lekker mye om natta) er det redningen! Merker ikke noe til at det er klamt jeg..
Vi har bare hatt et tisselaken og vasket dette 1 gang i uka cirka. Skifter uansett det som ligger over, oftere...
 
Jeg ville hverken hatt i senga eller i vogna til mini pga faren for krybbedød, står på lub sine hjemmesider :)
 
Jeg ville hverken hatt i senga eller i vogna til mini pga faren for krybbedød, står på lub sine hjemmesider :)
Nå er dette en tråd om tisselaken til voksensengen da, med tanke på vannavgang, melkelekasje og andre lekkasjer etter fødsel :)
 
Da ville jeg kjøpt engangslaken på apoteket :) legg de og i sofaen! Snakker dessverre av erfaring!
Finnes tisselaken til voksenseng så lurt å kjøpe det til sengen da blir det ikke krøllete :) Men er sikkert lurt med engangs i sofaen eller sånne kladder :)
 
Jeg blir svett og klam av tisselaken, så jeg liker kladd under lakenet i tilfelle vannavgang (for da har jeg det kun i den sonen, så resten av kroppen slipper å ligge på plast). Har det ikke enda da, tar det bare på slutten. Fungerte fint for meg sist, jeg er altfor stor og immobil til å krølle det. Kjekt med en pakke kladder uansett, så man kan ha i sofaen, spisestolen og bilsete også. :p

Etter fødsel vil jeg ikke ha noe sånt i senga pga. risiko for krybbedød, og jeg vet at nattamming kan ende med samsoving her. Jeg putter bleier i amme-BH'en så slipper jeg lekkasje i senga. Jeg la også et tynt håndkle under lakenet i puppesonen min sist, i tilfelle gris ved liggende amming. Håndkle klarer baby å puste gjennom. :) Jeg hadde også en gulpeklut under hodet til babyen så eventuelt smågulp/mini-lekkasje ved liggende amming havnet bare på gulpekluten. Hadde en liten bunke med rene gulpekluter på nattbordet.

Jeg har ikke tisselaken i krybbe, vogn eller sprinkelseng pga. risiko for krybbedød.

Så vi har ikke tisselaken her i huset. :p
 
Last edited:
Finnes tisselaken til voksenseng så lurt å kjøpe det til sengen da blir det ikke krøllete :) Men er sikkert lurt med engangs i sofaen eller sånne kladder :)

Jeg hadde aldri utfordringer med engangstisselaken sist, krøllet seg fint lite :) MEN jeg valgte også å ha håndkle under oss når vi ammet på natt i tilfelle melkesøl, det skiftet jeg hver natt og vasket, litt enklere enn alt det andre, men alt handler om preferanser og hva mann liker selv :)
 
Jeg hadde aldri utfordringer med engangstisselaken sist, krøllet seg fint lite :) MEN jeg valgte også å ha håndkle under oss når vi ammet på natt i tilfelle melkesøl, det skiftet jeg hver natt og vasket, litt enklere enn alt det andre, men alt handler om preferanser og hva mann liker selv :)
Hånkle hadde ikke holdt her, lakk melk som en sil på natten, hadde en ull tights brettet i 8 lag over puppene under klærene og denne og hele sengen var søkk våt hver morgen :)
 
Hånkle hadde ikke holdt her, lakk melk som en sil på natten, hadde en ull tights brettet i 8 lag over puppene under klærene og denne og hele sengen var søkk våt hver morgen :)

Såpass ja :eek: jeg sov som regel med en bleie på hver pupp på natt frem til det stabiliserte seg jeg :hilarious: d funket fjell innom bh’n!
 
Såpass ja :eek: jeg sov som regel med en bleie på hver pupp på natt frem til det stabiliserte seg jeg :hilarious: d funket fjell innom bh’n!
Tenkte ikke på å bruke bleie med nr en, måtte pumpe ut 80-100ml på hver pupp om morgenen før eg la til ungen for at han skulle få mer av den fete melken, hadde overproduksjon delux og ungen sprut gulpet og satt melk i halsen under amming fordi det bare fosset ut :eek: De på sykehuset var helt sjokkert, ungen ble født og de skulle hjelpe meg å legge han til brystet og når ho tok tak i puppen min kom det en sprut ut før ho fikk klemt på den :) 6t etter fødsel hadde vi besøk og eg kjente at det sildret nedover venstre siden som eg ikke hadde ammet fra på noen få timer og eg var klissvåt fra puppen og ned til knærne, var glad eg holdet ungen når det skjedde for da ble det ikke så synlig :eek: Melkeproduksjonen var mer stabil med nr to, men på natten lakk eg ekstremt da og, og bleiene ble fulle og begynte å lekke :)
 
Back
Topp