Tisselaken?

Jeg skal kjøpe ett til meg selv fordi vi har ny seng og vil ikke risikere at vannet går.
Kjøpte engangs tisselaken på apoteket, men det er klamt og gjør det veldig vanskelig for meg å komme meg ut av sengen, selv om det er under laken.

Skal kjøpe på IKEA, ett som heter Nattlig.
Tester det og ser om det fungerer greit.
Jeg syr nok det om til ett lite til bedside crib og ett til sprinkelseng om jeg sybtsdt det er greit å ligge på.
 
Hmmm, det tror jeg kan bli veldig varmt i sengen. Kanskje mer praktisk i vogn!?! Hva sier dere andre som har barn fra før?
Vi har brukt saueskinn både i bedside crib og vognbag pluss nå i sprinkelseng. Hun blir aldri svett i det. Vi har brukt lanolinspray på skinnene og aldri hatt behov for vask av dem eller brukt tisselaken. Vi har rett og slett ikke hatt noen lekkasjer.
 
Trodde forresten at vi kom til å trenge tisselaken, så hadde kjøpt inn to til førstemann, men har aldri brukt dem.
 
Kjøpte Nattlig fra IKEA i dag, 80×200.
Skal ha det på sengen i tilfelle vannet skulle gå i den nye sengen :p
Kostet litt over 100 kr, helt grei forsikring.

Om det ikke gjør det så syr vi det bare om til sprinkelseng og bedside crib størrelse eller vi vare kjøper en ny, er ikke noe dyrt om det skulle vise seg at hun ikke trenger det :happy:
 
I fjor da storebror kom så var det en kladd til å ha i sengen, den hadde passet fint til både vogn/vugge og sprinkelseng. Skulle kjøpe til lillebror nå og da hadde de tisselaken som var som stretchlakenet til sprinkelsengen. Veldig fornøyd med begge deler. Storebror fikk byttet ut sine og lillebror får overta kladdene til vuggen. Tisselakenet til sprinkelsengen er ganske tynne så hadde ikke vært så bekymret for lillebror om han skulle ha slike i sengen sin. De gamle kladdene var mye tykkere.

Edit: de er nok for store for bedsidecrib ja ☹️

De har tisselaken i bedside crib str på barnashus :)
 
Kjøpte på bandagist/sykepleieartikler-butikk i dag, til senga vår i tilfelle plutselig vannavgang. Engangs, ca 80x90cm, 5 kr/stykket. Kjøpte to, ett blir plassert i senga og det andre i fødebagen, ser for meg at taxisjåfør vil være happy om eg sitter på det på vei til føden :)
Blir de overflødige får de brukes til baby, enten som tisselaken eller stellematte på farten.
 
Kjøpte på bandagist/sykepleieartikler-butikk i dag, til senga vår i tilfelle plutselig vannavgang. Engangs, ca 80x90cm, 5 kr/stykket. Kjøpte to, ett blir plassert i senga og det andre i fødebagen, ser for meg at taxisjåfør vil være happy om eg sitter på det på vei til føden :)
Blir de overflødige får de brukes til baby, enten som tisselaken eller stellematte på farten.
Skal ha ett i bilen, ett i fødebaggen, gi ett til mamna og pappa og ett til lillesøsteren min, tenker at da er alle fornøyd :hilarious:
 
Back
Topp