Tisselaken?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Hvor kjøper dere tisselaken og er det best å bruke engangs eller sånn man vasker? Jeg trenger til bedside-crib og vugge, men finner lite engangs på nett. Kanskje det heter noe annet?
 
Kjøpt mine på KID. Det er ikke engangs
 
Jeg har også kjøpt på Kid. Ikke engangs, men det kan lett vaskes i maskinen. Jeg er dog litt usikker på om jeg kommer til å bruke det eller om det blir for tett...
Det er 40 % på tisselaken og alt annet av babyting på Kid nå! ;)
 
Har også kjøpt på Kid. Hørt mye positivt om det også. Ikke engangs og tåler å bli vasket mye. ;)
 
Jeg har også kjøpt på Kid. Ikke engangs, men det kan lett vaskes i maskinen. Jeg er dog litt usikker på om jeg kommer til å bruke det eller om det blir for tett...
Det er 40 % på tisselaken og alt annet av babyting på Kid nå! ;)
Da må jeg gå å kjøpe :wideyed:
 
Jeg har også kjøpt på KID. Forhørte meg litt rundt hva som fungerer best av engangs, og de som kan vaskes. Fikk høre at det kan bli klamt for baby med engangs, men det er sikkert individuelt. Tror apoteket selger sånne engangs.
 
Jeg kjøpte på barnas hus...

Det er frote på den ene siden og plast på den andre. Blir det for klamt mon tro?
 
Jeg kjøpte på barnas hus...

Det er frote på den ene siden og plast på den andre. Blir det for klamt mon tro?

Det fra KID er også frote på en side og plast på andre. Det kan jo bli klamt. Jeg tenker at man må bare prøve seg frem og se hva som passer babyen. Jeg dekker bare halve sengen med tisselaken, også ligger jeg noen flanellsduker under hodet.
 
Det fra KID er også frote på en side og plast på andre. Det kan jo bli klamt. Jeg tenker at man må bare prøve seg frem og se hva som passer babyen. Jeg dekker bare halve sengen med tisselaken, også ligger jeg noen flanellsduker under hodet.

Og hvor gjør man av saueskinnet oppi det hele?
 
Vær litt forsiktige med tisselaken under hodet, det kan bli for tett (det er en grunn til at pustende madrasser anbefales, blir jo ikke pustende lengre når en har tisselaken under :/).
Tenker egentlig bare sånn tynn madrassbeskytter til baby, så får det heller bli mer avansert når ho blir større evt om vi ser behovet tidligere. har imidlertid tenkt å legge tisselaken under rumpa mi neste gang vi skifter på senga, sånn i tilfelle vannavgang..... [emoji14]
 
Har også kjøpt på Kid. Hørt mye positivt om det også. Ikke engangs og tåler å bli vasket mye. ;)
Dere som har kjøpt på KID. Jeg sjekket nettsiden til KID og den minste størrelsen var 60 x 120. Er det den størrelsen dere har kjøpt? Jeg har Bedside-crib der madrassstørrelsen er 90x40 så lurer på om det blir for stort.
Kjøpt mine på KID. Det er ikke engangs

Jeg har også kjøpt på Kid. Ikke engangs, men det kan lett vaskes i maskinen. Jeg er dog litt usikker på om jeg kommer til å bruke det eller om det blir for tett...
Det er 40 % på tisselaken og alt annet av babyting på Kid nå! ;)
 
Er det greit å bruke disse lakene med frotte og plast på andre siden i senga til baby da eller blir det for klamt og tett? Jeg har kjøpt det..
 
Dere som har kjøpt på KID. Jeg sjekket nettsiden til KID og den minste størrelsen var 60 x 120. Er det den størrelsen dere har kjøpt? Jeg har Bedside-crib der madrassstørrelsen er 90x40 så lurer på om det blir for stort.

I fjor da storebror kom så var det en kladd til å ha i sengen, den hadde passet fint til både vogn/vugge og sprinkelseng. Skulle kjøpe til lillebror nå og da hadde de tisselaken som var som stretchlakenet til sprinkelsengen. Veldig fornøyd med begge deler. Storebror fikk byttet ut sine og lillebror får overta kladdene til vuggen. Tisselakenet til sprinkelsengen er ganske tynne så hadde ikke vært så bekymret for lillebror om han skulle ha slike i sengen sin. De gamle kladdene var mye tykkere.

Edit: de er nok for store for bedsidecrib ja ☹️
 
Har kjøpt engangs 80x90 som jeg kun bruker på nedre halvdel av bedsidecriben og i vogna. På apoteket. Var veldig fornøyd med det sist gang:)!
 
Dere som har kjøpt på KID. Jeg sjekket nettsiden til KID og den minste størrelsen var 60 x 120. Er det den størrelsen dere har kjøpt? Jeg har Bedside-crib der madrassstørrelsen er 90x40 så lurer på om det blir for stort.

Jeg har også den fra Kid. Vurderer å klippe den opp, for jeg har lagt den sånn at den dekker kanskje litt over halvparten av sprinkelsenga siden det er litt skummelt (og unødvendig) oppe med hodet. Da ble det plutselig veldig rynkete og mye tisselaken til overs, går jo an å bruke det til feks krybbe eller i vogn :):think005
 
Dere som har kjøpt på KID. Jeg sjekket nettsiden til KID og den minste størrelsen var 60 x 120. Er det den størrelsen dere har kjøpt? Jeg har Bedside-crib der madrassstørrelsen er 90x40 så lurer på om det blir for stort.

Den jeg kjøpte var 70*100. Jeg tenker å legge den på tvers i nederste del av sengen og så brette den innunder madrassen. Jeg har også bedside crib :)
 
Back
Topp