Tisselaken

Lillegutt2015

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Hei! er tisselaken noe man bør ha? da tenker jeg på i sengen, i min seng og i vognen. i min seng tenker jeg pga jeg sikkert kommer til å lekke melk!:P og vognen er jo kjedelig å ødelegge med tiss? men samtidig så kommer jeg til å ha han i vognpose i starten, regner med det ikke går gjennom den også??

Jeg har ikke brukt det. Har stort sett brukt ammebh uten spiler og innlegg. Er jo oppe hver 3. time eller oftere for amming.

Har heller ikke brukt tisselaken i senga til babyen eller i vogna. :) Disse madrassen kan vel vaskes i maskinen, eller det kommer kanskje ann på vogna :P :)

Men jeg vurderer å kjøpe kladd til å ha i senga vår. Hvis vannet skulle gå der :P Kladd er samme som man ligger på på sykehuset, type tisselaken. Mener man kan få kjøpt det på apoteket. :)

Tenkte å ha tisselaken i senga, men fikk høre at det bare ble klamt til babyen av det..så usikker på det..

Har tisselaken i sprinkelseng og i vogn. Brukt det siden poden ble født i sept i fjor, ikke vært klamt så vidt jeg vet. Har hatt noen "ulykker" og er glad vi har det på. Og ikke minst hvis han skulle få omgangsyken *bank i bordet*

Jeg har tisselaken på madrassen i sprinkelsenga. Men kommer til å ha overmadrass og vanlig laken over der, slik at det ikke skal bli klamt. Overmadrassen er det bare å hive i maskina alikevel :D

Har hørt at man helst ikke skal bruke tisselaken for nyfødte. Brukte ikke det med førstemann, men hadde gulpeklut under hodet i tilfelle gulping :) hadde ikke noen andre uhell før lille ble eldre, og hadde også vaskbart trekk på madrassen slik at det kunne vaskes hvis uhellet var ute... Kommer ikke til å ha tisselaken i sengen denne gangen heller :)

Har kjøpt inn ett par tisselaken just in case:-) vurderer å kjøpe inn ett par vanlige laken også til å ha over eller hvis vi ser behovet for tisselaken ikke er der:-) Ellers har jeg lagt ett tisselaken beregnet for juniorseng under lakenet i dobbeltsengen vår skulle vannet gå mens jeg sover:-) Vurderer også å skaffe meg ett par kladder som jeg kan ha i sofaen og bilen skulle vannet gå der:-)

Vi har tisselaken på vår seng (i tillfelle vannet går mens jeg sover) og vanlig laken over det. Ik klamt i heletatt

Har brukt tisselaken i sprinkelsenga, og hatt en tynn overmadrass over der igjen. Veldig kjekt når uhellene kommer...for før eller siden så er det tiss, bæsj eller spy som kommer ut over hele senga, og gjerne midt på natta..da er det veldig kjekt å ha en rask løsning for å få senga soveklar igjen..

Har brukt tisselaken i sprinkelsenga, og hatt en tynn overmadrass over der igjen. Veldig kjekt når uhellene kommer...for før eller siden så er det tiss, bæsj eller spy som kommer ut over hele senga, og gjerne midt på natta..da er det veldig kjekt å ha en rask løsning for å få senga soveklar igjen..
Signerer denne!
Har det på samme viset i sprinkelsenga til storesøster. Genial løsning spør du meg.

Brukte tisselaken i min seng, sprinkelseng, vugge og vogn :-)

Kjøpte pakker med 30 stk på apoteket til rundt 100 lappen.
Det er samme sort spm de bruker på sykehuset, de er myke og synes ikke de er klamme

Sniker fra desember. Samme her! Du får kjøpt tynne overmadrasser både til vugge, sprinkelseng og vanlig seng for en billig penge hos Jysk. Jeg syns det blir for klamt med kun tisselaken. Så lenge babyen bruker bleie har det vært nok med overmadrassen her, også har jeg brukt tisselaken i tillegg etter bleieslutt. Syns det er veldig greit å slippe å vaske hele madrassen - sjøl om det går an. Har to overmadrasser i hver str, så det alltid er en rein tilgjengelig:-) Nå ligger jeg på tisselaken med overmadrass over sjøl - mens jeg venter på fødsel:-P Har ikke hatt behov for det under amming - men har hatt et håndkle i senga i starten, da det vsr mest lekkasje.

Vi har brukt tisselaken siden fødsel i både seng, vogn og evt vugge. Kjøpte på IKEA samtidig som vi kjøpte madrassen. Aldri opplevd at han ble klam, født april 2012 og da var det ganske varmt i været allerede. Hadde det bare rett på madrassen uten overmadrass.

Det finnes ellers madrassbeskyttelse å få kjøpt til senger i ALLE str på feks Hansen og Dysvik. De skal visst være mer komfortable enn noe annet man kan putte i senga.

Back
Topp